Heico Sportiv C30 D5: extravagantný Švéd

Volvo C30 má pod kapotou aj dieselový päťvalec 2,4 l. Práve s ním sa u Heico Sportiv trochu pohrali. A nie len s ním.

„Cétridsiatka“ dostala nový optický bodykit v podobe nových nárazníkov, zadného difúzoru a sady spojlerov. Pri pohľade spredu vyniknú mohutné nasávacie otvory, zboku sú dominantné 20-palcové kolesá a zozadu štvorica veľkorážnych koncoviek výfuku. Na dieselovom aute mi ich význam zostáva trochu utajený.

Ako som už spomínal, päťvalcový nafťák sa podrobil miernym úpravám. Hardwarových zmien sa ale bohužiaľ nedočkáte, u Heico Sportiv si vystačili s preprogramovaním riadiacej jednotky. Tým sa zvýšil výkon zo sériových 132 kW (180 k) na výsledných 150 kW (205 k) a toočivý moment z 350 na rovných 400 Nm. To stačí k tomu, aby H30 (také je jej označenie) zrýchlila na stovku za 7,9 sekundy a dosiahla rýchlosť 230 km/h.

Bez úprav ale nemohol zostať podvozok. Výmeny sa dočkali tlmiče, pružiny a zároveň H30 jazdí bližšie pri zemi. Ťažký päťvalec nad prednou nápravou so zvýšeným výkonom si vyžiadal kompletnú výmenu bŕzd, pri občasných výletoch na okruh by tie sériové stačiť nemuseli.

Je vidieť, že úpravcovia majú dieselové modely v láske čoraz viac. Nebol by ale sympatickejší upravený benzínový päťvalec 2,5T so sériovým výkonom 220 koní? Ja si myslím, že áno. A práve na ten by sa u Heico Sportiv mali zamerať v najbližšej dobe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heico Sportiv H30

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků