Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Fascinuje vás BMW M6? Vyberte z neho motor a dajte ho do ľahšieho nového trojkového coupé.
Hartge H50 Coupé: E92 na limite

Niektorú úpravy naozaj stoja zato. Žiadne zbytočné spojlery, žiadny brutálne styling. Čistá funkčnosť. To si zrejme povedali aj u Hartge, pretože už dávnejšie ohromili svet modelom H50 v prevedení sedan. Trojkový sedan. Teraz nastal čas, aby svoje skúsenosti vsadili do nového coupé.

Ako som už spomínal, základom všetkého je motor. Vidlicový päťlitrový desaťvalec s pôvodným výkonom 373 kW (507 k) dostal nový výfuk, riadiacu jednotku, novú hlavu valcov a zosilnený vačkový hriadeľ. Výsledok je zaujímavý – výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 530 Nm (pôvodne 520 Nm). S hmotnosťou 1670 kg vystrelí brutálna E92 na stovku za 4,4 sekundy a…čakáte obmedzenie na 250 km/h? Nič také nebude, H50 sa rozbehne až na rýchlosť 320 km/h.

Keď už sme pri technike z BMW M5/M6, motor je spriahnutý so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou SMG z týchto modelov. Prenášať tak vysoký výkon cez otvorený diferenciál by príliš efektívne nebolo, takže Hartge použil diferenciál samosvorný.

Hartge H50 stojí na dvadsaťpalcových kolesách s pneumatikami 245/30 vpredu a 295/25 vzadu. Za nimi sa skrývajú obrovské kotúče s priemerom 380 a 324 mm, do ktorých sa zakusujú osempiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Vysoké výkony potrebujú adekvátny podvozok, inak sú zbytočné. U Hartge preto použili plne nastaviteľný podvozok a svetlú výšku znížili o 30 mm. Na karosérii rovnako nájdete odľahčujúce prvky, z karbonu sú vyrobené spätné zrkadlá, strecha a celá kapota.

Aj takto extrémny stroj však myslí na pohodlie posádky, tu sa gény trojkového coupé nezaprú. Uvíta vás najjemnejšia koža, alcantara, karbonové a hliníkové prvky. A čo za to? Hartge si z výroby vezme 325i Coupé, vykoná všetky potrebné úpravy a zaúčtuje si 157 650 Eur (5,6 mil. Sk/4,4 mil. Kč). Že je to veľa? To áno, ale za jedinečnosť sa platí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50 Coupé na Essen Motorshow

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků