Hartge M3 Coupe: bez limitu

Kdo by neznal šílence od Hartgeho. S oblibou dávají velké motory do malých modelů, nyní si ale vzali do parády nové BMW M3 Coupe.

Hartge je právě tou dílnou, která se nebojí do malého jedničkového BMW vložit čtyř set koňový osmiválec z předchozího BMW M5 a ještě se tím chlubit. Jenže nyní se pustili do nového BMW M3 Coupé, které má samo o sobě dostatečně velký motor.

Kupodivu není současná úprava nijak zaměřená na brutální nárůst výkonu, ale spíše na styling a mírné zoptimalizování vlastnosti, které eM-trojka poskytuje a má poskytovat.

V prvé řadě je třeba zmínit dvě nové řídící jednotky. První z nich navyšuje maximální rychlost na 291 km/h, tedy na limit daný použitými továrními pneu. Svůj eMkový bavorák tak můžete rozjet o 41 km/h více, než kolik dovolí sériový omezovač. Druhá řídící jednotka pak otevírá prostor až do rychlosti 340 km/h, což je sice výrazně nad možnosti sériového motoru, ale je zde alespoň prostor pro pořádný tuning. Při druhé ECU je pak zapotřebí použit speciální vysokorychlostní pneu Pirreli P Zero.

Tím v podstatě vše technické prozatím končí a přichází na řadu styling. Hartge tak namontoval na auto nová 20" kola s pneu o rozměru 245/30 vpředu a 285/25, nebo 295/25 vzadu. K tomu přidal pár aerodynamických detailů a do interiéru pak dekorace se svým designem.

Cena celého balíku včetně ECU pro rychlost až 340 km/h pak stojí příjemných 6 000 eur, tedy zhruba 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge M3 Coupe

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků