Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Fascinuje vás BMW M6? Vyberte z neho motor a dajte ho do ľahšieho nového trojkového coupé.
Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Niektorú úpravy naozaj stoja zato. Žiadne zbytočné spojlery, žiadny brutálne styling. Čistá funkčnosť. To si zrejme povedali aj u Hartge, pretože už dávnejšie ohromili svet modelom H50 v prevedení sedan. Trojkový sedan. Teraz nastal čas, aby svoje skúsenosti vsadili do nového coupé.

Ako som už spomínal, základom všetkého je motor. Vidlicový päťlitrový desaťvalec s pôvodným výkonom 373 kW (507 k) dostal nový výfuk, riadiacu jednotku, novú hlavu valcov a zosilnený vačkový hriadeľ. Výsledok je zaujímavý – výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 530 Nm (pôvodne 520 Nm). S hmotnosťou 1670 kg vystrelí brutálna E92 na stovku za 4,4 sekundy a…čakáte obmedzenie na 250 km/h? Nič také nebude, H50 sa rozbehne až na rýchlosť 320 km/h.

Keď už sme pri technike z BMW M5/M6, motor je spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou SMG z týchto modelov. Prenášať tak vysoký výkon cez otvorený diferenciál by príliš efektívne nebolo, takže Hartge použil diferenciál samosvorný.

Hartge H50 stojí na dvadsaťpalcových kolesách s pneumatikami 245/30 vpredu a 295/25 vzadu. Za nimi sa skrývajú obrovské kotúče s priemerom 380 a 324 mm, do ktorých sa zakusujú osempiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Vysoké výkony potrebujú adekvátny podvozok, inak sú zbytočné. U Hartge preto použili plne nastaviteľný podvozok a svetlú výšku znížili o 30 mm. Na karosérii rovnako nájdete odľahčujúce prvky, z karbonu sú vyrobené spätné zrkadlá, strecha a celá kapota.

Aj takto extrémny stroj však myslí na pohodlie posádky, tu sa gény trojkového coupé nezaprú. Uvíta vás najjemnejšia koža, alcantara, karbonové a hliníkové prvky. A čo za to? Hartge si z výroby vezme 325i Coupé, vykoná všetky potrebné úpravy a zaúčtuje si 157 650 Eur (5,6 mil. Sk/4,4 mil. Kč). Že je to veľa? To áno, ale za jedinečnosť sa platí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50 Coupé na Essen Motorshow

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků