Heico Sportiv C30 D5: extravagantný Švéd

Volvo C30 má pod kapotou aj dieselový päťvalec 2,4 l. Práve s ním sa u Heico Sportiv trochu pohrali. A nie len s ním.

„Cétridsiatka“ dostala nový optický bodykit v podobe nových nárazníkov, zadného difúzoru a sady spojlerov. Pri pohľade spredu vyniknú mohutné nasávacie otvory, zboku sú dominantné 20-palcové kolesá a zozadu štvorica veľkorážnych koncoviek výfuku. Na dieselovom aute mi ich význam zostáva trochu utajený.

Ako som už spomínal, päťvalcový nafťák sa podrobil miernym úpravám. Hardwarových zmien sa ale bohužiaľ nedočkáte, u Heico Sportiv si vystačili s preprogramovaním riadiacej jednotky. Tým sa zvýšil výkon zo sériových 132 kW (180 k) na výsledných 150 kW (205 k) a toočivý moment z 350 na rovných 400 Nm. To stačí k tomu, aby H30 (také je jej označenie) zrýchlila na stovku za 7,9 sekundy a dosiahla rýchlosť 230 km/h.

Bez úprav ale nemohol zostať podvozok. Výmeny sa dočkali tlmiče, pružiny a zároveň H30 jazdí bližšie pri zemi. Ťažký päťvalec nad prednou nápravou so zvýšeným výkonom si vyžiadal kompletnú výmenu bŕzd, pri občasných výletoch na okruh by tie sériové stačiť nemuseli.

Je vidieť, že úpravcovia majú dieselové modely v láske čoraz viac. Nebol by ale sympatickejší upravený benzínový päťvalec 2,5T so sériovým výkonom 220 koní? Ja si myslím, že áno. A práve na ten by sa u Heico Sportiv mali zamerať v najbližšej dobe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heico Sportiv H30

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků