Hartge Hunter X3: milovník terénu

Mnoho tunerů se snaží udělat z SUV sportovní vozy. Hartge ale svůj úkol splnil jinak – naučil BMW X3 milovat nezpevněné povrchy.

Je třeba říci, že BMW X3 nikdy nebylo vozem, který by jakkoli exceloval v jízdě mimo zpevněné silnice. Tuner Hartge se ale rozhodnul, že mu tyto vlastnosti - tedy alespoň v rámci možností - vylepší.

První věcí, na kterou se Hartge zaměřil, byl podvozek. X3 dostala delší pružiny a nové tlumiče, díky kterým se její světlá zvýšila až na 23 cm. Pro lepší průchodnost terénem byly vyměněny nárazníky, které dostaly v spodní části pevnější materiály odolávající nástrahám terénu. Ochranné kryty byly použity i na spodní části vozu. Hunter dostal také nová 18“ kola z lehkých materiálů v černém provedení, která obouvají pneumatiky pro jízdu v terénu o rozměru 255/55.

Cílem úprav bylo vylepšit nájezdové úhly a průchodnost terénem. Hunter nyní zvládne stoupání (i díky zkrácenému stálému převodu) až 48 stupňů, brodivost pak dosahuje výšky 50 cm. Jen pro porovnání se sériovým vozem, nájezdový úhel se vepředu zlepšil z 23,9 na 31 stupňů. Posílení se dočkaly také motory. Třílitrový turbodiesel si polepšil úpravou řídící jednotky z 160 kW/218 k na 186 kW/253 k. Komu to nestačí a vlastní twinturbo model 3,0sd, polepší si z 210 kW/286 k na 246 kW/335 k.

Tuner k vozu nabízí také další doplňky jako umývatelný potah sedadel nebo některé díly v interiéru potaženy zelenou kůží. Jednotlivé prvky úprav ovšem nejsou k dispozici samostatně, ale vždy jako součást celého paketu.

Hartge si za svůj počin dozajista zaslouží uznání, dělat jakékoli funkční úpravy, navíc tímto směrem, se dnes příliš nenosí. Otázkou je, jestli o takový tuning dnes někdo stojí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge Hunter X3

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků