Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Nejde vám dokopy ťažké SUV s výkonmi superšportu? Tento Cherokee pokorí stovku rýchlejšie než Ferrari Enzo.
Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Tuner Hennessey je známy svojimi nekompromisnými úpravami Viperov, nedávno sa venoval aj Fordu GT. Teraz si ale vyhliadol niečo trochu väčšie – samotný Jeep Grand Cherokee. Za základ poslúžil osemvalec HEMI s objemom 6,1 l a výkonom 313 kW (425 k).

Keď k veľkému motoru pridáte veľké turbo, výsledné výkony sú rozhodne zaujímavé. Hennessey dokázal z motoru vydolovať maximálny výkon 456 kW (620 k) a točivý moment 880 Nm. Udávaná dynamika je k neuvereniu – Hennessey tvrdí, že na 96 km/h sa Cherokee dostane za 3,5 s a 160 km/h pokorí za 8,9 s. Na stovku je teda rýchlejší ako Ferrari Enzo – to všetko pri obrovskej hmotnosti 2150 kg. Motor tak musí mať veľmi plochú výkonovú krivku, inak si tak pozoruhodné výkony neviem vysvetliť.

Ostatné časti vozidla sa museli pochopiteľne vysokým výkonom podriadiť, a to najmä podvozok a brzdy. Výmena tlmičov a pružín je samozrejmosťou, vďaka ich tvrdšiemu naladeniu a zníženej svetlej výške pravdepodobne nebude Hennessey v teréne ako doma. Kompletne nové sú aj brzdy, ktoré si pri danej hmotnosti a výkonoch zrejme často nevydýchnu.

Pri pohľade zvonku si tento model so sériovým určite nespletiete – obrovské predné nasávacie otvory tu nie sú len na parádu, slúžia k dostatočnému zásobovaniu medzichladiča stlačeného vzduchu. Z ostatných častí už má Hennessey bližšie k „sériovke“, ale pokiaľ by ste si chceli dokázať, že veľké SUV sú pomalé a neobratné, po boku tohto auta to rozhodne neskúšajte. Možno ani veľa príležitostí nebude, pretože sa ich vyrobí len 50 kusov. Ale Hennessey prezradil, že už pracuje na verzii s výkonom 1000 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Grand Cherokee

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků