Hartge BMW 1: pětilitrový motor z M5 a 450 koní

V tuningové firmě Hartge vzali pánové centimetr, poměřili motorový prostor BMW 1 a došli k závěru, že se do něj vejde osmiválec z předchozí generace M5. Nápad následovaly činy, takže Hartge H1 má pod kapotou pohonnou jednotku 5.0 V8 s upraveným výkonem na na 331 kW (450 k) oproti sériovým 400 koním; maximální točivý moment byl zvýšen na 510 Nm.

Nejvyšší rychlost speciálu je za hranicí 300 km/h. Tomu se ale musely přizpůsobit další komponenty vozu, hatchback dostal modifikovaný diferenciál a kotoučové brzdy z aktuálního modelu BMW M3, nový je také výfukový systém. Nápravy jsou osazeny devatenáctipalcovými disky z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední ose a 265/30 vzadu. Sportovní tlumiče umožňují nastavení světlé výšky podvozku v plném rozsahu.

Exteriér dostal jen pár drobných úprav, jako je změněná přední maska nebo dvojitá chromovaná koncovka výfuku s logem úpravce. V interiéru se nachází u řidiče a spolujezdce nové anatomické sedačky, nový tachograf s konečnou číslicí 320 km/h a hliníkové doplňky například na řadící páce nebo na madle ruční brzdy.

Kompletní tuning paket bude hotov na jaře 2005 a firma Hartge předesílá, že nové BMW 1 z jejich garáže bude asi stát 105 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků