Hella vyvíjí systém, který odhalí toho, kdo vám poškodil auto

Hella vyvíjí systém, který odhalí toho, kdo vám poškodil auto

Asi to také znáte... Přijdete k zaparkovanému autu a místo naleštěné karoserie na vás zírá škrábanec přes celý blatník. A samozřejmě nemáte za stěračem lístek, na kterém by se dotyčný doznával. Pachatele by ale mohl odhalit systém, který vyvíjí společnost Hella.

Na panely karoserie, ať už plechové, hliníkové nebo kompozitové, jsou zevnitř připojeny senzory, které poznají, když se něco děje s karosářským dílem. Rozeznají úder nebo škrábnutí a dokonce poznají, z jakého směru a jakou rychlostí k poškození došlo.

Průzkum: Až třetina řidičů by ujela od nehody při parkování. Co vy?

Průzkum: Až třetina řidičů by ujela od nehody při parkování. Co vy?

Senzory následně využívají již připravenou elektroinstalaci parkovacích asistentů a senzorů a spolupracují s kamerovým systémem vozidla (dnes mají některé vozy kamery, které snímají obraz kolem celého auta), takže budou moci přesně lokalizovat pachatele a zaznamenat dokonce jeho obraz a především registrační značku.

Systém také zaznamená data z GPS a přesně tak určí svou polohu. Hella věří, že by vývoj mohl být hotový do dvou let a od roku 2018 by se mohl objevit v produkčních autech, pokud o něj budou mít automobilky zájem. Hella ale pracuje i na verzi, která půjde namontovat dodatečně jako příslušenství.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky