Heico C30, super Volvo pro Ameriku

Co takhle malý hatchback se stovkami koní a trvalým náhonem na všechna kola? Líbí se vám představa? Pak si počkejte na Heico C30...

Na konci záři představí veřejnosti švédská automobilka Volvo svůj nový model C30, který se na trhu utká s tradičními hatchbacky nižší střední třídy. To ovšem nezabránilo, aby úpravce Heico představil svůj projekt, se kterým přijde na tradiční auto show SEMA v Las Vegas.

Koncept, který tam Heico představí bude odvozen od nejvýkonnější verze modelu C30. Ovšem vše bude patřičně vyšlechtěno. Základem bude úprava přeplňovaného pětiválce, který má Volvo ve své nabídce a lze ho najít i ve sportovním hatchbacku Focusu ST.

Agregát, který v sériové podobě disponuje výkonem okolo 220 koní bude naladěn na výsledných 400 koní, čímž překoná všechny nynější hatchbacky na trhu. Nové části motoru jako jsou ojnice, písty, vačkové hřídele, ventily, kliková hřídel a další budou vyměněny za odolnější. Také turbodmychadlo bude nahrazeno větším, které dokáže dodávat dostatek vzduchu do spalovacích prostorů.

Velká změna se odehraje i pod podlahou vozu. Přibude kardan a diferenciály a Heico C30 tak ostane trvalý náhon na všechna kola. Tím bude zajištěna dobrá trakce nejen při sprintu s pevným startem, ale také v zatáčkách.

Samozřejmostí bude modifikovaný kabát vozu, nové aerodynamické prvky se postarají o správný přítlak a nově nastavený podvozek s novými díly pak o jistotu ovládání.

Doufejme, že si Heico nenechá svůj koncept pro sebe a rozjede jeho produkční výrobu, protože hatchabcků s podobným výkonem a náhonem na všechna kola není nikdy dost. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Heico C30 Concept

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků