BMW X5 je stále více k vidění ve městě než mimo něj. Jak se ale k tuningu mnichovského SUV staví Hartge?
Známý tuner bavorské automobilky, společnost Hartge, si vzala do parády nový model X5. Vůz dostal řadu nových prvků, mimo jiné také zcela nový přední nárazník s integrovaným spoilerem a velkými nasávacími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru.
Jak můžete vidět, X5 je jiná i z bočního pohledu. Vůz dostal mohutnější boční prahy, rozšířily se lemy blatníků a na voze velmi dobře vyniknou velká, 22“ odlehčená kovaná kola. Zadním partiím pak dominuje výrazný nárazník s difuzorem a dvěmi koncovkami výfuku.
Pro své úpravy pohonných jednotek si Hartge, jak také jinak, vybral dieselové šestiválce. Prvním z nich je jedním turbem přeplňovaný třílitr, který úpravou řídící jednotky a výfukového potrubí posílil z 235 na celkových 275 koní. Zajímavější volbou je pak agregát 3,0sd TwinTurbo – jeho výkon po modifikacích vzrostl z 286 na 328 koní.
Uvnitř vozu se toho změnilo rovněž dost. Přístrojová deska dostala vybírané obklady z hliníku či karbonu, sedadla jsou potažena jemnou kůží a ve voze naleznete pedály z neřezové oceli. Alespoň pro lepší pocit je instalován nový tachometr s cejchováním až do 300 km/h.
Hartge X5