Hatchback od Jaguaru má šanci na výrobu. Takhle by mohl vypadat

Hatchback od Jaguaru má šanci na výrobu. Takhle by mohl vypadat

Od té doby, co Jaguar představil nový malý sedan XE, se opět začalo mluvit o možném hatchbacku s pohonem zadních kol jako o konkurenci pro BMW řady 1 a Mercedes-Benz třídy A. Nová platforma je totiž poměrně variabilní a sám Jaguar přiznal, že chce postavit i prodlouženou verzi XE, kupé, karbiolet a kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mohl by hatchback od Jaguaru vypadat třeba takhle? Důležité ale bude, jestli vůbec automobilka o takovém autě rozhodne

Navíc menší hatchback by pomohl Jaguaru snížit průměrné korporátní emise a určitě by se v takovém autě lépe obhajoval nějaký malý diesel nebo downsizovaný motor o zdvihovém objemu pod dva litry. Vývoj auta by mohl být poměrně jednoduchý a levný, pokud by většinu součástí sdílel se sedanem XE.

Nový Jaguar XE: Výkony, spotřeby a kompletní technická data

Nový Jaguar XE: Výkony, spotřeby a kompletní technická data

Nicméně to se dostáváme pouze do roviny spekulací. Stejně tak grafik, který si říká Theophilus Chin, si pouze představuje, jak by právě hatchback od Jaguaru mohl vypadat. Vize je to nicméně docela reálná.

Jen připomeneme, že nový nejmenší Jaguar XE se spoléhá na pohon zadních kol a základní čtyřválcové motory. Vedle benzínového dvoulitru s přeplňováním jsou pod kapotou také nové dvoulitrové diesely, které se postupně rozšíří i do dalších menších modelů, například do Land Roverů.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků