Hartge H 5.1: silné a zlé BMW 645Ci

Hartge H 5.1: silné a zlé BMW 645Ci

Tuningová firma Hartge vytvořila hrozivý hatchback z modelové řady 1, když pod kapotu schovala motor z předchozí generace M5 a vyladila jej na 331 kW (450 k). Teď má zmiňovaná firma hotový a pro první zákazníky nachystaný kit pro kupé 645Ci.

Pohonná jednotka byla z původního objemu 4.4 l převrtána na 5.1 l a s tím se zvedl výkon ze sériových 245 kW (333 k) na 308 kW (420 k). Maximální kroutící moment vzrostl o 70 Nm na hodnotu 520 Nm. Spurt z 0 km/h na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 s, což je o 0,7 s lepší čas než u klasické verze. Po odmontování omezovače se nejvyšší rychlost vyšplhala na 290 km/h.

Aby se kupé se silnějším srdcem udrželo na silnici, snížila se světlá výška o 30 milimetrů a podvozek má sportovnější nastavení. Kola dostala speciální tlumiče a pro modely, které nemají Dynamic Drive, je tu k dispozici sada zkrutných stabilizátorů. Zastavení bude pro auto o hmotnosti 1 695 kg snazší, protože byl upraven i brzdný systém: čtyři kotouče o průměru 380 milimetrů svírají osmipístkové třmeny.

Optický styling je velmi originální, kit Hertge od běžné sériové 645Ci poznáte díky přepracované přední masce se zvětšenými nasávacími otvory. Na zádi jsou k vidění chromované koncovky vejčitého tvaru nebo varianta se dvěma dvojitými koncovkami a o pořádný zvuk se stará sportovní tlumič. Dalším dominantním prvkem paketu jsou luxusní kola s disky z lehkých slitin o rozměru 9,5Jx21 palců vpředu a 10,5Jx21 palců vzadu. O pořádnou trakci se starají ultratenké pneumatiky s rozměrem 255/30 R21 na přední nápravě a 295/25 R21 vzadu.

Interiér je kombinací koženého obložení a hliníkových doplňků, které můžeme pozorovat na řadící páce, madle ruční brzdy nebo pedálech. Za sportovním koženým kolantem se ukrývá tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 252 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků