Hartge BMW M6: auto s ďábelským úsměvem

Nekompromisní tuner Hartge se s vozy bavorské automobilky BMW vůbec nemazlí. Stačí si jen vzpomenout, že tato firma vám namontuje motor z M5 do jedničkové řady a už asi začínáte tušit, s kým máte tu čest. Pojďme se podívat, co tato firma provedla modelu M6.
Hartge BMW M6: auto s ďábelským úsměvem

U Hartge zaujali obdobný názor, jako mám já: Když je BMW M6 nejrychlejším sériovým bavorákem, mělo by podle toho i jezdit... Proto inženýři odstranili elektronický omezovač rychlosti na limitu 250 km/h a sériové kupé tak s klidem atakuje rychlost 320 km/h. Bez omezovače ale vznikl drobný problém: vůz musí mít taková kola, která zvládnou rychlost kolem třístovky. Hartge to vyřešil paketem HARTGE CLASSIC 2, který obsahuje lehké třídílné disky o rozměrech 9,5 x 21 palců vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Další úpravy na kupé obsahují: nové odpružení vozu mimo jiné sníží světlou výšku o 30 mm, přepracovanou masku, sportovní tlumič a chromované koncovky výfukového systému. V interiéru je multifunkční tříramenný volant, hliníkové nebo karbonové doplňky obložení, velurové koberečky s logem tunera nebo luxusní kožené čalounění.

Ostrý desetiválcový motor zůstal nedotčen, přesto už při pohledu na fotografii nebudete pochybovat, že máte čest s něcím výjimečným. A když si představíte toto zajímavé kupé v rychlosti 320 km/h, opustí vás jistě i poslední zbytky nejistoty...

Tip: Přečtěte si, jak model M6 vyladila firma Hamann.


Hartge M6

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků