Heico Sportiv přidá do výfuku nového Volva XC90 reproduktor

sokar  |  15. 06. 2015 13:18

Nebylo by lepší tam dát ten blbej osmiválec ???
Minulej týden mi došel newsletter o xc90 a ty kecy o mocném čtyřválci jež výkonem na 1Litr objemu drtí většinu šestiválců a dokonce i některé slabší osmiválce s tím, že se ušetřilo na hmotnosti, snížila spotřeba atd atd. Zapoměli dodat, že hlavně ten motor nestojí tolik peněz, takže se vydělá víc. Taky psali, že VOLVO dokázalo, že jejich motory mají výkonovou rezervu 130 koní čímž všem pochybovačům zavřeli hubu. Prostě článek plný keců a alibismu ve stylu náš čtyřválec ze severu Vám všem ukáže a všechny V6,V8 a R6 rozseká výkonem a nulovou spotřebou.

Odpovědět  |   | 
Volvo Car Czech Republic  |  16. 06. 2015 10:39

Děkujeme za Váš feedback - prosím kontaktujte nás na info@volvocars.com se sdělením Vašich kontaktních údajů, rádi Vás ušetříme dalších informací o Volvu. Vše dobré ....

tým VCCR

Odpovědět  |   | 
sokar  |  16. 06. 2015 13:05

Vážené VOLVO, nelíbí se mi, že jste do nové XC90 dali jen čtyřválec bez možnosti si vybrat víceválcový motor.
Jistě jste nepsali do newsletteru jenom kvůli 1-2 lidem co kritizovali umístění výhradně čtyřválce. Takže jste věděli, co zákazník žádá, ale nezajímalo Vás to.

Měl jsem v plánu novou XC90 objednat, ale místo XC90 se čtyřválcem si koupím třeba MB s V6. Prodejce MB měl velkou radost z kroku volva a nestíhal objednávat ML a GL.Potkal jsem se tam s více majiteli VOLV a všichni přechází jen proto, že chtěli zachovat alespoň ten pětiválec. Čtyřválec z oktávky v autě za 1,5 mega fakt nepotřebuju. Volvo to nezajímá, tak jdem jinam.

Newsletter plný alibistických zdůvodnění čtyřválce zruším jakmile se zbavím všech VOLV. Tak do půl roku je všechny prodám a koupím něco jinýho.

Já o výběr auta s šestiválcem nouzi nemám. Jen aby VOLVO nemělo nouzi o zákazníky.

Odpovědět  |   | 
VCCR  |  17. 06. 2015 09:38

Vaše rozhodnutí nezbývá než respektovat a samozřejmě nás to mrzí. Možná si ve své odpovědi dovolíme parafrázovat prestižní britský AutoExpress, který uvedl: „ Už jsem přestal počítat všechna ta uvedení nových modelů, kde bylo BMW využíváno jako standard, na základě kterého by měla být posuzována všechna luxusní auta. Proto pro mě bylo příjemným potěšením setkat se s lidmi od Volva, kteří svou dřívější posedlost značkou BMW hodili za hlavu. Na nové XC90 je toho tolik, co se mi líbí, že je těžké říci, co je na ní nejlepší. XC90 není jako BMW X5 a to je jen dobře. Pokud chcete výborně ovladatelné SUV, ve kterém si budete připadat jako hrdina z akčních filmů, kupte si X5.. Ale pokud toužíte po pohodlném, kultivovaném, bezpečném a prostorném rodinném SUV, jděte do Volva. Já ho miluji“ ...konec citátu.
Btw. 300 vozů z kapacity výroby pro ČR na tento rok je již prakticky prodáno a reakce prvních zákazníků na dnech otevřených dveří byly právě optikou i Vaší obavy veskrze pozitivní a pro ně naopak příjemně překvapující, tak snad jsme Vás neztratili úplně všechny... Prosím zastavte se u nás - rádi Vás svezeme... Tým VCCR

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 06. 2015 11:36

Dobrý den,
já jsem tu čest již měl a nezbývá, než dát zapravdu kritice. Já také do nové XC90 v žádném případě nepůjdu, a to z následujících důvodů.

1) XC90 má neekonomický a neekologický provoz.
Přesněji, při jízdě se zátěží odpovídající pohotovostní hmotnosti uvedené v TP je spotřeba rozumná a výkony... no řekněme na hraně, ale dostačující. Při plném naložení čtyřmi dospělými a zavazadly je spotřeba šokující a jízdí výkony hrubě nedostatečné. A upřímně, vozidlo této kategorie si zákazník nekupuje na ježdění v jednom člověku do práce.

2) XC90 ve čtyřválcové motorizaci není bezpečná. U zcela nového vozidla snad ano, ale s časem riziko selhání v důsledku opotřebování spotřebních součástek jako jsou zapalovací svíčky a cívky výrazně stoupá a výpadek nakonec postihne každý motor. Selhání jak každý uživatel zná se pak projeví náhle, většinou při plném zatížení (např. při předjíždění). A zatímco šestiválcové motory tato zcela běžná řekl bych banální závada neohrozí, čtyřválcové motory díky výpadku zapalování jednoho válce a desynchronizaci zratí až 40% výkonu, a to často v nejméně vhodnou chvíli. Nejvíce zranitelné jsou pak vozidla, kde je poměr výkonu a hmotnosti už tak špatný. A právě tím je XC90.
Závada zapalování jednoho válce motoru plně naložené XC90 v okamžiku předjíždění pak může být rozsudkem smrti pro celou osádku.

Takže děkuji, ale do vozidla podobné třídy prostě čtyřválce nepatří a není to pouze o tabulkovém výkonu motoru.

Takže přestože jsem prototypem vašeho klienta, jsem po dlouhém zvažování a testování v procesu nákupu motorově plnotučného Jeepu Grand Cherokee.

Na závěr jeden postřeh... XC90 se čtyřválcovými motory je pohrobkem vysokých cen ropy, ekonomické recese a regulací EU. Cena ropy ovšem mezitím razantně klesla, ekonomická recese skončila a lidé i firmy více utrácí. A automobilky, které motorově "nevyměkly", mají žně. XC90 se samozřejmě bude prodávat... a bude se prodávat velmi dobře, alespoň první rok, kde jde především k uspokojování poptávky early adopters. Ale o úspěchu či neúspěchu modelu rozhoduje celý jeho životní cyklus a poptávka majority. A tam nejsou vyhlídky XC90 moc dobré.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  17. 06. 2015 13:30

XC60 D5 (pětiválec) - hmotnost 1796kg , výkon 158kw = 8,35Kg/ koně
Spotřeba udávaná kombi 7L - skutečná 10L - tuhle jsem čekal takže - OK
XC90 D5 (čtyřválec) - hmotnost 2082kg , výkon 165kw = 9,29Kg/ koně
Spotřeba udávaná kombi 5,7L - skutečná ?? - čekám tak 11L

A to neřeším aerodynamický odpor a velikost auta.

Podle mě 5 válců se podělí o zatížení po 20% a čtyři válce po 25%.
Co bude mít asi delší životnost ?

Jinak XC60 D5 najeto 220000km, minulý týden v servisu a bylo mi řečeno - dokud možno tak co nejrychleji prodat.

Co by mi asi udělala xc90 s takovým nájezdem ? Toho se nedožije.


Odpovědět  |   | 
Maty  |  18. 06. 2015 09:56

Zdá se příteli, že Vy toho o vývoji nových automobilů a jejich dimenzování asi určitě hodně víte... Jen mi prosím vysvětlete, kde jste měl možnost si vůz v plné zátěži vyzkoušet neb by mne to také zajímalo... zatím kde jsem byl, tak jim je prve navezli a měli s bídou 1tkm a a spíše ani nee. Testovací jízdy pak umožnili prodejci maximálně kolem komína... no nevím, o auta se zajímám už víc než 25 let a prostě nevěřím, že by Volvo u takto strategického modelu pro jejich další existenci tohle tak hrubě podcenili, jak popisujete. Nedávno jsem četl článek v technickém magazínu MTZ od jistého Dereka Crabba, který dříve působil jako šéf vývoje motorů F1 ve stáji Williamsu a pak dělal vicepresidenta Volvu taky pro vývoj motorů. V článku (http://www.mtz-worldwide.com/index.php... ) technicky vysvětloval v čem jsou jejich motory nové, jaké použili materiály, typ vstřikování, přeplňování atd. a musím říct, že to působilo hodně impozantně. Ostatně není to tak dávno co vylezli s tím Power konceptem stejného motoru jako mají T6 a z toho dvoulitru dostali tuším 450k jen úpravou přeplňování při použití elektricky poháněného kompresoru což myslím vyvíjí i AUDi... Zajímavé ovšem bylo, že zbytek HW železa byla stávající T6… Prostě vždy se snažím dívat se na věci z vícero stran a hned nesoudit a nezlobte se, ale tady to byl článek o HEICO tuningu nové XC90 a Vy jste se tady do nich pustili s takovou až nenávistí až mne Vaše motivace začala fakt zajímat… Nahoře jasně čtu, že Vám nabídli, že už nebudou otravovat a spamovat Vám maily , tak proč ta reakce ? OK, oba máte možnost jít jinam a to asi každý respektuje a jen čas ukáže, zda jste měli pravdu… V tuto chvíli a na tomto místě jsou kategorické soudy podle mého bezpředmětné a nemůžu si pomoc, ale něco mi tu fakt smrdí…

Odpovědět  |   | 
sokar  |  18. 06. 2015 13:35

Diskutovat budeme zase u dalšího článku o XC90.
Už jen poměr hmotnost/výkon XC60 vs XC90 něco naznačuje.

Odpovědět  |   | 
Maty  |  18. 06. 2015 15:21

Takto prostince nelze v tomto případě po mém soudu argumentovat - to tady můžeme porovnávat jabka a hrušky ze zcela jiných segmentů ;) ... pořád to minimálně nezohlední zcela nové materiály a technologie použité pro vývoj těchto motorů. A nemyslím si , že je v tom Volvo samo... Dnes jsem četl jak nové GLC bude jen se 2,0l čtyřválci a totéž i nova X5 xDrive40e coby PHEV stojí na zážehové 2,0!
No nic - už jsem to napsal - čas ukáže... Jinak úplně mimo téma - tuším že právě zde jsem četl článek/pláč o důvodu proč nový Superb už nemá jeho nejvíce prodávaný 3,6 V6 motor, který prodali dohromady ve starým Superbu více, než všech ostatních motorů dohromady. Tuším, že díky platnému sankčnímu limitu 130g CO2 by koncern Bruselu cáloval 220tis za každé registrované SuperB (pokud registrace v EU nenaředíš něčím menším a více efektivním) !!! Aby se tak do 3 let neukázalo, že zde haněná taktika přechodu na 2,0l nebyla už běžným jevem a hůř...!!! Co vím, tak na konci 2014 prohlásil koncern, že zatím z pohledu limitu 95g na 2020 „nevidí -technologcky vzato- na kopec“ a to vyrábějí 10 mil. aut ročně …Volvo tuším jen 500 tis….

Odpovědět  |   | 
sokar  |  18. 06. 2015 16:03

Glc ale neni vlajkova lod

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 06. 2015 07:25

Zaprvé GLC není třída XC90 ale XC60. Zadruhé informace o čtyřválcích není pravdivá, GLC bude mít normálně V6.

Argumentace emisemi mi přijde nekoretkní. Já vím že se jedná o fitktvní čísla, ty víš že se jedná o fiktivní čísla, automobilky ví že se jedná o fiktivní čísla, evropská komise ví že se jedná o fiktivní čísla, tak na co si tu všichni jako hrajeme?

Odpovědět  |   | 
Maty  |  19. 06. 2015 12:07

To byl příteli ilustrativní příklad a už mne unavuje se přít a nemám ani potřebu Vás dále přesvědčovat, neb pouze plkáte a je vidět, že o tom moc nevíte.... jestli je argumentace nekorektní zkuste vysvětlit všem šéfům automotive, který teď mají těžce sevřený půlky z pohledu 95g striktně platných pro 2020, ať se nám to líbí nebo nelíbí. A tak trochu používáte I slovní obraty, kterým asi nerozumíte, neb slovo "nekorektní" by bylo platné pokud bych Vás uváděl v omyl informacemi, které zde sdílím a to co jsem uvedl jsou ověřitelná fakta!!! Má nový Superb 3,6 6V nebo ne? Má nová X5 PHEV 2,0l nebo ne? Platí v tuto chvíli sankční limit 95€ za každý g CO2 nad 130 nebo ne? Jestliže tedy bude Vaše portfolio -a to již nyní!- produkovat a na trhu EU registrovat pouze 6/8 válce s průměrnýma emisema 215g, tak faktem je, že zaplatíte za každé takové auto 220 tis. do Bruselu coby odpustek a to je také ověřitelný fakt, pakliže by nebyl tento negativní efekt vyvážen dalšími prodeji/registracemi, ale už menších a nejlépe super úsporných derivátů motorů a ještě lépe jedné společné architektury (kvůli úspoře výrobních nákladů). Pouze díky tomu by se pak Váš celkový vážený průměr všech zaregistrovaných aut dostal pod zmíněný sankční limit. No a co s tím..?! 220 tis v nejhorším scénáři?! Můžete tím krátit zisk a zůstat bez peněz třeba další vývoj / schovat to do ceny ? / rovnou zavřít fabriku :D ...(on ten vývoj chvilku trvá) a nebo hledat jinou cestu, která uživatelsky neomezí / poskytne výkon V8 a přidá další zajímavé uživatelské vlastnosti ... proto já osobně věřím a fandím PHEV, pokud se tedy nestane zázrak a něco se nezmění do roku 2020. Zatím ani madam Merkelová s velkou trojkou za zády nic nezmohla…

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  15. 06. 2015 14:49

miluju zelenou, ale tohle je hnus fialovej

Odpovědět  |   | 
Shef  |  15. 06. 2015 21:25

Otazka na redakciu: Ako to funguje s takymto tunningom od Heico? Som cerstvy majitel v40 a v pripade zeby som mal zaujem o nejake bodykity tak si ich objednam u nich a instalaciu musi previest autorizovany servis aby auto nestratilo zaruku? Na chiptunning od Heico plati zaruka na motor podobne ako od Polestar?

Odpovědět  |   | 
dedekMMC  |  06. 08. 2015 15:18

Tohle Volvo nedělá kvůli ekologii, ale kvůli svému nejdůležitějšímu trhu což je Čína.
Po té co v Číně zavedli dost drsné daně které se odvíjejí od objemu motoru je toto pochopitelný krok k maximalizaci prodeje a zisku. Jinak Volvo je čínská firma a Evropa je pro ní na okraji zájmu. Jestli někdy do nového XC90 dostane větší motorizace tak to bude pro trh v USA.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  06. 08. 2015 20:45

Na to, jak absence motoru v XC 90 ovlivní prodeje jsem zvědav. Já jsem si předloni splnil sen a pořídil nové XC70 D5..dnes po 90 tkm, spotřebě 8-9 litrů, 5 záručních opravách a dvou cestách na odtahovce nedočkavě vyhlížím konec leasingu.. nechce se mi to moc přiznat, ale právě ten v jiném příspěvku zmíněný Superb 3.6 by byl daleko lepší volba..za míň peněz lepší svezení..s podobnou spotřebou..spolehlivost uplně jinde..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A