Hartge BMW M5: 320 km/h, důkaz místo slibů

Supersedan na druhou, tak by se dala popsat úprava ladiče Hartge na voze BMW M5. Výsledek? Ještě silnější motor a 320 km/h.

Tunerská společnost Hartge nedávno upravila atmosférický vysokootáčkový motor 5,0 V10, který pohání supersedan BMW M5 a sportovní kupé M6. První karosářský kit byl hotov pro M6 (více informací zde), model M5 obsahuje podobné prvky.

Z těch nejdůležitějších úprav: je odstraněn elektronický omezovač rychlosti, výkon motoru je naladěn na rovných 400 kW (544 k) v 7 500 ot/min a maximálního točivého momentu 555 Nm vůz dosahuje při 6 000 ot. Nové nastavení podvozku a snížení světlé výšky předesílají, že s laděným baworákem se bude jezdit pekelně rychle.

Bez omezovače ale vznikl drobný problém: vůz musí mít taková kola, která zvládnou rychlost kolem třístovky. Hartge to vyřešil paketem HARTGE CLASSIC 2, který obsahuje lehké třídílné disky o rozměrech 9,5 x 21 palců vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu. A důkaz, že vůz jede 320 km/h, si pracovníci Hartge vyfotili.

Tip: Mrkněte se, jak BMW M5 vyladila společnost Hamann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Hartge M5

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků