Hartge H 5.1: silné a zlé BMW 645Ci

Tuningová firma Hartge vytvořila hrozivý hatchback z modelové řady 1, když pod kapotu schovala motor z předchozí generace M5 a vyladila jej na 331 kW (450 k). Teď má zmiňovaná firma hotový a pro první zákazníky nachystaný kit pro kupé 645Ci.

Pohonná jednotka byla z původního objemu 4.4 l převrtána na 5.1 l a s tím se zvedl výkon ze sériových 245 kW (333 k) na 308 kW (420 k). Maximální kroutící moment vzrostl o 70 Nm na hodnotu 520 Nm. Spurt z 0 km/h na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 s, což je o 0,7 s lepší čas než u klasické verze. Po odmontování omezovače se nejvyšší rychlost vyšplhala na 290 km/h.

Aby se kupé se silnějším srdcem udrželo na silnici, snížila se světlá výška o 30 milimetrů a podvozek má sportovnější nastavení. Kola dostala speciální tlumiče a pro modely, které nemají Dynamic Drive, je tu k dispozici sada zkrutných stabilizátorů. Zastavení bude pro auto o hmotnosti 1 695 kg snazší, protože byl upraven i brzdný systém: čtyři kotouče o průměru 380 milimetrů svírají osmipístkové třmeny.

Optický styling je velmi originální, kit Hertge od běžné sériové 645Ci poznáte díky přepracované přední masce se zvětšenými nasávacími otvory. Na zádi jsou k vidění chromované koncovky vejčitého tvaru nebo varianta se dvěma dvojitými koncovkami a o pořádný zvuk se stará sportovní tlumič. Dalším dominantním prvkem paketu jsou luxusní kola s disky z lehkých slitin o rozměru 9,5Jx21 palců vpředu a 10,5Jx21 palců vzadu. O pořádnou trakci se starají ultratenké pneumatiky s rozměrem 255/30 R21 na přední nápravě a 295/25 R21 vzadu.

Interiér je kombinací koženého obložení a hliníkových doplňků, které můžeme pozorovat na řadící páce, madle ruční brzdy nebo pedálech. Za sportovním koženým kolantem se ukrývá tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků