Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

Harley-Davidson 72 je jako stroj z jiných pohodovějších časů. Připomíná doby, kdy podél chodníků amerických měst stály choppery v dlouhých řadách na chodnících.

Tehdejší motocykly byly dlouhé a úzké, nezaměnitelné. Většinou byly rudé barvy, s typickým tvarem řidítek, úzkými černobílými pneumatikami. A nový model Seventy-Two se k jejich odkazu hrdě hlásí.

„Při výrobě Seventy-Two jsme byli inspirováni i ranou érou chopperů,“ říká Frank Savage, manažer z oddělení designu společnosti Harley-Davidson. „Tyto motocykly byly pestrobarevné a chromované, ale také úzké a hodně odstrojené. Podíváte-li se na modely z té doby, vidíte, že jsou takřka tak jednoduché jako kolo. Je to custom styl, který je velmi typický pro Ameriku a kalifornskou scénu.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chromovaná kola s ocelovým výpletem - přední má velikost 21 palců, zadní 16 palců.

Harley-Davidson představuje Seventy-Two právě s rudě sytou barvou. Stroj má jen sólosedlo, o to více pak vynikne nátěr na zadním blatníku. Hnací jednotka s chromovými kryty je natřená šedou práškovou barvou a nový kulatý vzduchový filtr má vypouklé víko.

Motocykl pohání vzduchem chlazený motor Evolution™ V-Twin o objemu 1200 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI), s krouticím momentem 96 Nm při 3500 otáčkách za minutu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nepřehlédnutelná je klasická nádrž v typickém burákovém tvaru o objemu 7,9 litru.
Klepněte pro větší obrázek
K výrazným prvkům nového stroje patří desetipalcová mini-ape řídítka připevněná na dvoupalcovém podstavci a vypouklý kryt kulatého vzduchového filtru s upevněním na centrálním šroubu...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
... a také useknutý zadní blatník odhalující zadní kolo, dvojitý odstupňovaný výfuk s chromovanými tlumiči, sólosedlo s černým vinylovým potahem, chromované výztuhy zadního blatníku a chromované nastavitelné zadní tlumiče.
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků