Heffner`s Performance: Ford GT a Lamborghini Gallardo naostro

Čo sa stane, keď tieto dva superšporty dostanú dvojicu turbodúchadiel? Zrejme veľké veci.
Heffner`s Performance: Ford GT a Lamborghini Gallardo naostro

Američania mali vždy zmysel pre vysoké výkony. Úpravca športových vozidiel, firma Heffner`s Performance, vzala do rúk talianske Gallardo a z pôvodného atmosférického desaťvalca urobila preplňované monštrum. Rovných 800 koní výkonu (pôvodne 520 k) je hodnota neuveriteľná a keď sa k tomu všetkému pridá sériový pohon všetkých kolies, stovka za 3,1 sekundy je na svete. Len pre porovnanie, Ferrari Enzo ju pokorí za 3,65 s. Lenže zaujímavé by určite bolo poznať aj charakter motoru, turbodúchadlá väčšinou na príťažlivosti nepridajú a urobia výkon horšie dávkovateľný. Ale o to predsa v Amerike tak nejde, hrubá sila je v tejto zemi prvoradá. Za úpravu si tuner účtuje 55 000 USD.

Druhým skvostom z garáží Heffner`s Performance je sám Ford GT. Ten pod kapotou sériovo ukrýva osemvalec dopovaný kompresorom, no jeho odstránením a nahradením dvojicou turbodúchadiel došlo k zvýšeniu výkonu na celých 850 koní (550 koní v sérii). A hodnoty zrýchlenia? Nejaké malé rýchlosti je zbytočné uvádzať, ale 240 km/h zdolaných za 12,6 s hodnota z ríše snov. Legendárny McLaren F1 ju dosiahol o 0,2 s pomalšie, no určite nie je na mieste porovnávať atmosférický motor s dvakrát preplňovaným. Celá úprava je podstatne lacnejšia – vyjde na 35 000 USD.

Oba motory pochopiteľne podstúpili celú radu ďalších úprav, vrátane použitia výkonných medzichladičov stlačeného vzduchu. Výkon ale nie je všetko, úpravy ostatných komponentov, zahŕňajúce výkonnejšie brzdy a vyladený podvozok by boli určite na mieste. Tak možno neskôr.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heffner`s Performance očividne vsádza na dve turbá

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků