Heico Sportiv C30 D5: extravagantný Švéd

Volvo C30 má pod kapotou aj dieselový päťvalec 2,4 l. Práve s ním sa u Heico Sportiv trochu pohrali. A nie len s ním.

„Cétridsiatka“ dostala nový optický bodykit v podobe nových nárazníkov, zadného difúzoru a sady spojlerov. Pri pohľade spredu vyniknú mohutné nasávacie otvory, zboku sú dominantné 20-palcové kolesá a zozadu štvorica veľkorážnych koncoviek výfuku. Na dieselovom aute mi ich význam zostáva trochu utajený.

Ako som už spomínal, päťvalcový nafťák sa podrobil miernym úpravám. Hardwarových zmien sa ale bohužiaľ nedočkáte, u Heico Sportiv si vystačili s preprogramovaním riadiacej jednotky. Tým sa zvýšil výkon zo sériových 132 kW (180 k) na výsledných 150 kW (205 k) a toočivý moment z 350 na rovných 400 Nm. To stačí k tomu, aby H30 (také je jej označenie) zrýchlila na stovku za 7,9 sekundy a dosiahla rýchlosť 230 km/h.

Bez úprav ale nemohol zostať podvozok. Výmeny sa dočkali tlmiče, pružiny a zároveň H30 jazdí bližšie pri zemi. Ťažký päťvalec nad prednou nápravou so zvýšeným výkonom si vyžiadal kompletnú výmenu bŕzd, pri občasných výletoch na okruh by tie sériové stačiť nemuseli.

Je vidieť, že úpravcovia majú dieselové modely v láske čoraz viac. Nebol by ale sympatickejší upravený benzínový päťvalec 2,5T so sériovým výkonom 220 koní? Ja si myslím, že áno. A práve na ten by sa u Heico Sportiv mali zamerať v najbližšej dobe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heico Sportiv H30

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků