Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Nejde vám dokopy ťažké SUV s výkonmi superšportu? Tento Cherokee pokorí stovku rýchlejšie než Ferrari Enzo.
Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Tuner Hennessey je známy svojimi nekompromisnými úpravami Viperov, nedávno sa venoval aj Fordu GT. Teraz si ale vyhliadol niečo trochu väčšie – samotný Jeep Grand Cherokee. Za základ poslúžil osemvalec HEMI s objemom 6,1 l a výkonom 313 kW (425 k).

Keď k veľkému motoru pridáte veľké turbo, výsledné výkony sú rozhodne zaujímavé. Hennessey dokázal z motoru vydolovať maximálny výkon 456 kW (620 k) a točivý moment 880 Nm. Udávaná dynamika je k neuvereniu – Hennessey tvrdí, že na 96 km/h sa Cherokee dostane za 3,5 s a 160 km/h pokorí za 8,9 s. Na stovku je teda rýchlejší ako Ferrari Enzo – to všetko pri obrovskej hmotnosti 2150 kg. Motor tak musí mať veľmi plochú výkonovú krivku, inak si tak pozoruhodné výkony neviem vysvetliť.

Ostatné časti vozidla sa museli pochopiteľne vysokým výkonom podriadiť, a to najmä podvozok a brzdy. Výmena tlmičov a pružín je samozrejmosťou, vďaka ich tvrdšiemu naladeniu a zníženej svetlej výške pravdepodobne nebude Hennessey v teréne ako doma. Kompletne nové sú aj brzdy, ktoré si pri danej hmotnosti a výkonoch zrejme často nevydýchnu.

Pri pohľade zvonku si tento model so sériovým určite nespletiete – obrovské predné nasávacie otvory tu nie sú len na parádu, slúžia k dostatočnému zásobovaniu medzichladiča stlačeného vzduchu. Z ostatných častí už má Hennessey bližšie k „sériovke“, ale pokiaľ by ste si chceli dokázať, že veľké SUV sú pomalé a neobratné, po boku tohto auta to rozhodne neskúšajte. Možno ani veľa príležitostí nebude, pretože sa ich vyrobí len 50 kusov. Ale Hennessey prezradil, že už pracuje na verzii s výkonom 1000 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Grand Cherokee

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků