Hefley vyvinul motor s proměnným zdvihovým objemem

33 komentářů

Dhatz
24. června • 21:51

vy jakoždo dav jste banda natvrdlých dinosaurů, dokud se vyvivine dokonalý způsob jak uskladnit tolik elektřiny tak efektivně jako při použití chemické energie, tak prostě spalovací motory nevymřou, a tenhle typ je v podstatě jediná a hodně podstatná evoluce od vankelova motoru(kdo tvrdí že alternativní motory nejsou, tak neví o Mazdě RX8). Hefley tec X2 je v každém ohledu mnohanásobně lepší než cokoli doposud používaného, ale ještě nemohlo být ověřeno jak se opotřebuje.

255
10. dubna • 13:31

Mam diesla a dojazd ~800km. Dotankujem za 5 minut na dalsich 800km. Dost prakticke ked idem k moru alebo za rodicmi. Elektromotor musis hodiny dobijat, aby si presiel par desiatok km - max sto volaco km. Taka cesta k moru by sa tym dost predlzila. Ale osobne by som chcel elektromotor, lebo denne neprejdem viac ako 50km. Riesenie ale nie je mat 2 auta, ale hybrid.
Takze kym nevymyslia chychlo vymenitelne baterky alebo palivove clanky, ktore si bez cakakania sam vymenim na cerpacej stanici za plne, tak su elektromotory odsudene k zabudnutiu. Optimalne riesenie vidim v novych konceptoch ktore kym je stava idu na elektrinu a ked sa minie za jazdy prepnu na spalovanie a pri brzdeni dobijaju akumulator.

x12345678
15. dubna • 15:46

A co přestávky při řízení? Odpočinek. Já také nerad trávím čas u pumpy a proto preferuji naftu, ale pro dlouhé trasy polykačů kilometrů je zrádné, že natankuji u Rozvadova a dojedu do Paříže, aniž bych musel tankovat. Ale zdravý rozum velí tu a tam na čtvrt- či půlhodinku vypnout. A přitom by se tankovat proud, stlačený vzduch, vodík nebo cokoli jiného mohlo.

Fénix56
7. dubna • 2:00

ten vnitřek animace je jakýsik zamotaný:-P :-D věřím, že pan Ondrášik a podobní odborníci tomu tleskat můžou, ale tím to taky končí. Upravovat zdvihový objem by šlo klidně posouváním klikové hřídele jako celku, navíc pouhou změnou zdvihového objemu by se až tolik neušetřilo. ...kdyby toto bylo terno, tak by to v BMW už pár let pracovalo, Hefleyem cesta prostě nevede srry.

zdenek
5. července • 23:07

Posouvání klikového hřídele jako celku nezmění objem. To proto, že zdvih zůstane stejný.

Hazoš
5. dubna • 18:21

že kdyby se to chytlo tak by to mohlo pěkně fungovat. Vnitřek klikové hřídele na posouvání zdvihováho objemu bych jednoduš nahradil nějakou opravdu kvalitní kapalnou hmotou, tím by byla jedna část té hřídele hotová. A věřím tomu že soudruzi s nanovlákny by už dořešili zbytek. Šikovný jsou na to dost.
Ale podle mě je to už k ničemu. Budoucnoust vidím opravdu v elektrice a nanovláknech

KK
3. dubna • 15:26

Pan vynálezce s tím přišel pozdě. Je to nedomyšlené, technicky zbytečně složité. Myslím, že i kdy byza ten vynález chtěl 10 mil. USD, tak jen těžko bude hledat kupce. Na tom je ještě tolik práce a výsledek značně nejistý a pokud jistý, tak rozhodně pozdě.

Jogurt
5. dubna • 19:57

nehledě na to že úplně stejného efektu se dosahuje obyčejným přeplňováním.

Georga
3. dubna • 13:35

Zdá se mi to hodně složité a náročné.
To bych spíš věřil proměnlivému kompresnímu poměru viz:
http://auto.idnes.cz/unikatni-motor-1-5-litru-vykon-sestivalce-spotreba-6-litru-pmj-/automoto.asp?c=A090228_182905_automoto_vok

zdenek
6. dubna • 22:05

Jde o to, jestli změna kompresního poměru by přinesla takové "plus" jako změna obsahu válců. Jsem toho názoru že nikoliv. Potřebuji se rychle rozjet, budu mít k dispozici ekvivalent třílitrového motoru, budu-li chtít jet zlehka, stačí mi litránek, nebo i méně. Pochybuji že změnou kompresního poměru toho lze dosáhnout.

xxx
3. dubna • 12:53

Myslim ze este v 80-tych rokoch SAAB vyvinul motor s menitelnym kompresnym pomerom, kde sa zjednodusene povedane "kyvala hlava na pante", no upadlo to tiez na smetisko dejin. A pritom princip je podstatne jednoduchsi ako tento system. Nechcem byt prorokom, no podla mna sa na zabudne, pretoze ako sa u nas na vychode hovori " vecsa svina jak hlevek".

zdenek
4. dubna • 9:08

Pletete si změnu kompresního poměru a změnu obsahu válců!

Jogurt
5. dubna • 19:55

Stejně jako pan Duchoň si plete odpařovací karburátor s karburátorem rozprašovacím neboli difuzorovým. To jsou dvě technologie, pane autore. Napřed byl odpařovací, potom difuzorový a pak vstřikování. A i to mělo přinejmenším tři naprosto odlišné technologie.

Jiří Duchoň
6. dubna • 0:25

Pane Jogurte, nevím, jak jste přišel na to, že si tyto technologie karburace pletu, kromě dalšího lehkomyslného osobního výpadu jsem z Vaší poznámky opravdu nic věcného nezaznamenal.

Jogurt
6. dubna • 5:33

To je vaše obvyklá reakce. Já reagoval na diletantismus ve vašem textu, vy tradičně nechápete. U vás mě to nepřekvapuje. U rádoby odborného webu by mě to překvapovalo, kdyby to nebylo tradicí. Račte si po sobě přečíst váš článek. Obdobných perel jako ta o karburátoru je tam víc. Tedy pokud vůbec jste schopen je objevit....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Duchoň
6. dubna • 9:00

A je to tu zase, zobecňování... Pokud máte moji práci za "diletantismus" a náš server za "rádoby odborný", obdivuji Vaši trpělivost, že sem stále chodíte. Nemám to ve zvyku, ale přesto se pokusím o výklad své jednoduché věty, o které zřejmě mluvíte. Netušil jsem, že by ji někdo nedokázal pochopit, ale budiž. "...pomineme-li náhradu odpařovacího karburátoru vstřikováním paliva či pohon sacích ventilů zvenčí..." Tím jsem se velmi stručně pokusil nastínit vývoj přípravy spalovací směsi. Jak jste z této věty mohl zabřednout do druhů karburátorů, to je pro mě záhadou. Druhá část věty pak naznačuje, že sací ventily u prvních motorů byly ovládány podtlakem. Všimněte si, že já Vás neurážím, což se o Vás bohužel říci nedá. Ale každý máme svůj způsob komunikace.

Jogurt
9. dubna • 19:20

Mě by opravdu zajímalo, kdy byl - jak tvrdíte doslova- nahrazen odpařovací karburátor vstřikováním paliva. Alespoň jeden jediný příklad, jednoho jediného výrobce, který tento revoluční krok udělal.A že sem "chodím"? No ona je to bezvadná zábava. Tento server IMHO ve své autorevue části je neskutečnou studnicí omylů, nepřesností, částečných i úplných nesmyslů, subjektivních deklarací nahony vzdálených od reality a především pak ukázkovou neprofesionalitou "redaktorů" (tedy pokud se vůbec dají tímto slovem nazvat). Prostě parodie na odborný server jak má být. A parodie já mám v oblibě. A jak praví známá věta, blbost je věčná, ale nikdy se proti ní nesmí přestat bojovat. Což se vám zdá se nelíbí, ale to je mi opravdu jedno. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je vše, co proti tomu můžete dělat. Vlastně ne, mohl byste prostudovat konstrukci automobilů, právo, fyziku, ekonomiku, společenské vědy, teorii i praxi řízerní automobilů a dopravní psychologii. Pak by možná některá vaše dílka přestala mít prvky trapně komické.

Dr.S
3. dubna • 11:55

v článku chybí důležitý dodatek: "tento článek byl převzat z amerického časopisu funny cars vydaného dne 1.4.2009". :-D

petr
3. dubna • 12:23

Nebyl ;-)
http://www.motorauthority.com/hefley-true-variable-displacement-tech-on-sale-for-500-million.html

Dr.S
3. dubna • 12:51

hmmm. tak takových převratných vynálezů již bylo prezentováno na internetu spoustu. Počítače totiž dokážou vykreslit cokoliv. ;-)

Mik
3. dubna • 9:51

zajimavý, jak tak koukám na tu animaci, tak motor využívá dokonce i variabilní kompresní poměr, ale tak trochu reverzně.....objem spalovacího prostoru se zdá být konstantním a když k tomu přidáme změnu zdvihového objemu, tak nám výjde komprese při nejmenším zdvihu asi tak nula nula nic....to musí mít při tomhle režimu parádní účinnost, resp. spotřebu......jestli se tohle nevyřeší, tak to bude jen další patent bez využití

Radek
3. dubna • 9:47

No nevim, trend je jiny - vse jde do hybridu, takze moc neverim, ze to za tu cenu proda.

Composite
4. dubna • 10:45

trend je ZE ;)

pětiprdelní opice
3. dubna • 14:39

hybridy jsou slepá kolej a nemyslím, že o nich budeme za 20 let slýchávat

Ronick
3. dubna • 18:34

No pokud do dvaceti let ohluchneš, tak o nich slýchávat nebudeš. V opačném případě zcela jistě ano :-P

novcze
3. dubna • 19:49

bohužel, přitom každému s půlkou mozku je jasné že to je gimmick, něco ve smyslu snížíme trochu spotřebu ať ekologové neřvou, ale benzín budeme potřebovat dál aby neřvali ropáci, proto jsou hybridy hlavně silné vozy

Petr1968
3. dubna • 9:36

Ekologické palivo je zřejmě myšlen etanol:-D ,který sice sníží emise CO a HC ,ale obsah aldehydů stoupne 10x. A to není započítána vysoce (ekologická) výroba alkoholu.

peter sk
15. dubna • 13:22

odpis ake mnostvo alkoholu vznikne pri prejdeni 100km , ci si namontovat na vyfuk flasku alebo to chytat rovno do cisterny ,alebo budem chlastat na volnobeh priamo v garazi

petr
3. dubna • 10:38

Jo a navíc etanol je pro dopravu vysoce nebezpečné palivo, které zvyšuje nehodovost, obzvláště v době ekonomické krize, protože takoví alkoholik když ucítí z výfuku chlast, tak za Vaším autem začne utíkat a motá se tak po silnici a zvyšuje tím riziko nehody. A to nemluvím o tom, že když s takovým autem zastavíte někde u supermarketu, tak budete mít problém odjet, protože budete mít na výfuku přisátý minimálně 3 alkoholiky :-D

Hazoš
5. dubna • 18:22

móóóc pěkný :-D :-D

Petr1968
3. dubna • 9:31

V době elektromotorů je již pozdě.

Composite
4. dubna • 10:44

asi tak nejako ;)
predpokladaná cena auto bude asi 50 tis €, za to si kúpim teslu ;), či iný model, než sa tento mechanizmus masovo a cenovo rozšíri

Jogurt
5. dubna • 20:06

nerozšíří se.

Doporučujeme

Články odjinud