Mnoho tunerů se snaží udělat z SUV sportovní vozy. Hartge ale svůj úkol splnil jinak – naučil BMW X3 milovat nezpevněné povrchy.
Je třeba říci, že BMW X3 nikdy nebylo vozem, který by jakkoli exceloval v jízdě mimo zpevněné silnice. Tuner Hartge se ale rozhodnul, že mu tyto vlastnosti - tedy alespoň v rámci možností - vylepší.
První věcí, na kterou se Hartge zaměřil, byl podvozek. X3 dostala delší pružiny a nové tlumiče, díky kterým se její světlá zvýšila až na 23 cm. Pro lepší průchodnost terénem byly vyměněny nárazníky, které dostaly v spodní části pevnější materiály odolávající nástrahám terénu. Ochranné kryty byly použity i na spodní části vozu. Hunter dostal také nová 18“ kola z lehkých materiálů v černém provedení, která obouvají pneumatiky pro jízdu v terénu o rozměru 255/55.
Cílem úprav bylo vylepšit nájezdové úhly a průchodnost terénem. Hunter nyní zvládne stoupání (i díky zkrácenému stálému převodu) až 48 stupňů, brodivost pak dosahuje výšky 50 cm. Jen pro porovnání se sériovým vozem, nájezdový úhel se vepředu zlepšil z 23,9 na 31 stupňů. Posílení se dočkaly také motory. Třílitrový turbodiesel si polepšil úpravou řídící jednotky z 160 kW/218 k na 186 kW/253 k. Komu to nestačí a vlastní twinturbo model 3,0sd, polepší si z 210 kW/286 k na 246 kW/335 k.
Tuner k vozu nabízí také další doplňky jako umývatelný potah sedadel nebo některé díly v interiéru potaženy zelenou kůží. Jednotlivé prvky úprav ovšem nejsou k dispozici samostatně, ale vždy jako součást celého paketu.
Hartge si za svůj počin dozajista zaslouží uznání, dělat jakékoli funkční úpravy, navíc tímto směrem, se dnes příliš nenosí. Otázkou je, jestli o takový tuning dnes někdo stojí...
Hartge Hunter X3