Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa

Finská rallye v neděli skončila. Po sérii několika odstoupeních znamená vítězství a čtvrté místo dvou vozů Peugeot 206 WRC pilotů Gronholma a Rovanpery pro francouzský tým i svět automobilových soutěží comeback Peugeotů ve velkém stylu.
Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa
Podle ředitele Peugeot Sport Corrado Provery jsou nejmodernější vozy světového šampionátu zpět tam, kam patří. „Účinnost a výkony našich vozů ve Finsku nám všem dodaly velkou dávku sebevědomí a entusiasmu pro nadcházející rallye na Novém Zélandu.

Z Marcusova vítězství máme obrovskou radost, technické problémy na Harriho voze jsou frustrující. Myslím, že auta nyní začínají fungovat tak, jak mají a my budeme do konce roku tvrdě bojovat,“ prohlásil Provera, jehož tým bude nepochybně horkým favoritem především na asfaltových tratích v okolí San Rema i na Korsice. Obě soutěže jsou na programu v říjnu.

V průběžné klasifikaci světového šampionátu je Peugeot až na třetím místě, 27 bodů za týmy Mitsubishi a Ford, ale Provera by rád získal právě tento prestižní titul. „Naším hlavním cílem byl vždy zisk prvního místa v mistrovství světa výrobců. I proto jsem ve Finsku před poslední etapou promluvil Marcusem a Harrim, abych jim sdělil, že je třeba jet s rozvahou a zbytečně mezi sebou nebojovat. Týmu šlo především o body do šampionátu značek. Zbytečné riskování jsme si o víkendu nemohli dovolit. Ani jednomu jsem však neřekl, že musí zpomalit. Ba naopak; bylo třeba jet rychle, ale precizně.“

Nehledě na výsledek ve Finsku se Provera rozhodl nasadit Rovanperu na oba asfaltové podniky v Itálii a na Korsice, aby finskému jezdci umožnil zaútočit na titul mistra světa jezdců. „Harriho jsme najali především jako šotolinového specialistu, bez nároků na účast ve všech soutěžích seriálu. V současnosti je však naším nejlepším pilotem s největší šancí na zisk titulu mezi jezdci. Zatímco naším hlavním cílem je titul mistrů světa ve značkách, Harri bude startovat na obou asfaltových soutěžích. Myslím, že si Harri tuto šance bezpochyby zaslouží.“

Zatímco boj o světové tituly v letošní sezóně vrcholí, všechny týmy přemýšlejí o obsazení svých vozů v roce 2002. Ani v týmu Peugeot Sport tomu není jinak. Zatímco Gronholm má své, pro příští rok jisté, Rovanpera také, Auriol se necítí ve své kůži a ani jeho výsledky nejsou od letošního jara nijak povzbudivé. Mezi odborníky se říká, že Auriol v listopadu u Peugeotů skončí. Do francouzského týmu se totiž má stěhovat jednička týmu Prodrive, Richard Burns. Tyto spekulace o stěhování krále Richarda na jih zatím vyvrátili nebo nekomentovali technický ředitel týmu Subaru David Lapworth, vedení Peugeotu i sám Burns, avšak lidé blízcí Burnsovu týmu naznačili, že vše se již pečlivě připravuje. Až následující týdny tedy ukáží, zda nekorunovaný mistr světa automobilových rallye, Richard Burns opravdu míří do Francie. Další velké překvapení je na cestě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků