Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric | Zdroj: Rosenbauer Group

Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group
Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group
Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group
Panther Electric Zdroj: Rosenbauer Group
10
Fotogalerie

Hasičský Panther vypadá jako ze sci-fi a jezdí na elektřinu. Neujede moc, ale to má dobrý důvod

Výrobce Rosenbauer představil svou futuristickou stříkačku ve verzi na baterie. Umí být pěkně svižná.

Atraktivní rakouský vůz pro hasiče již existuje ve verzi s naftovým motorem, nyní se k němu připojila také elektrická verze. Pohání ji čtyři elektromotory s výkonem 721 kW, krátkodobě ze sebe ale vymáčknou až 883 kW. S takovou silou se kolos dostane na 80 km/h již za 19,7 sekundy a maximálně umí upalovat stodvacítkou. Baterie má kapacitu 256 kWh a údajně poskytne dostatek energie pro dvou až tříminutovou jízdu, kompletní vyprázdnění nádrží a návrat na základnu. Počkat, není to hrozně málo?

Jistě, ale vozidlo je určeno pro službu na letištích, kde delší přejezdy nejsou zapotřebí, navíc jsou požáry letadel poměrně výjimečné, takže nehrozí, že by stroj byl vybitý, když jde do akce. Nabíjet se dá mimochodem až 300 kW, z nuly na sto procent zhruba za 45 minut.

Dle výrobce umí elektrický Panther fungovat na elektřinu z 90 procent, zbylých 10 jistí záložní dieselový generátor. S plnou náloží vůz váží přes 40 tun, uveze až 12.000 litrů vody, 1450 litrů hasicí pěny a 250 kilogramů hasicího prášku. První předsériové kusy mají být hotové již v příštím roce.

Doporučujeme

Články odjinud