Hartge M3 Coupe: bez limitu

Kdo by neznal šílence od Hartgeho. S oblibou dávají velké motory do malých modelů, nyní si ale vzali do parády nové BMW M3 Coupe.

Hartge je právě tou dílnou, která se nebojí do malého jedničkového BMW vložit čtyř set koňový osmiválec z předchozího BMW M5 a ještě se tím chlubit. Jenže nyní se pustili do nového BMW M3 Coupé, které má samo o sobě dostatečně velký motor.

Kupodivu není současná úprava nijak zaměřená na brutální nárůst výkonu, ale spíše na styling a mírné zoptimalizování vlastnosti, které eM-trojka poskytuje a má poskytovat.

V prvé řadě je třeba zmínit dvě nové řídící jednotky. První z nich navyšuje maximální rychlost na 291 km/h, tedy na limit daný použitými továrními pneu. Svůj eMkový bavorák tak můžete rozjet o 41 km/h více, než kolik dovolí sériový omezovač. Druhá řídící jednotka pak otevírá prostor až do rychlosti 340 km/h, což je sice výrazně nad možnosti sériového motoru, ale je zde alespoň prostor pro pořádný tuning. Při druhé ECU je pak zapotřebí použit speciální vysokorychlostní pneu Pirreli P Zero.

Tím v podstatě vše technické prozatím končí a přichází na řadu styling. Hartge tak namontoval na auto nová 20" kola s pneu o rozměru 245/30 vpředu a 285/25, nebo 295/25 vzadu. K tomu přidal pár aerodynamických detailů a do interiéru pak dekorace se svým designem.

Cena celého balíku včetně ECU pro rychlost až 340 km/h pak stojí příjemných 6 000 eur, tedy zhruba 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge M3 Coupe

 

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků