Skoro se zdá, že odchod motorů V8 HEMI Hellcat trvá věčnost, možná až nezdravě dlouho, ale pro motoristické nadšence jde vážně o velkou věc. Zdroj: Dodge

Skoro se zdá, že odchod motorů V8 HEMI Hellcat trvá věčnost, možná až nezdravě dlouho, ale pro motoristické nadšence jde vážně o velkou věc. | Zdroj: Dodge

Poté, co automobilka vydala během posledního roku  sedm limitovaných edic , chce modelům Dodge SRT Challenger a Charger zamávat šátečkem.

Poté, co automobilka vydala během posledního roku sedm limitovaných edic, chce modelům Dodge SRT Challenger a Charger zamávat šátečkem.

Texaský Hennessey se 32letou praxí s výkonnými vozy připravil vlastní sérii nazvanou "Last Stand“. Zdroj: Hennessey

Texaský Hennessey se 32letou praxí s výkonnými vozy připravil vlastní sérii nazvanou "Last Stand“. | Zdroj: Hennessey

Ta vychází ze standardních výbav Hellcat, Jailbreak, Redeye a Super Stock, které dosahují výkonu až 800 koní.  Dodge

Ta vychází ze standardních výbav Hellcat, Jailbreak, Redeye a Super Stock, které dosahují výkonu až 800 koní.  | Dodge

Jejich společným jmenovatelem je 6.2litrový osmiválec, který Hennessey umí naladit na 1000 koní s 1285 N.m točivého momentu. Foto: Dodge

Jejich společným jmenovatelem je 6.2litrový osmiválec, který Hennessey umí naladit na 1000 koní s 1285 N.m točivého momentu. | Foto: Dodge

Kouzlo spočívá v instalaci většího kompresoru v případě, že nemáte verzi Redeye. Foto: Dodge

Kouzlo spočívá v instalaci většího kompresoru v případě, že nemáte verzi Redeye. | Foto: Dodge

Dále se pod kapotu nastěhují výkonnější vstřiky paliva, vysokoprůtokové sání, odolnější řemenice, lepší chlazení klikové skříně a výfukové potrubí s větším průměrem. Zdroj: Hennessey

Dále se pod kapotu nastěhují výkonnější vstřiky paliva, vysokoprůtokové sání, odolnější řemenice, lepší chlazení klikové skříně a výfukové potrubí s větším průměrem. | Zdroj: Hennessey

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 2,8 sekundy a zdolání čtvrt míle za 9,9 sekundy s průletem cílem rychlostí 226 km/h. Zdroj: Hennessey

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 2,8 sekundy a zdolání čtvrt míle za 9,9 sekundy s průletem cílem rychlostí 226 km/h. | Zdroj: Hennessey

Přidané koně navíc dávají vozy najevo drsnějším zevnějškem. Hennessey používá karbonový paket skládající se z předního splitteru, nástavců prahů, zadního spoileru a difuzoru ve spodní části nárazníku.

Přidané koně navíc dávají vozy najevo drsnějším zevnějškem. Hennessey používá karbonový paket skládající se z předního splitteru, nástavců prahů, zadního spoileru a difuzoru ve spodní části nárazníku.

Celkový dojem dotvářejí 20palcová kola, která mohou mít na přání grafitové provedení se speciální grafikou.

Celkový dojem dotvářejí 20palcová kola, která mohou mít na přání grafitové provedení se speciální grafikou.

Poté, co automobilka vydala během posledního roku  sedm limitovaných edic , chce modelům Dodge SRT Challenger a Charger zamávat šátečkem.
Texaský Hennessey se 32letou praxí s výkonnými vozy připravil vlastní sérii nazvanou "Last Stand“. Zdroj: Hennessey
Ta vychází ze standardních výbav Hellcat, Jailbreak, Redeye a Super Stock, které dosahují výkonu až 800 koní.  Dodge
Jejich společným jmenovatelem je 6.2litrový osmiválec, který Hennessey umí naladit na 1000 koní s 1285 N.m točivého momentu. Foto: Dodge
10
Fotogalerie

Hennessey dává také sbohem muscle carům s Hellcatem. Na poslední cestě je doprovází stádem tisíce koní.

I Hennessey se loučí s ikonickým osmiválcem Hellcat. Na závěr mu věnoval tisicikoňovou slavnost.

Skoro se zdá, že odchod motorů V8 HEMI Hellcat trvá věčnost, možná až nezdravě dlouho, ale pro motoristické nadšence jde vážně o velkou věc. Poté, co automobilka vydala během posledního roku sedm limitovaných edic, chce modelům Dodge SRT Challenger a Charger zamávat šátečkem.

Texaský Hennessey se 32letou praxí s výkonnými vozy připravil vlastní sérii nazvanou „Last Stand“. Ta vychází ze standardních výbav Hellcat, Jailbreak, Redeye a Super Stock, které dosahují výkonu až 800 koní. Jejich společným jmenovatelem je 6,2litrový osmiválec, který Hennessey umí naladit na 1000 koní s 1285 N.m točivého momentu.

Kouzlo spočívá v instalaci většího kompresoru v případě, že nemáte verzi Redeye. Dále se pod kapotu nastěhují výkonnější vstřiky paliva, vysokoprůtokové sání, odolnější řemenice, lepší chlazení klikové skříně a výfukové potrubí s větším průměrem. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 2,8 sekundy a zdolání čtvrt míle za 9,9 sekundy s průletem cílem rychlostí 226 km/h.

Přidané koně navíc dávají vozy najevo drsnějším zevnějškem. Hennessey používá karbonový paket skládající se z předního splitteru, nástavců prahů, zadního spoileru a difuzoru ve spodní části nárazníku. Celkový dojem dotvářejí 20palcová kola, která mohou mít na přání grafitové provedení se speciální grafikou. Celkem bude vyrobeno 50 kusů od každého modelu.  

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud