Hemi V8 s objemem 6.1 l pro Chrysler 300C a Jeep Grand Cherokee

Koncern Daimler Chrysler připravuje vyladěnou verzi motoru 5.7 V8 Hemi se zvýšeným objemem na 6.1 l. Oproti základní verzi motoru (250 kW) bude mít nový motor výkon 312 kW a točivý moment 570 Nm při 4 800 ot. (základní verze jen 495 Nm; některé zdroje udávají 525 Nm). Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. K parametrům motoru se sluší dodat, že má stejně jako mnohé americké motory s tradicí rozvod OHV a dva ventily na válec. Více se motoru věnuji v představení Chrysleru 300.

Nový motor dostanou hned dvě auta, Chrysler 300C ve vyladěné verzi SRT-8 a nová generace Jeepu Grand Cherokee. Třístovka bude dodávána ve spojení s dvacetipalcovými chromovanými koly 245/45 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu, s vylepšenými brzdami Brembo, sportovním naladěním stabilizačního systému a vzhled budou doplňovat dvě barvy: stříbrná a černá. Motor bude spojen s koly pětistupňovým automatem A580 s AutoStickem (manuální volba jednotlivých stupňů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mimochodem, na to že se Chrysler 300 prodává tak krátkou dobu, jich po USA jezdí poměrně dost. Většinou se základními motory (2.7 V6 a 3.5 V6), Hemi jsem potkal jen jednou. Parkoval u našeho hotelu, takže jsem si ho nemohl nevšimnout. Jednoznačným identifikačním znakem je logo Hemi na několika místech karoserie a 18" chromovaná kola; slabší verze mají sedmnáctky. Zkrátka novinka se těší v Americe skutečně vysoké popularitě a není se čemu divit, základ stojí 22 tisíc, Hemi pak necelých třicet. To je skoro zadarmo.

Špionážní foto Jeepu Grand Cherokee SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků