Hemi V8 s objemem 6.1 l pro Chrysler 300C a Jeep Grand Cherokee

Koncern Daimler Chrysler připravuje vyladěnou verzi motoru 5.7 V8 Hemi se zvýšeným objemem na 6.1 l. Oproti základní verzi motoru (250 kW) bude mít nový motor výkon 312 kW a točivý moment 570 Nm při 4 800 ot. (základní verze jen 495 Nm; některé zdroje udávají 525 Nm). Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. K parametrům motoru se sluší dodat, že má stejně jako mnohé americké motory s tradicí rozvod OHV a dva ventily na válec. Více se motoru věnuji v představení Chrysleru 300.

Nový motor dostanou hned dvě auta, Chrysler 300C ve vyladěné verzi SRT-8 a nová generace Jeepu Grand Cherokee. Třístovka bude dodávána ve spojení s dvacetipalcovými chromovanými koly 245/45 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu, s vylepšenými brzdami Brembo, sportovním naladěním stabilizačního systému a vzhled budou doplňovat dvě barvy: stříbrná a černá. Motor bude spojen s koly pětistupňovým automatem A580 s AutoStickem (manuální volba jednotlivých stupňů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mimochodem, na to že se Chrysler 300 prodává tak krátkou dobu, jich po USA jezdí poměrně dost. Většinou se základními motory (2.7 V6 a 3.5 V6), Hemi jsem potkal jen jednou. Parkoval u našeho hotelu, takže jsem si ho nemohl nevšimnout. Jednoznačným identifikačním znakem je logo Hemi na několika místech karoserie a 18" chromovaná kola; slabší verze mají sedmnáctky. Zkrátka novinka se těší v Americe skutečně vysoké popularitě a není se čemu divit, základ stojí 22 tisíc, Hemi pak necelých třicet. To je skoro zadarmo.

Špionážní foto Jeepu Grand Cherokee SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků