Hartge M3 Coupe: bez limitu

Kdo by neznal šílence od Hartgeho. S oblibou dávají velké motory do malých modelů, nyní si ale vzali do parády nové BMW M3 Coupe.

Hartge je právě tou dílnou, která se nebojí do malého jedničkového BMW vložit čtyř set koňový osmiválec z předchozího BMW M5 a ještě se tím chlubit. Jenže nyní se pustili do nového BMW M3 Coupé, které má samo o sobě dostatečně velký motor.

Kupodivu není současná úprava nijak zaměřená na brutální nárůst výkonu, ale spíše na styling a mírné zoptimalizování vlastnosti, které eM-trojka poskytuje a má poskytovat.

V prvé řadě je třeba zmínit dvě nové řídící jednotky. První z nich navyšuje maximální rychlost na 291 km/h, tedy na limit daný použitými továrními pneu. Svůj eMkový bavorák tak můžete rozjet o 41 km/h více, než kolik dovolí sériový omezovač. Druhá řídící jednotka pak otevírá prostor až do rychlosti 340 km/h, což je sice výrazně nad možnosti sériového motoru, ale je zde alespoň prostor pro pořádný tuning. Při druhé ECU je pak zapotřebí použit speciální vysokorychlostní pneu Pirreli P Zero.

Tím v podstatě vše technické prozatím končí a přichází na řadu styling. Hartge tak namontoval na auto nová 20" kola s pneu o rozměru 245/30 vpředu a 285/25, nebo 295/25 vzadu. K tomu přidal pár aerodynamických detailů a do interiéru pak dekorace se svým designem.

Cena celého balíku včetně ECU pro rychlost až 340 km/h pak stojí příjemných 6 000 eur, tedy zhruba 150 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge M3 Coupe

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků