Hella chystá inteligentní přední světlomety

Společnost Hella se chystá na trh s novým typem předních světlometů. Ty nebudou znamenat zásadní zlom ve vývoji a nepřijdou se zcela novým systémem svícení, budou však využívat všech dnes používaných technologií na maximum

Systém bude svou podstatnou jednoduchý, ovšem zároveň náročný na provedení. Systém inteligentních světlometů bude sdružovat vlastní přední paraboly, automatický systém naklápění a speciální kameru se senzory.

Kamera se senzory budou hlídat prostor před vozem a to až na vzdálenost 800 metrů, což bude dostatečné, aby mohl systém reagovat a nedošlo k oslnění protijedoucích vozidel, nebo účastníků silničního provozu.

Pokud systém vyhodnotí, že před vozem nic nejede, pak se světlomety naklopí tak, že budou osvětlovat maximálně celý prostor před vozem. Pokud ovšem systém vyhodnotí, že před vozem je nějaké jiné vozidlo, nebo cyklista, pak se světlomety automaticky sklopí tak, že nebudou oslňovat jiné účastníky před vámi.

Systém je schopen skenovat prostor a měnit sklon světlometů i ve složitějším terénu, jako jsou zatáčky, různé horizonty, sjezdy a přitom velmi rychle měnit sklon. Jakmile je to možné, systém okamžitě přepne světlomety do maximálního osvitu a naopak, pokud vyhodnotí jiného účastníka silničního provozu před vámi, dojde ke sklopení na takovou hodnotu, aby vůz nikoho neoslnil.

Inteligentní systém myslící částečně za řidiče bude však jistě mít i své nevýhody, vždy budou nastávat situace, kdy sebedokonaleji fungující systém nevyhodnotí situaci tak dobře jako řidič. Předpokládáme však, že řidič bude mít vždy poslední slovo a v případě potřeby bude možné intenzitu svícení regulovat i manuálně.

Klepněte pro větší obrázek
Inteligentní světlomety v praxi

Foto: AutoExpress

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků