Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa

Finská rallye v neděli skončila. Po sérii několika odstoupeních znamená vítězství a čtvrté místo dvou vozů Peugeot 206 WRC pilotů Gronholma a Rovanpery pro francouzský tým i svět automobilových soutěží comeback Peugeotů ve velkém stylu.
Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa
Podle ředitele Peugeot Sport Corrado Provery jsou nejmodernější vozy světového šampionátu zpět tam, kam patří. „Účinnost a výkony našich vozů ve Finsku nám všem dodaly velkou dávku sebevědomí a entusiasmu pro nadcházející rallye na Novém Zélandu.

Z Marcusova vítězství máme obrovskou radost, technické problémy na Harriho voze jsou frustrující. Myslím, že auta nyní začínají fungovat tak, jak mají a my budeme do konce roku tvrdě bojovat,“ prohlásil Provera, jehož tým bude nepochybně horkým favoritem především na asfaltových tratích v okolí San Rema i na Korsice. Obě soutěže jsou na programu v říjnu.

V průběžné klasifikaci světového šampionátu je Peugeot až na třetím místě, 27 bodů za týmy Mitsubishi a Ford, ale Provera by rád získal právě tento prestižní titul. „Naším hlavním cílem byl vždy zisk prvního místa v mistrovství světa výrobců. I proto jsem ve Finsku před poslední etapou promluvil Marcusem a Harrim, abych jim sdělil, že je třeba jet s rozvahou a zbytečně mezi sebou nebojovat. Týmu šlo především o body do šampionátu značek. Zbytečné riskování jsme si o víkendu nemohli dovolit. Ani jednomu jsem však neřekl, že musí zpomalit. Ba naopak; bylo třeba jet rychle, ale precizně.“

Nehledě na výsledek ve Finsku se Provera rozhodl nasadit Rovanperu na oba asfaltové podniky v Itálii a na Korsice, aby finskému jezdci umožnil zaútočit na titul mistra světa jezdců. „Harriho jsme najali především jako šotolinového specialistu, bez nároků na účast ve všech soutěžích seriálu. V současnosti je však naším nejlepším pilotem s největší šancí na zisk titulu mezi jezdci. Zatímco naším hlavním cílem je titul mistrů světa ve značkách, Harri bude startovat na obou asfaltových soutěžích. Myslím, že si Harri tuto šance bezpochyby zaslouží.“

Zatímco boj o světové tituly v letošní sezóně vrcholí, všechny týmy přemýšlejí o obsazení svých vozů v roce 2002. Ani v týmu Peugeot Sport tomu není jinak. Zatímco Gronholm má své, pro příští rok jisté, Rovanpera také, Auriol se necítí ve své kůži a ani jeho výsledky nejsou od letošního jara nijak povzbudivé. Mezi odborníky se říká, že Auriol v listopadu u Peugeotů skončí. Do francouzského týmu se totiž má stěhovat jednička týmu Prodrive, Richard Burns. Tyto spekulace o stěhování krále Richarda na jih zatím vyvrátili nebo nekomentovali technický ředitel týmu Subaru David Lapworth, vedení Peugeotu i sám Burns, avšak lidé blízcí Burnsovu týmu naznačili, že vše se již pečlivě připravuje. Až následující týdny tedy ukáží, zda nekorunovaný mistr světa automobilových rallye, Richard Burns opravdu míří do Francie. Další velké překvapení je na cestě.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků