Hartge BMW M5: 320 km/h, důkaz místo slibů

Supersedan na druhou, tak by se dala popsat úprava ladiče Hartge na voze BMW M5. Výsledek? Ještě silnější motor a 320 km/h.

Tunerská společnost Hartge nedávno upravila atmosférický vysokootáčkový motor 5,0 V10, který pohání supersedan BMW M5 a sportovní kupé M6. První karosářský kit byl hotov pro M6 (více informací zde), model M5 obsahuje podobné prvky.

Z těch nejdůležitějších úprav: je odstraněn elektronický omezovač rychlosti, výkon motoru je naladěn na rovných 400 kW (544 k) v 7 500 ot/min a maximálního točivého momentu 555 Nm vůz dosahuje při 6 000 ot. Nové nastavení podvozku a snížení světlé výšky předesílají, že s laděným baworákem se bude jezdit pekelně rychle.

Bez omezovače ale vznikl drobný problém: vůz musí mít taková kola, která zvládnou rychlost kolem třístovky. Hartge to vyřešil paketem HARTGE CLASSIC 2, který obsahuje lehké třídílné disky o rozměrech 9,5 x 21 palců vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu. A důkaz, že vůz jede 320 km/h, si pracovníci Hartge vyfotili.

Tip: Mrkněte se, jak BMW M5 vyladila společnost Hamann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Hartge M5

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků