Hartge BMW 1: pětilitrový motor z M5 a 450 koní

V tuningové firmě Hartge vzali pánové centimetr, poměřili motorový prostor BMW 1 a došli k závěru, že se do něj vejde osmiválec z předchozí generace M5. Nápad následovaly činy, takže Hartge H1 má pod kapotou pohonnou jednotku 5.0 V8 s upraveným výkonem na na 331 kW (450 k) oproti sériovým 400 koním; maximální točivý moment byl zvýšen na 510 Nm.

Nejvyšší rychlost speciálu je za hranicí 300 km/h. Tomu se ale musely přizpůsobit další komponenty vozu, hatchback dostal modifikovaný diferenciál a kotoučové brzdy z aktuálního modelu BMW M3, nový je také výfukový systém. Nápravy jsou osazeny devatenáctipalcovými disky z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední ose a 265/30 vzadu. Sportovní tlumiče umožňují nastavení světlé výšky podvozku v plném rozsahu.

Exteriér dostal jen pár drobných úprav, jako je změněná přední maska nebo dvojitá chromovaná koncovka výfuku s logem úpravce. V interiéru se nachází u řidiče a spolujezdce nové anatomické sedačky, nový tachograf s konečnou číslicí 320 km/h a hliníkové doplňky například na řadící páce nebo na madle ruční brzdy.

Kompletní tuning paket bude hotov na jaře 2005 a firma Hartge předesílá, že nové BMW 1 z jejich garáže bude asi stát 105 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků