Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa

Finská rallye v neděli skončila. Po sérii několika odstoupeních znamená vítězství a čtvrté místo dvou vozů Peugeot 206 WRC pilotů Gronholma a Rovanpery pro francouzský tým i svět automobilových soutěží comeback Peugeotů ve velkém stylu.
Harri Rovanpera zaútočí na titul mistra světa
Podle ředitele Peugeot Sport Corrado Provery jsou nejmodernější vozy světového šampionátu zpět tam, kam patří. „Účinnost a výkony našich vozů ve Finsku nám všem dodaly velkou dávku sebevědomí a entusiasmu pro nadcházející rallye na Novém Zélandu.

Z Marcusova vítězství máme obrovskou radost, technické problémy na Harriho voze jsou frustrující. Myslím, že auta nyní začínají fungovat tak, jak mají a my budeme do konce roku tvrdě bojovat,“ prohlásil Provera, jehož tým bude nepochybně horkým favoritem především na asfaltových tratích v okolí San Rema i na Korsice. Obě soutěže jsou na programu v říjnu.

V průběžné klasifikaci světového šampionátu je Peugeot až na třetím místě, 27 bodů za týmy Mitsubishi a Ford, ale Provera by rád získal právě tento prestižní titul. „Naším hlavním cílem byl vždy zisk prvního místa v mistrovství světa výrobců. I proto jsem ve Finsku před poslední etapou promluvil Marcusem a Harrim, abych jim sdělil, že je třeba jet s rozvahou a zbytečně mezi sebou nebojovat. Týmu šlo především o body do šampionátu značek. Zbytečné riskování jsme si o víkendu nemohli dovolit. Ani jednomu jsem však neřekl, že musí zpomalit. Ba naopak; bylo třeba jet rychle, ale precizně.“

Nehledě na výsledek ve Finsku se Provera rozhodl nasadit Rovanperu na oba asfaltové podniky v Itálii a na Korsice, aby finskému jezdci umožnil zaútočit na titul mistra světa jezdců. „Harriho jsme najali především jako šotolinového specialistu, bez nároků na účast ve všech soutěžích seriálu. V současnosti je však naším nejlepším pilotem s největší šancí na zisk titulu mezi jezdci. Zatímco naším hlavním cílem je titul mistrů světa ve značkách, Harri bude startovat na obou asfaltových soutěžích. Myslím, že si Harri tuto šance bezpochyby zaslouží.“

Zatímco boj o světové tituly v letošní sezóně vrcholí, všechny týmy přemýšlejí o obsazení svých vozů v roce 2002. Ani v týmu Peugeot Sport tomu není jinak. Zatímco Gronholm má své, pro příští rok jisté, Rovanpera také, Auriol se necítí ve své kůži a ani jeho výsledky nejsou od letošního jara nijak povzbudivé. Mezi odborníky se říká, že Auriol v listopadu u Peugeotů skončí. Do francouzského týmu se totiž má stěhovat jednička týmu Prodrive, Richard Burns. Tyto spekulace o stěhování krále Richarda na jih zatím vyvrátili nebo nekomentovali technický ředitel týmu Subaru David Lapworth, vedení Peugeotu i sám Burns, avšak lidé blízcí Burnsovu týmu naznačili, že vše se již pečlivě připravuje. Až následující týdny tedy ukáží, zda nekorunovaný mistr světa automobilových rallye, Richard Burns opravdu míří do Francie. Další velké překvapení je na cestě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků