Hartge X5: rádoby supersportovní SUV

BMW X5 je stále více k vidění ve městě než mimo něj. Jak se ale k tuningu mnichovského SUV staví Hartge?

Známý tuner bavorské automobilky, společnost Hartge, si vzala do parády nový model X5. Vůz dostal řadu nových prvků, mimo jiné také zcela nový přední nárazník s integrovaným spoilerem a velkými nasávacími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru.

Jak můžete vidět, X5 je jiná i z bočního pohledu. Vůz dostal mohutnější boční prahy, rozšířily se lemy blatníků a na voze velmi dobře vyniknou velká, 22“ odlehčená kovaná kola. Zadním partiím pak dominuje výrazný nárazník s difuzorem a dvěmi koncovkami výfuku.

Pro své úpravy pohonných jednotek si Hartge, jak také jinak, vybral dieselové šestiválce. Prvním z nich je jedním turbem přeplňovaný třílitr, který úpravou řídící jednotky a výfukového potrubí posílil z 235 na celkových 275 koní. Zajímavější volbou je pak agregát 3,0sd TwinTurbo – jeho výkon po modifikacích vzrostl z 286 na 328 koní.

Uvnitř vozu se toho změnilo rovněž dost. Přístrojová deska dostala vybírané obklady z hliníku či karbonu, sedadla jsou potažena jemnou kůží a ve voze naleznete pedály z neřezové oceli. Alespoň pro lepší pocit je instalován nový tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hartge X5

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků