Hasiči ujeli na D5 kilometr za 15 minut. Řidiči uličku v kolonách stále neumí

27 komentářů

Stan
10. května • 12:07

Nepřišlo mi to vyloženě tragické, bylo tam pár tupounů, hned první nějaký němčour v audině až po kokoty co si dálnici spletli s šikmým parkováním na sídlišti. Nejvíc mě pobavila paní, která na stranu dávala nějakou ceduli :D Sanitka by neměla takový problém, ale naše silnice jsou staré, dělané pro staré favority a pruhy jsou hrozně úzké, jsou úseky, kdy mám pomalu klaustrofobii, když se doprava zadrhne, takže z hovna bič neupleteš a hasiči ať se nedivíé, když se tam prodírají trakovým kolosem

VDC
8. května • 13:08

Však vono by se to neposralo, kdyby přijeli krapet pozdějc.

David
10. května • 8:23

Toť....maš pravdu...treba kdyby v tom nabouranym autě čekal na zachranu někdo z tvojí rodiny...ti nejbližší který máš...času dost...a to platí pro všechny borce co se tu chvástaji a nadavaji na vsechny slozky ZS jaky jsou to pitomci že dělaji svoji praci .... poradny bodla do prde....byste zaslouzili.

Net
8. května • 10:01

To je těžké, pokud uhnu vpravo na sjezdu, zablokuju tím možnost ostatním řidičům objet delší kolonu a kolona se násobně prodlouží.
Pokud mimo sjezd uhnu do odstavného, tak mám tak 50% šanci, že uvolněné místo obsadí řidič za mnou a takovou 30% šanci, žee ho obsadí někdo z levého pruhu...
Pokud si nechám místo před sebou, abych v případě potřeby mohl manévrovat, tak je velká šance že při dalším pohybu kolony, kdy můj pruh se bude zdát rychlejší, mi tam vjede někdo z druhého pruhu a o manévrovací prostor přijdu.
Takže kde to jdee se snažím držet co nejvíce vlevo, je to tkaové nejjístější a navíc vidím dopředu a mám přehled o situaci. Ale pokud je někde sjezd nebo odstavný púruh, tak se snažím mít možnost uhnout doprava, ale neuhýbám preventivně protože jsem pak jediný u svodidel ap ořád ještě dost hasičů a záchranek jezdí nesprávně odstavným pruhem a já vypadám jako idiot, který je blokuje.
Jinak pokud jde o toho cizince co je tak zdržel u nájezdu, tak to je prostě problém současného systému, kdy se auto s majály musí dostat do "mezipruhu" skrz kolonu a to není snadné, když řidiči mezi s sebou nemají místo a to nemají, protože se jim tam právě někdo připojil z boku. To není jak vyřešit. Na samotné dálnici mimo sjezdy by pak měl být problém bezproblémů, ale to není. Bohužel z velké části chybí prevence, v Německu jsem viděl na některých místech značky, které řidičům ukazují jak se řadit v koloně. Kdyby většina řidičů takovou značku viděla jednou týdně, a kolonu s řazením si vyzkoušela alespoň jednou do roka, tak je problémů podstatně méně.

Peter
8. května • 11:51

Takhle se na to ale dívá většina - zůstanu vlevo(uprostřed atd) ať mám kam uhnout a pak nemá místo na manévr nikdo nikde. Tady se opět jenom hledají výmluvy, proč to nebo ono nejde. Proč to jinde funguje??

pcwifi
8. května • 8:50

nicemu se nedivim... ale co si budem rikat, v zuzeni na 2 slim pruhy se uhyba velmi tezko, to je bohuzel nesmysl, ze jedou hasici jakoby zezadu k nehode prodirajic se stojicim davem, nez zepredu, kdy by dojeli na misto rychleji, ano asi by blokli i druhy smer dalnice, ale to uz se neda nic delat...

mw
8. května • 10:10

Jelo tam vic jednotek z obou stran...

Musím se zastat řidičů!
7. května • 19:18

Musím se zastat řidičů, krom toho cizince v Audi na začátku, jsem neviděl vážnější zádrhel, nemůžou čekat že tam hasiči pojedou kilo... Prostě kvůli šíři pruhů nejde udržet bezpečnostní uličku na průjezd hzs, to by museli celou dobu popojíždět ve škarpách. A ke konci v tom zúžení to vidím na průser silničářů, když dají do středu svodidla a z odstavnýho pruhu udělají pravý kde je hnedka škarpa, tak je fyzicky nemožný udělat mezi dvěma auty bezpečnostní uličku.

Arcturus
7. května • 22:46

Neviděl vážnější zádrhel?! To si snad děláš srandu ne? Zákon č. 361/2000 Sb. § 41, ods. 8: "Pokud hustota provozu na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, JSOU ŘIDIČI souběžně jedoucích vozidel POVINNI PŘED ZASTAVENÍM VOZIDLA (!!!) vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci."
To co tvrdíš je nesmysl. Prostě na to všichni kašlali. Někteří v levým pruhu dokonce vytvářely záchranou uličku tak, že stočili svoje auto v úhlu cca 45° ke svodidlům a zastavili (krásně je to vidět u té baby ve 12:16 - před ní volnýho místa jako prase a ona stejně stoupne šikmo k svodidlům vyleze z auta a čumí). Prakticky všichni řidiči, takzvaní profíci, v pravým pruhu (ano myslím tím kamioňáky), kteří by měli jít právě všem řidičům příkladem vůbec záchranou uličku neřeší a snaží se ji nějak vytvořit až v momentě, kdy za sebou sliší houkající a blikající hasiče... K té tvojí šířce:
šířka odstavného pruhu = 2,5-3 m
šířka vodícího proužku vnějšího = 0,25 m
šířka dvou jízdních pruhů = 7,5 m
šířka vodicího proužku vnitřního = 0,5-0,75 m
šířka od vodicího proužku vnitřního ke středovým svodidlům = 0,75 m
Celková šířka 4 proudé dálnice v jenom jizním směru = 11,5 m
Nejširší vozidlo běžně se pohybující na českých silnicích (vozidla s izotermickou nástavbou) = 2,6 m => dvě vozidla vedle sebe = 5,2 m + rezerva 2 m = 7,2 m => 11,5 m - 7,2 m = 4,3 m... S přehledem zůstane volný pruh široký 3 m. A pokud někde v odstavným pruhu stojí porouchané vozidlo tak prostě, když není prostor před ním, tak se vedle něho za každou cenu netlačím a zůstanu stát za ním dokud se kolona neposune. Co se týká toho zúžení, tak s tím souhlasím, to je průser a mělo by to být řešeno asi trochu jinak, např. kombinace mobilních svodidel přerušených směrovými deskami, tak aby mohli záchranáři v případě potřeby přejet do prázdného protisměru apod...
Lidi sakra myslete u toho řízení trochu, jednou můžou takhle záchranáři spěchat k vám...

Pavel
11. května • 20:00

Kdybych měl dělat odstavnou uličku pokaždé, když se kolona na D1 u Brna zastaví mohl bych jezdit je v trávě nebo po krajnici. To, že se jedná o nehodu a ne klasickou zácpu zjistím když slyším houkačku a protože si nechám dva metry před sebou není problém uhnout včas než ke mě dojede.

Neurotic
8. května • 11:15

https://www.google.cz/maps/@49.617959,17.183343... ...
Můžete mi říct, kde je šířka 2 pruhů 7,5m a odstavného 2,5-3m já to tam nikde nevidím. Můj optimistický odhad říká, že je to 7,5m od svodidel ke stromu a odstavný pruh je někde na té louce:-D

Mirek
8. května • 16:06

Tak ono není potřeba ze sebe dělat hlupáka, když každý ví, že tahle socialistická silnice se stala dálnici pouze administrativním způsobem někdy v roce 2016 z rychlostní komunikace, aby soudruzi více očesali řidiče a stát se na tom mírně napakoval. Tato "dálnice" nesplňuje ani současné parametry rychlostních komunikací (je to bývalá R22,5)
http://www.cadwiki.cz/Print.aspx...

Musím se zastat řidičů!
8. května • 0:17

Máš pěkně našprtanej zákoník ale realita je dost odlišná. Nevím jestli jsme viděli stejné video, ale na českých dálnicích ve dvou pruzích prostě nejde udělat mezera aby tam rychle projelo hasičské auto, i z videa je vidět že auta musí vjet na trávu u silnice aby tam hasiči projeli, takže je prostě nemožný abys několik desítek kilometrů projížděl po trávníku, protože tam náhodou může projet hzs. naopak si myslím že ti hasiči jedou vůči okolním automobilům docela svižně. A to už vůbec nezmiňuji to zúžení na konci tam ani ty tvý výpočty nemohou fyzicky vycházet.

nestačím se divit
8. května • 9:53

Pro všechny, kdo se těch "rádobyprofíků" zastávají. Plně dávám zapravdu těm co chápou, že ulička se musí vytvářet již před zastavením. Když ti hasiči jedou, najednou to jde. A tady je právě ten problém, jak jsme sobečtí. Ti lidé třeba ( a v tomto případě to tak možná i bylo ) na ty hasiče čekají, až je z těch aut vystříhají. Řekl bych, že tam je každá minuta sakra dlouhá. Kdyby jsme nebyli ovádi, tak hasiči ušetří třeba 10 minut:-(

Musím se zastat řidičů!
8. května • 11:33

Viděli jsme stejné video? Já tam totiž vidim že to vůbec nejde, aby mohli hasiči projet auta musí vjet na trávu aby bylo dostatek místa uprostřed. To jako když dojedu kolonu tak vždy zastavím půlkou auta na trávě abych vytvořil uličku, kdyby náhodou projížděli hasiči? to je trochu debilita...

Arcturus
8. května • 1:22

On ale není problém v šířce dálnice ale v chování řidičů. Nikdo by po trávníku jezdit nemusel, stačí aby se všichni drželi svého okraje zpevněné vozovky, stejně tak ti co se snaží v připojovacím pruhu nepochopitelně nacpat do ucpané dálnice a tlačí se tam za každou cenu i když vidí, že se to prostě nehne. Ale i to všechno by se dalo poměrně rychle vyřešit kdyby alespoň měli mezi sebou rozumné rozestupy... To že na konci toho zúžení si to prostě musí hasiči vyřešit nějak jinak, tak tam je to jasný... Nejhorší ale je, že si jen málokdo uvědomuje, že svým laxním chováním de facto maří práci záchranářům. Vím o čem mluvím, šest let jsem pracoval jako řidič zzs a bohužel podobné chování není žádnou výjimkou, proto su na tyto situace extrémně alergickej...

Neurotic
7. května • 21:19

Asi tak. Vzhledem k šířce našich dálnic jde preventivní ulička udělat maximálně pro motorkáře, ale ne pro náklaďák, protože nehodlám hoblovat svodidla ani padat do příkopu.

nestačím se divit
7. května • 16:37

Všem těm řidičům kamionů co tam vpravo tak blbě stojí bych sebral řidičák. Hlavně, že si hrajou na šoféry, de...ti.

Peter
7. května • 22:21

A co ti řidiči osobních aut v levém pruhu, kteří si myslí, že když to postaví našikmo, tak tam bude více místa?

Mike
7. května • 14:50

Protože tahle ulička uprostřed je úplná debilita. Pamatuju ještě doby, kdy byl pro vozidla RZS vyhrazen tzv. odstavný pruh, ten je vždycky volný, proč se nejezdí tím a proč se vozidla RZS prodírají mezi auty, jejichž řidiči jsou mnohdy tak blbý, že zastaví 2 m za autem před sebou a pak už nemají kam uhnout, hlavně že při sebemenším brzdění zapínají 4 blinkry...

Pavel
11. května • 20:05

Z videa je zřejmé, že drtivá většina osobáků v levém pruhu řádně uhnula a nezavazí. Jen cizinci tj. jeden Germán v Audině a ten Turek na konci videa + většina kamioňáků (převážně cizinci) nějak ta česká pravidla odlišná od zbytku Evropy nezvládají. Nakonec ten Turek těžko mohl přeskočit ta svodidla a spousta kamionů byla natlačena do maxima. Jestli bych něco našim vytkl tak to jsou ty šikmé nájezdy ke svodidlům, které nic neřeší.

Arcturus
7. května • 18:42

Já nevím, třeba proto, že v ostaveném pruhu může stát nepojízdné, odstavené, vozidlo (např. porouchaný kamion nebo osobák či více osobáků po ťukanci v koloně), které by asi těžko potom objížděli, že? Možná proto se tomu říká i odstavný pruh...
To je opravdu takový problém se při příjezdu ke koloně zařadit co nejvíc vpravo nebo vlevo? Fakt, hned za ty hasiče bych poslal policajty a všechny ty blbce kasírovat a pěkně rozdávat body. A té babě co je ve videu v čase cca 14:12 bych rovnou, pro jistotu, sebral na do smrti řidičák... Ta je fakt P*ČA.

Peter
7. května • 22:22

Tolik policajtů dálniční oddělení nemá!

jcb
7. května • 18:42

No, on ten odstavny pruh neni vsude. Chybi na uzších mostech. A co se tyka zastavovani, tak to snad je kazdemu normalne myslicimu jasne. Vpravo je co nejvic vpravo a vlevo, co nejvic vlevo. :-))

Luděk
7. května • 15:39

Souhlas. Z odstavného pruhu se snáze nechá sjet na nejbližší sjezd...

bzzz
8. května • 15:13

Odstavny pruh neni vsude. Sjezd ma zustat volny/prujezdny.

aaabbbccc
7. května • 13:34

... Když se stane nehoda jako ta ve čtvrtek 4. května ...
To je sprava z minuleho roku ?

Doporučujeme

Články odjinud