Harley-Davidson XR 1200 zdolal Erzberg

Harley-Davidson boří mýty ve všech ohledech. Naposledy se tak stalo začátkem června při XXI. ročníku rakouského Erzberg Rodea. Jedná se o nejtěžší jednodenní závod na světě, který se jezdí v železnorudném lomu nad městečkem Eisenerz v Rakousku. Pavel „Kuba“ Kubíček, spolumajitel pražského dealerství H-D (CZ) se rozhodl ukončit svoji sportovní kariéru právě tam. S takřka sériovým H-D XR 1200 úspěšně absolvoval celý Iron Road Prolog. Ve finálovém žebříčku se umístil na 15. místě v kategorii „dvouválců“ (Twin Cylinder).
Harley-Davidson XR 1200 zdolal Erzberg

Erzberg Rodeo bylo pro Pavla Kubíčka pomyslnou tečkou za jeho sportovní kariérou a zároveň dovršením příběhu motocyklu. Ten se začal odvíjet při exhibici Gladiator FMX Games v roce 2009. Tehdy Chuck Carothers v pražské O2 aréně skočil s tímto XR backflip, tedy salto vzad. „V loňském roce jsem se s H-D XR připojil k testování dakarských speciálů v marocké poušti. Tam ve mně začala hlodat myšlenka zkusit s harleyem opravdu něco extrémního,“ říká Pavel Kubíček, několikanásobný motocyklový účastník Rallye Dakar. „Letos se mnou zdolala Erzberg, zvládli jsme celý prolog a dokázali, že Harley-Davidson jsou opravdu kvalitní motocykly, které se mohou účastnit i extrémních závodů. Za pozornost stojí, že se jedná o téměř sériový stroj,“ vysvětluje Kubíček.

Erzberg Rodeo (erzbergrodeo.at) jsou ve skutečnosti tři závody, které se jezdí vždy první červnový víkend v lomu na těžbu železné rudy v Rakousku.  

Rocket Ride – závod ve strmém výjezdu. Jezdí se systémem pyramidy, kdy rychlejší z dvojice postupuje v závodě dál. Kdo nezvládne vyjet, končí.

Iron Road Prolog – enduro sprint v délce cca 12 km, který se jede po vytěžených stupních lomu. „Trasa chvílemi připomíná trial, někdy spíše lyžování v brankách umístěných v korytech plného kamení a samozřejmě často se musí jet na nejvyšší rychlostní stupeň,“ popisuje kvalifikační závod Pavel Kubíček. Závodníci musí vyjet i cca 200 metrů dlouhý a velmi úzký výjezd, který je opravdovou zkouškou zručnosti. Startuje se jednotlivě a neprojetí branky znamená vyloučení ze závodu.

Hare Scramble – hlavní závod Erzberg Rodea a zároveň nejtěžší enduro závod na světě. Start je hromadný, v deseti vlnách, vždy po padesáti jezdcích. Závod trvá čtyři hodiny. „Podmínkou pro start v Hare Scramble je umístění do 500. místa v prologu,“ přibližuje pravidla Kubíček a dodává, že na trati je 13 kontrolních stanovišť, z toho na šesti z nich je povolena pomoc „diváků“. „Pořadí se určuje dle vzdálenosti, kterou jednotliví jezdci za čtyři hodiny urazí,“ dodává Kuba. 

V letošním ročníku Erzberg Rodea do cíle nedojel ani jeden závodník. I to vypovídá o celkové náročnosti závodu. 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků