Hella vyvíjí systém, který odhalí toho, kdo vám poškodil auto

Hella vyvíjí systém, který odhalí toho, kdo vám poškodil auto

Asi to také znáte... Přijdete k zaparkovanému autu a místo naleštěné karoserie na vás zírá škrábanec přes celý blatník. A samozřejmě nemáte za stěračem lístek, na kterém by se dotyčný doznával. Pachatele by ale mohl odhalit systém, který vyvíjí společnost Hella.

Na panely karoserie, ať už plechové, hliníkové nebo kompozitové, jsou zevnitř připojeny senzory, které poznají, když se něco děje s karosářským dílem. Rozeznají úder nebo škrábnutí a dokonce poznají, z jakého směru a jakou rychlostí k poškození došlo.

Průzkum: Až třetina řidičů by ujela od nehody při parkování. Co vy?

Průzkum: Až třetina řidičů by ujela od nehody při parkování. Co vy?

Senzory následně využívají již připravenou elektroinstalaci parkovacích asistentů a senzorů a spolupracují s kamerovým systémem vozidla (dnes mají některé vozy kamery, které snímají obraz kolem celého auta), takže budou moci přesně lokalizovat pachatele a zaznamenat dokonce jeho obraz a především registrační značku.

Systém také zaznamená data z GPS a přesně tak určí svou polohu. Hella věří, že by vývoj mohl být hotový do dvou let a od roku 2018 by se mohl objevit v produkčních autech, pokud o něj budou mít automobilky zájem. Hella ale pracuje i na verzi, která půjde namontovat dodatečně jako příslušenství.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků