Hartge H 5.1: silné a zlé BMW 645Ci

Tuningová firma Hartge vytvořila hrozivý hatchback z modelové řady 1, když pod kapotu schovala motor z předchozí generace M5 a vyladila jej na 331 kW (450 k). Teď má zmiňovaná firma hotový a pro první zákazníky nachystaný kit pro kupé 645Ci.

Pohonná jednotka byla z původního objemu 4.4 l převrtána na 5.1 l a s tím se zvedl výkon ze sériových 245 kW (333 k) na 308 kW (420 k). Maximální kroutící moment vzrostl o 70 Nm na hodnotu 520 Nm. Spurt z 0 km/h na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 s, což je o 0,7 s lepší čas než u klasické verze. Po odmontování omezovače se nejvyšší rychlost vyšplhala na 290 km/h.

Aby se kupé se silnějším srdcem udrželo na silnici, snížila se světlá výška o 30 milimetrů a podvozek má sportovnější nastavení. Kola dostala speciální tlumiče a pro modely, které nemají Dynamic Drive, je tu k dispozici sada zkrutných stabilizátorů. Zastavení bude pro auto o hmotnosti 1 695 kg snazší, protože byl upraven i brzdný systém: čtyři kotouče o průměru 380 milimetrů svírají osmipístkové třmeny.

Optický styling je velmi originální, kit Hertge od běžné sériové 645Ci poznáte díky přepracované přední masce se zvětšenými nasávacími otvory. Na zádi jsou k vidění chromované koncovky vejčitého tvaru nebo varianta se dvěma dvojitými koncovkami a o pořádný zvuk se stará sportovní tlumič. Dalším dominantním prvkem paketu jsou luxusní kola s disky z lehkých slitin o rozměru 9,5Jx21 palců vpředu a 10,5Jx21 palců vzadu. O pořádnou trakci se starají ultratenké pneumatiky s rozměrem 255/30 R21 na přední nápravě a 295/25 R21 vzadu.

Interiér je kombinací koženého obložení a hliníkových doplňků, které můžeme pozorovat na řadící páce, madle ruční brzdy nebo pedálech. Za sportovním koženým kolantem se ukrývá tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků