Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Nejde vám dokopy ťažké SUV s výkonmi superšportu? Tento Cherokee pokorí stovku rýchlejšie než Ferrari Enzo.
Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Tuner Hennessey je známy svojimi nekompromisnými úpravami Viperov, nedávno sa venoval aj Fordu GT. Teraz si ale vyhliadol niečo trochu väčšie – samotný Jeep Grand Cherokee. Za základ poslúžil osemvalec HEMI s objemom 6,1 l a výkonom 313 kW (425 k).

Keď k veľkému motoru pridáte veľké turbo, výsledné výkony sú rozhodne zaujímavé. Hennessey dokázal z motoru vydolovať maximálny výkon 456 kW (620 k) a točivý moment 880 Nm. Udávaná dynamika je k neuvereniu – Hennessey tvrdí, že na 96 km/h sa Cherokee dostane za 3,5 s a 160 km/h pokorí za 8,9 s. Na stovku je teda rýchlejší ako Ferrari Enzo – to všetko pri obrovskej hmotnosti 2150 kg. Motor tak musí mať veľmi plochú výkonovú krivku, inak si tak pozoruhodné výkony neviem vysvetliť.

Ostatné časti vozidla sa museli pochopiteľne vysokým výkonom podriadiť, a to najmä podvozok a brzdy. Výmena tlmičov a pružín je samozrejmosťou, vďaka ich tvrdšiemu naladeniu a zníženej svetlej výške pravdepodobne nebude Hennessey v teréne ako doma. Kompletne nové sú aj brzdy, ktoré si pri danej hmotnosti a výkonoch zrejme často nevydýchnu.

Pri pohľade zvonku si tento model so sériovým určite nespletiete – obrovské predné nasávacie otvory tu nie sú len na parádu, slúžia k dostatočnému zásobovaniu medzichladiča stlačeného vzduchu. Z ostatných častí už má Hennessey bližšie k „sériovke“, ale pokiaľ by ste si chceli dokázať, že veľké SUV sú pomalé a neobratné, po boku tohto auta to rozhodne neskúšajte. Možno ani veľa príležitostí nebude, pretože sa ich vyrobí len 50 kusov. Ale Hennessey prezradil, že už pracuje na verzii s výkonom 1000 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Grand Cherokee

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

22.  1.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky