Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson zase není tak konzervativní firma, jak by se mohlo zdát. Jistě, má specifickou skupinu zákazníků, kteří nemusejí mít radikální modifikaci osvědčeného každé tři měsíce jako třeba zákazníci společnosti Apple. Harley ale i přes to představuje pravidelně nové produkty a reaguje na aktuální trendy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor Milwaukee-Eight o objemu 1750 nebo 1870 cm3 míří do vrcholných modelů. Zachovává si ale charakteristické vlastnosti motorů Harley-Davidson

Ale na poli samotného pohonu motorek se toho posledních patnáct let moc nezměnilo. Vlastně se nezměnilo vůbec nic zásadního. Až nyní. Harley-Davidson představil úplně nový osmiventilový motor Milwaukee-Eight. Opět má rozevření dvou válců 45°, rozvod OHV (nyní jen s jednou vačkou), je chlazený vzduchem, ale v kapalinou chlazené hlavě válce jsou nyní čtyři ventily.

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor má také dvojité vstřikování, každý válec má dvě zapalovací svíčky a Harley slibuje i díky vyšší kompresi zvýšení výkonů, lepší reakci na plyn, lepší průběh točivého momentu a zároveň nižší spotřebu a emise. To vše při zachování charakteristického zvuku a těch „správných“ vibrací.

Nový motor Milwaukee-Eight se prozatím bude dodávat ve verzích 107 a 114, což značí zdvihový objem v kubických palcích. Na „naše“ jednotky je to úctyhodný objem 1750, respektive 1870 cm3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků