Hartge X3 3.0i kompresor: mastif na čtyřech kolech

BMW X3 je podle řady lidí ideální rodinný vůz dnešní doby. Toto kompaktní SUV nemá na trhu mnoho konkurentů a mezi nimi je jednoznačně nejsportovnější. Tunerská firma Hartge vyladila nejsilnější benzínový motor, který je v nabídce modelu X3: řadový šestiválec o objemu 3.0 l. Díky přidanému kompresoru má pohonná jednotka výkon 220 kW (299 k) v 5 900 ot/min, což je o 50 kW vyšší výkon než v sériové verzi. Maximální kroutící moment 400 Nm nastupuje v 4 800 ot/min.

Za výborný zátah odspodu ale zaplatíte daň v podobě nárůstu průměrné spotřeby o 3 l na 100 km, Hartge X3 má celkovou spotřebu zhruba 14,4 l/100 km. O dobré rozdělení síly motoru se stará pohon všech kol a potřebnou trakci zajišťují 21palcová kola s pneumatikami 225/35 ZR 21. Nejvyšší rychlost se vyšplhá až za hodnotu 230 km/h. Aby byl tuningový balíček úplný, Hartge nezapomněl na silnější brzdy, tužší tlumiče a kompletní karosářský kit. I interiéru jsou doplňky z karbonu a hliníku.

Tip: Automobilka BMW rozšiřuje pro model X3 nabídku motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků