Hasiči ujeli na D5 kilometr za 15 minut. Řidiči uličku v kolonách stále neumí

Video ukazuje, že někteří řidiči před houkající cisternou vyvádí neuvěřitelné kousky. Bezpečnostní ulička se však má tvořit ještě dávno před příjezdem záchranných složek.

Když se stane nehoda jako ta 4. května na dálnici D5, žádá si to výjezd velkého počtu vozidel záchranné služby. A taky znalost a duchapřítomnost řidičů ve vytvořené koloně.

Jak informuje nprap. Petr Svoboda od středočeských hasičů, deset minut před sedmnáctou hodinou byla ohlášena na linku tísňového volání dopravní nehoda zahraničního autobusu, kamionu a dodávky na 1. kilometru dálnice D5 u Chrášťan ve směru do Prahy. Tady začínají první komplikace. Autobus byl plně obsazený a tak se předpokládala nutnost ošetření většího počtu osob.

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

K události se sjely jednotky profesionálních hasičů ze stanic Beroun a Kladno a jednotku sboru dobrovolných hasičů Rudná, ale také z pražských Petřin a Smíchova. Aby toho nebylo málo, nehoda se navíc udála ve zúžení, v režimu obousměrného provozu. Hasiči kvůli tomu museli odstranit kus bariéry.

Bezpečnostní ulička se přitom má tvořit ihned po zastavení. Na dvouproudé komunikaci je to jasné - záchranné složky projíždí středem. Ovšem na tříproudé se mají pravidla brzy měnit. Jak jsme již informovali, přizpůsobí se evropským zvyklostem.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků