Hartge H 5.1: silné a zlé BMW 645Ci

Tuningová firma Hartge vytvořila hrozivý hatchback z modelové řady 1, když pod kapotu schovala motor z předchozí generace M5 a vyladila jej na 331 kW (450 k). Teď má zmiňovaná firma hotový a pro první zákazníky nachystaný kit pro kupé 645Ci.

Pohonná jednotka byla z původního objemu 4.4 l převrtána na 5.1 l a s tím se zvedl výkon ze sériových 245 kW (333 k) na 308 kW (420 k). Maximální kroutící moment vzrostl o 70 Nm na hodnotu 520 Nm. Spurt z 0 km/h na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 s, což je o 0,7 s lepší čas než u klasické verze. Po odmontování omezovače se nejvyšší rychlost vyšplhala na 290 km/h.

Aby se kupé se silnějším srdcem udrželo na silnici, snížila se světlá výška o 30 milimetrů a podvozek má sportovnější nastavení. Kola dostala speciální tlumiče a pro modely, které nemají Dynamic Drive, je tu k dispozici sada zkrutných stabilizátorů. Zastavení bude pro auto o hmotnosti 1 695 kg snazší, protože byl upraven i brzdný systém: čtyři kotouče o průměru 380 milimetrů svírají osmipístkové třmeny.

Optický styling je velmi originální, kit Hertge od běžné sériové 645Ci poznáte díky přepracované přední masce se zvětšenými nasávacími otvory. Na zádi jsou k vidění chromované koncovky vejčitého tvaru nebo varianta se dvěma dvojitými koncovkami a o pořádný zvuk se stará sportovní tlumič. Dalším dominantním prvkem paketu jsou luxusní kola s disky z lehkých slitin o rozměru 9,5Jx21 palců vpředu a 10,5Jx21 palců vzadu. O pořádnou trakci se starají ultratenké pneumatiky s rozměrem 255/30 R21 na přední nápravě a 295/25 R21 vzadu.

Interiér je kombinací koženého obložení a hliníkových doplňků, které můžeme pozorovat na řadící páce, madle ruční brzdy nebo pedálech. Za sportovním koženým kolantem se ukrývá tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků