Hartge M3 Coupe: bez limitu

Kdo by neznal šílence od Hartgeho. S oblibou dávají velké motory do malých modelů, nyní si ale vzali do parády nové BMW M3 Coupe.

Hartge je právě tou dílnou, která se nebojí do malého jedničkového BMW vložit čtyř set koňový osmiválec z předchozího BMW M5 a ještě se tím chlubit. Jenže nyní se pustili do nového BMW M3 Coupé, které má samo o sobě dostatečně velký motor.

Kupodivu není současná úprava nijak zaměřená na brutální nárůst výkonu, ale spíše na styling a mírné zoptimalizování vlastnosti, které eM-trojka poskytuje a má poskytovat.

V prvé řadě je třeba zmínit dvě nové řídící jednotky. První z nich navyšuje maximální rychlost na 291 km/h, tedy na limit daný použitými továrními pneu. Svůj eMkový bavorák tak můžete rozjet o 41 km/h více, než kolik dovolí sériový omezovač. Druhá řídící jednotka pak otevírá prostor až do rychlosti 340 km/h, což je sice výrazně nad možnosti sériového motoru, ale je zde alespoň prostor pro pořádný tuning. Při druhé ECU je pak zapotřebí použit speciální vysokorychlostní pneu Pirreli P Zero.

Tím v podstatě vše technické prozatím končí a přichází na řadu styling. Hartge tak namontoval na auto nová 20" kola s pneu o rozměru 245/30 vpředu a 285/25, nebo 295/25 vzadu. K tomu přidal pár aerodynamických detailů a do interiéru pak dekorace se svým designem.

Cena celého balíku včetně ECU pro rychlost až 340 km/h pak stojí příjemných 6 000 eur, tedy zhruba 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge M3 Coupe

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků