Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Nejde vám dokopy ťažké SUV s výkonmi superšportu? Tento Cherokee pokorí stovku rýchlejšie než Ferrari Enzo.
Hennessey Grand Cherokee: stovka za 3,5 s

Tuner Hennessey je známy svojimi nekompromisnými úpravami Viperov, nedávno sa venoval aj Fordu GT. Teraz si ale vyhliadol niečo trochu väčšie – samotný Jeep Grand Cherokee. Za základ poslúžil osemvalec HEMI s objemom 6,1 l a výkonom 313 kW (425 k).

Keď k veľkému motoru pridáte veľké turbo, výsledné výkony sú rozhodne zaujímavé. Hennessey dokázal z motoru vydolovať maximálny výkon 456 kW (620 k) a točivý moment 880 Nm. Udávaná dynamika je k neuvereniu – Hennessey tvrdí, že na 96 km/h sa Cherokee dostane za 3,5 s a 160 km/h pokorí za 8,9 s. Na stovku je teda rýchlejší ako Ferrari Enzo – to všetko pri obrovskej hmotnosti 2150 kg. Motor tak musí mať veľmi plochú výkonovú krivku, inak si tak pozoruhodné výkony neviem vysvetliť.

Ostatné časti vozidla sa museli pochopiteľne vysokým výkonom podriadiť, a to najmä podvozok a brzdy. Výmena tlmičov a pružín je samozrejmosťou, vďaka ich tvrdšiemu naladeniu a zníženej svetlej výške pravdepodobne nebude Hennessey v teréne ako doma. Kompletne nové sú aj brzdy, ktoré si pri danej hmotnosti a výkonoch zrejme často nevydýchnu.

Pri pohľade zvonku si tento model so sériovým určite nespletiete – obrovské predné nasávacie otvory tu nie sú len na parádu, slúžia k dostatočnému zásobovaniu medzichladiča stlačeného vzduchu. Z ostatných častí už má Hennessey bližšie k „sériovke“, ale pokiaľ by ste si chceli dokázať, že veľké SUV sú pomalé a neobratné, po boku tohto auta to rozhodne neskúšajte. Možno ani veľa príležitostí nebude, pretože sa ich vyrobí len 50 kusov. Ale Hennessey prezradil, že už pracuje na verzii s výkonom 1000 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Grand Cherokee

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků