Hemi V8 s objemem 6.1 l pro Chrysler 300C a Jeep Grand Cherokee

Koncern Daimler Chrysler připravuje vyladěnou verzi motoru 5.7 V8 Hemi se zvýšeným objemem na 6.1 l. Oproti základní verzi motoru (250 kW) bude mít nový motor výkon 312 kW a točivý moment 570 Nm při 4 800 ot. (základní verze jen 495 Nm; některé zdroje udávají 525 Nm). Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. K parametrům motoru se sluší dodat, že má stejně jako mnohé americké motory s tradicí rozvod OHV a dva ventily na válec. Více se motoru věnuji v představení Chrysleru 300.

Nový motor dostanou hned dvě auta, Chrysler 300C ve vyladěné verzi SRT-8 a nová generace Jeepu Grand Cherokee. Třístovka bude dodávána ve spojení s dvacetipalcovými chromovanými koly 245/45 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu, s vylepšenými brzdami Brembo, sportovním naladěním stabilizačního systému a vzhled budou doplňovat dvě barvy: stříbrná a černá. Motor bude spojen s koly pětistupňovým automatem A580 s AutoStickem (manuální volba jednotlivých stupňů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mimochodem, na to že se Chrysler 300 prodává tak krátkou dobu, jich po USA jezdí poměrně dost. Většinou se základními motory (2.7 V6 a 3.5 V6), Hemi jsem potkal jen jednou. Parkoval u našeho hotelu, takže jsem si ho nemohl nevšimnout. Jednoznačným identifikačním znakem je logo Hemi na několika místech karoserie a 18" chromovaná kola; slabší verze mají sedmnáctky. Zkrátka novinka se těší v Americe skutečně vysoké popularitě a není se čemu divit, základ stojí 22 tisíc, Hemi pak necelých třicet. To je skoro zadarmo.

Špionážní foto Jeepu Grand Cherokee SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků