Hartge vyrobil plynové BMW 1 s maximálkou přes 300 km/h

Německý tuner Hartge je opravdovou ikonou mezi těmi, kteří mají rádi extrémy. Do malého jedničkového bavoráku dokázal namontovat osmiválec z předchozí M5, do trojky desetiválec z té současné a podobné kousky jsou jeho denním chlebem. Ovšem občas to chce udělat něco opravdu originálního.

Harthe se rozhodl svým projektem V300+ překonat rychlostní rekord vozu s pohonem na LPG, který padl v roce 2004 a má hodnotu 315 km/h.

Jedničkové kupé je poháněno osmiválcem, který má původ v pětkové řadě. Speciálně vyvinutý systém LPG pro tento účel vzešel ze spolupráce s technickou univerzitou v Saarbueckenu a motor po úpravách dosahuje výkonu něco přes 450 koní.

Hartge samozřejmě zapracoval i na aerodynamice, jelikož 315 km/h je na hatchback poměrně vysoká rychlost. Kdy se ovšem Hartge o překonání rekordu pokusí a zda se mu to podaří nevíme. Ovšem mít úsporné benzínové auto, které jezdí přes tři sta za hodinu, je asi snem nejednoho řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hartge BMW 1 V300+
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků