Harley-Davidson XR 1200 zdolal Erzberg

Harley-Davidson boří mýty ve všech ohledech. Naposledy se tak stalo začátkem června při XXI. ročníku rakouského Erzberg Rodea. Jedná se o nejtěžší jednodenní závod na světě, který se jezdí v železnorudném lomu nad městečkem Eisenerz v Rakousku. Pavel „Kuba“ Kubíček, spolumajitel pražského dealerství H-D (CZ) se rozhodl ukončit svoji sportovní kariéru právě tam. S takřka sériovým H-D XR 1200 úspěšně absolvoval celý Iron Road Prolog. Ve finálovém žebříčku se umístil na 15. místě v kategorii „dvouválců“ (Twin Cylinder).
Harley-Davidson XR 1200 zdolal Erzberg

Erzberg Rodeo bylo pro Pavla Kubíčka pomyslnou tečkou za jeho sportovní kariérou a zároveň dovršením příběhu motocyklu. Ten se začal odvíjet při exhibici Gladiator FMX Games v roce 2009. Tehdy Chuck Carothers v pražské O2 aréně skočil s tímto XR backflip, tedy salto vzad. „V loňském roce jsem se s H-D XR připojil k testování dakarských speciálů v marocké poušti. Tam ve mně začala hlodat myšlenka zkusit s harleyem opravdu něco extrémního,“ říká Pavel Kubíček, několikanásobný motocyklový účastník Rallye Dakar. „Letos se mnou zdolala Erzberg, zvládli jsme celý prolog a dokázali, že Harley-Davidson jsou opravdu kvalitní motocykly, které se mohou účastnit i extrémních závodů. Za pozornost stojí, že se jedná o téměř sériový stroj,“ vysvětluje Kubíček.

Erzberg Rodeo (erzbergrodeo.at) jsou ve skutečnosti tři závody, které se jezdí vždy první červnový víkend v lomu na těžbu železné rudy v Rakousku.  

Rocket Ride – závod ve strmém výjezdu. Jezdí se systémem pyramidy, kdy rychlejší z dvojice postupuje v závodě dál. Kdo nezvládne vyjet, končí.

Iron Road Prolog – enduro sprint v délce cca 12 km, který se jede po vytěžených stupních lomu. „Trasa chvílemi připomíná trial, někdy spíše lyžování v brankách umístěných v korytech plného kamení a samozřejmě často se musí jet na nejvyšší rychlostní stupeň,“ popisuje kvalifikační závod Pavel Kubíček. Závodníci musí vyjet i cca 200 metrů dlouhý a velmi úzký výjezd, který je opravdovou zkouškou zručnosti. Startuje se jednotlivě a neprojetí branky znamená vyloučení ze závodu.

Hare Scramble – hlavní závod Erzberg Rodea a zároveň nejtěžší enduro závod na světě. Start je hromadný, v deseti vlnách, vždy po padesáti jezdcích. Závod trvá čtyři hodiny. „Podmínkou pro start v Hare Scramble je umístění do 500. místa v prologu,“ přibližuje pravidla Kubíček a dodává, že na trati je 13 kontrolních stanovišť, z toho na šesti z nich je povolena pomoc „diváků“. „Pořadí se určuje dle vzdálenosti, kterou jednotliví jezdci za čtyři hodiny urazí,“ dodává Kuba. 

V letošním ročníku Erzberg Rodea do cíle nedojel ani jeden závodník. I to vypovídá o celkové náročnosti závodu. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků