Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

Harley-Davidson 72 je jako stroj z jiných pohodovějších časů. Připomíná doby, kdy podél chodníků amerických měst stály choppery v dlouhých řadách na chodnících.

Tehdejší motocykly byly dlouhé a úzké, nezaměnitelné. Většinou byly rudé barvy, s typickým tvarem řidítek, úzkými černobílými pneumatikami. A nový model Seventy-Two se k jejich odkazu hrdě hlásí.

„Při výrobě Seventy-Two jsme byli inspirováni i ranou érou chopperů,“ říká Frank Savage, manažer z oddělení designu společnosti Harley-Davidson. „Tyto motocykly byly pestrobarevné a chromované, ale také úzké a hodně odstrojené. Podíváte-li se na modely z té doby, vidíte, že jsou takřka tak jednoduché jako kolo. Je to custom styl, který je velmi typický pro Ameriku a kalifornskou scénu.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chromovaná kola s ocelovým výpletem - přední má velikost 21 palců, zadní 16 palců.

Harley-Davidson představuje Seventy-Two právě s rudě sytou barvou. Stroj má jen sólosedlo, o to více pak vynikne nátěr na zadním blatníku. Hnací jednotka s chromovými kryty je natřená šedou práškovou barvou a nový kulatý vzduchový filtr má vypouklé víko.

Motocykl pohání vzduchem chlazený motor Evolution™ V-Twin o objemu 1200 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI), s krouticím momentem 96 Nm při 3500 otáčkách za minutu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nepřehlédnutelná je klasická nádrž v typickém burákovém tvaru o objemu 7,9 litru.
Klepněte pro větší obrázek
K výrazným prvkům nového stroje patří desetipalcová mini-ape řídítka připevněná na dvoupalcovém podstavci a vypouklý kryt kulatého vzduchového filtru s upevněním na centrálním šroubu...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
... a také useknutý zadní blatník odhalující zadní kolo, dvojitý odstupňovaný výfuk s chromovanými tlumiči, sólosedlo s černým vinylovým potahem, chromované výztuhy zadního blatníku a chromované nastavitelné zadní tlumiče.
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků