Hartge BMW 1: pětilitrový motor z M5 a 450 koní

V tuningové firmě Hartge vzali pánové centimetr, poměřili motorový prostor BMW 1 a došli k závěru, že se do něj vejde osmiválec z předchozí generace M5. Nápad následovaly činy, takže Hartge H1 má pod kapotou pohonnou jednotku 5.0 V8 s upraveným výkonem na na 331 kW (450 k) oproti sériovým 400 koním; maximální točivý moment byl zvýšen na 510 Nm.

Nejvyšší rychlost speciálu je za hranicí 300 km/h. Tomu se ale musely přizpůsobit další komponenty vozu, hatchback dostal modifikovaný diferenciál a kotoučové brzdy z aktuálního modelu BMW M3, nový je také výfukový systém. Nápravy jsou osazeny devatenáctipalcovými disky z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední ose a 265/30 vzadu. Sportovní tlumiče umožňují nastavení světlé výšky podvozku v plném rozsahu.

Exteriér dostal jen pár drobných úprav, jako je změněná přední maska nebo dvojitá chromovaná koncovka výfuku s logem úpravce. V interiéru se nachází u řidiče a spolujezdce nové anatomické sedačky, nový tachograf s konečnou číslicí 320 km/h a hliníkové doplňky například na řadící páce nebo na madle ruční brzdy.

Kompletní tuning paket bude hotov na jaře 2005 a firma Hartge předesílá, že nové BMW 1 z jejich garáže bude asi stát 105 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků