Hartge BMW 1: pětilitrový motor z M5 a 450 koní

V tuningové firmě Hartge vzali pánové centimetr, poměřili motorový prostor BMW 1 a došli k závěru, že se do něj vejde osmiválec z předchozí generace M5. Nápad následovaly činy, takže Hartge H1 má pod kapotou pohonnou jednotku 5.0 V8 s upraveným výkonem na na 331 kW (450 k) oproti sériovým 400 koním; maximální točivý moment byl zvýšen na 510 Nm.

Nejvyšší rychlost speciálu je za hranicí 300 km/h. Tomu se ale musely přizpůsobit další komponenty vozu, hatchback dostal modifikovaný diferenciál a kotoučové brzdy z aktuálního modelu BMW M3, nový je také výfukový systém. Nápravy jsou osazeny devatenáctipalcovými disky z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední ose a 265/30 vzadu. Sportovní tlumiče umožňují nastavení světlé výšky podvozku v plném rozsahu.

Exteriér dostal jen pár drobných úprav, jako je změněná přední maska nebo dvojitá chromovaná koncovka výfuku s logem úpravce. V interiéru se nachází u řidiče a spolujezdce nové anatomické sedačky, nový tachograf s konečnou číslicí 320 km/h a hliníkové doplňky například na řadící páce nebo na madle ruční brzdy.

Kompletní tuning paket bude hotov na jaře 2005 a firma Hartge předesílá, že nové BMW 1 z jejich garáže bude asi stát 105 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků