Heffner`s Performance: Ford GT a Lamborghini Gallardo naostro

Čo sa stane, keď tieto dva superšporty dostanú dvojicu turbodúchadiel? Zrejme veľké veci.
Heffner`s Performance: Ford GT a Lamborghini Gallardo naostro

Američania mali vždy zmysel pre vysoké výkony. Úpravca športových vozidiel, firma Heffner`s Performance, vzala do rúk talianske Gallardo a z pôvodného atmosférického desaťvalca urobila preplňované monštrum. Rovných 800 koní výkonu (pôvodne 520 k) je hodnota neuveriteľná a keď sa k tomu všetkému pridá sériový pohon všetkých kolies, stovka za 3,1 sekundy je na svete. Len pre porovnanie, Ferrari Enzo ju pokorí za 3,65 s. Lenže zaujímavé by určite bolo poznať aj charakter motoru, turbodúchadlá väčšinou na príťažlivosti nepridajú a urobia výkon horšie dávkovateľný. Ale o to predsa v Amerike tak nejde, hrubá sila je v tejto zemi prvoradá. Za úpravu si tuner účtuje 55 000 USD.

Druhým skvostom z garáží Heffner`s Performance je sám Ford GT. Ten pod kapotou sériovo ukrýva osemvalec dopovaný kompresorom, no jeho odstránením a nahradením dvojicou turbodúchadiel došlo k zvýšeniu výkonu na celých 850 koní (550 koní v sérii). A hodnoty zrýchlenia? Nejaké malé rýchlosti je zbytočné uvádzať, ale 240 km/h zdolaných za 12,6 s hodnota z ríše snov. Legendárny McLaren F1 ju dosiahol o 0,2 s pomalšie, no určite nie je na mieste porovnávať atmosférický motor s dvakrát preplňovaným. Celá úprava je podstatne lacnejšia – vyjde na 35 000 USD.

Oba motory pochopiteľne podstúpili celú radu ďalších úprav, vrátane použitia výkonných medzichladičov stlačeného vzduchu. Výkon ale nie je všetko, úpravy ostatných komponentov, zahŕňajúce výkonnejšie brzdy a vyladený podvozok by boli určite na mieste. Tak možno neskôr.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heffner`s Performance očividne vsádza na dve turbá

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků