Heico Sportiv C30 D5: extravagantný Švéd

Volvo C30 má pod kapotou aj dieselový päťvalec 2,4 l. Práve s ním sa u Heico Sportiv trochu pohrali. A nie len s ním.

„Cétridsiatka“ dostala nový optický bodykit v podobe nových nárazníkov, zadného difúzoru a sady spojlerov. Pri pohľade spredu vyniknú mohutné nasávacie otvory, zboku sú dominantné 20-palcové kolesá a zozadu štvorica veľkorážnych koncoviek výfuku. Na dieselovom aute mi ich význam zostáva trochu utajený.

Ako som už spomínal, päťvalcový nafťák sa podrobil miernym úpravám. Hardwarových zmien sa ale bohužiaľ nedočkáte, u Heico Sportiv si vystačili s preprogramovaním riadiacej jednotky. Tým sa zvýšil výkon zo sériových 132 kW (180 k) na výsledných 150 kW (205 k) a toočivý moment z 350 na rovných 400 Nm. To stačí k tomu, aby H30 (také je jej označenie) zrýchlila na stovku za 7,9 sekundy a dosiahla rýchlosť 230 km/h.

Bez úprav ale nemohol zostať podvozok. Výmeny sa dočkali tlmiče, pružiny a zároveň H30 jazdí bližšie pri zemi. Ťažký päťvalec nad prednou nápravou so zvýšeným výkonom si vyžiadal kompletnú výmenu bŕzd, pri občasných výletoch na okruh by tie sériové stačiť nemuseli.

Je vidieť, že úpravcovia majú dieselové modely v láske čoraz viac. Nebol by ale sympatickejší upravený benzínový päťvalec 2,5T so sériovým výkonom 220 koní? Ja si myslím, že áno. A práve na ten by sa u Heico Sportiv mali zamerať v najbližšej dobe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heico Sportiv H30

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků