Hennessey Corvette Z700: pro závodní trať

Mít nejvíce stále někomu nestačí a touží po tom mít ještě více. Pro takové je tu Corvette se zrychlením na 160 km/h za 6 sekund...
Hennessey Corvette Z700: pro závodní trať

Chevrolet Corvette je v provedení ZR1 s osmiválcem o výkonu 638 koní (476 kW) nejvýkonnější Corvettou všech dob. Pokud však máte tento vůz a nestačí vám s ním jezdit Severní smyčku za 7 minut a 26 vteřin, nezoufejte. Ladičská firma Hennessey připravila sadu úprav s označením Z700, jež vychází z nedávno představeného provedení ZR700. Novinka má za úkol oslovit motoristy a závodníky, kteří alespoň čas od času neodolají návštěvě závodního okruhu. Corvette ZR1 Z700 tak má být obdobou Porsche GT3 RS nebo Dodge Viperu v úpravě ACR.

Nejdůležitější modifikací je osazení prostoru pod přední nápravou upraveným motorem. Ten obdržel novyý kompresor a vylepšené sací a výfukové trakty, čímž výkon poskočil na 705 koní (526 kW) při 6 400 ot./min. a točivý moment nyní vyrcholí působivou hodnotou 970 Nm při 3 200 ot./min.

Tím vše ale pouze začíná, za pozornost dále stojí třeba extrémně lehké ráfky kol z uhlíkových kompozitů, jež obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Na první pohled se vozy v úpravě Hennessey Z700 vyznačují novým předním spoilerem z uhlíkových kompozitů a zadním nárazníkem s vestavěným difuzorem, jenž ve vyšších rychlostech výrazně zvyšuje přítlak na zadní nápravě. Zapomenout nesmíme ani na decentně upravený interiér s konstrukcí sedadel z uhlíkových kompozitů či volant a hlavici řadicí páky potažené Alcantrou.

Zvýšení výkonu a výrazné snížení hmotnosti by měly zlepšit dynamiku vozu, což si u Hannesseye hodlají ověřit koncem tohoto roku při rychlostních zkouškách na Nürburgringu. Kdo ví, třeba se dočkáme nějakého nového rekordu. Novinka by totiž měla zrychlovat z klidu na 100 km/h za méně než 3 s, na 160 km/h za 6,4 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti přes 340 km/h.

Pro zajištění potřebné dávky exkluzivity bude vyrobeno pouze 24 exemplářů tohoto vozu. Šťastní zákazníci zároveň obdrží odborné školení zaměřené na bezpečnou jízdu, které proběhne na značkové testovací dráze Lonestar Motorsports Park. Upravená Corvette ZR1 Z700 vás přijde na 207 150 dolarů (necelých 150 000 Euro), což je dvakrát tolik, zač se prodává sériová Corvette ZR1, a dokonce čtyřikrát tolik, než základní Corvette Coupe V8 430 HP, jež se v současnosti prodává od 49 515 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Corvette Z700
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků