Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Nejde vám dokopy ťažké SUV s výkonmi superšportu? Tento Cherokee pokorí stovku rýchlejšie než Ferrari Enzo.
Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Tuner Hennessey je známy svojimi nekompromisnými úpravami Viperov, nedávno sa venoval aj Fordu GT. Teraz si ale vyhliadol niečo trochu väčšie – samotný Jeep Grand Cherokee. Za základ poslúžil osemvalec HEMI s objemom 6,1 l a výkonom 313 kW (425 k).

Keď k veľkému motoru pridáte veľké turbo, výsledné výkony sú rozhodne zaujímavé. Hennessey dokázal z motoru vydolovať maximálny výkon 456 kW (620 k) a točivý moment 880 Nm. Udávaná dynamika je k neuvereniu – Hennessey tvrdí, že na 96 km/h sa Cherokee dostane za 3,5 s a 160 km/h pokorí za 8,9 s. Na stovku je teda rýchlejší ako Ferrari Enzo – to všetko pri obrovskej hmotnosti 2150 kg. Motor tak musí mať veľmi plochú výkonovú krivku, inak si tak pozoruhodné výkony neviem vysvetliť.

Ostatné časti vozidla sa museli pochopiteľne vysokým výkonom podriadiť, a to najmä podvozok a brzdy. Výmena tlmičov a pružín je samozrejmosťou, vďaka ich tvrdšiemu naladeniu a zníženej svetlej výške pravdepodobne nebude Hennessey v teréne ako doma. Kompletne nové sú aj brzdy, ktoré si pri danej hmotnosti a výkonoch zrejme často nevydýchnu.

Pri pohľade zvonku si tento model so sériovým určite nespletiete – obrovské predné nasávacie otvory tu nie sú len na parádu, slúžia k dostatočnému zásobovaniu medzichladiča stlačeného vzduchu. Z ostatných častí už má Hennessey bližšie k „sériovke“, ale pokiaľ by ste si chceli dokázať, že veľké SUV sú pomalé a neobratné, po boku tohto auta to rozhodne neskúšajte. Možno ani veľa príležitostí nebude, pretože sa ich vyrobí len 50 kusov. Ale Hennessey prezradil, že už pracuje na verzii s výkonom 1000 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Grand Cherokee

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků