Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Fascinuje vás BMW M6? Vyberte z neho motor a dajte ho do ľahšieho nového trojkového coupé.
Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Niektorú úpravy naozaj stoja zato. Žiadne zbytočné spojlery, žiadny brutálne styling. Čistá funkčnosť. To si zrejme povedali aj u Hartge, pretože už dávnejšie ohromili svet modelom H50 v prevedení sedan. Trojkový sedan. Teraz nastal čas, aby svoje skúsenosti vsadili do nového coupé.

Ako som už spomínal, základom všetkého je motor. Vidlicový päťlitrový desaťvalec s pôvodným výkonom 373 kW (507 k) dostal nový výfuk, riadiacu jednotku, novú hlavu valcov a zosilnený vačkový hriadeľ. Výsledok je zaujímavý – výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 530 Nm (pôvodne 520 Nm). S hmotnosťou 1670 kg vystrelí brutálna E92 na stovku za 4,4 sekundy a…čakáte obmedzenie na 250 km/h? Nič také nebude, H50 sa rozbehne až na rýchlosť 320 km/h.

Keď už sme pri technike z BMW M5/M6, motor je spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou SMG z týchto modelov. Prenášať tak vysoký výkon cez otvorený diferenciál by príliš efektívne nebolo, takže Hartge použil diferenciál samosvorný.

Hartge H50 stojí na dvadsaťpalcových kolesách s pneumatikami 245/30 vpredu a 295/25 vzadu. Za nimi sa skrývajú obrovské kotúče s priemerom 380 a 324 mm, do ktorých sa zakusujú osempiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Vysoké výkony potrebujú adekvátny podvozok, inak sú zbytočné. U Hartge preto použili plne nastaviteľný podvozok a svetlú výšku znížili o 30 mm. Na karosérii rovnako nájdete odľahčujúce prvky, z karbonu sú vyrobené spätné zrkadlá, strecha a celá kapota.

Aj takto extrémny stroj však myslí na pohodlie posádky, tu sa gény trojkového coupé nezaprú. Uvíta vás najjemnejšia koža, alcantara, karbonové a hliníkové prvky. A čo za to? Hartge si z výroby vezme 325i Coupé, vykoná všetky potrebné úpravy a zaúčtuje si 157 650 Eur (5,6 mil. Sk/4,4 mil. Kč). Že je to veľa? To áno, ale za jedinečnosť sa platí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50 Coupé na Essen Motorshow

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků