Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson zase není tak konzervativní firma, jak by se mohlo zdát. Jistě, má specifickou skupinu zákazníků, kteří nemusejí mít radikální modifikaci osvědčeného každé tři měsíce jako třeba zákazníci společnosti Apple. Harley ale i přes to představuje pravidelně nové produkty a reaguje na aktuální trendy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor Milwaukee-Eight o objemu 1750 nebo 1870 cm3 míří do vrcholných modelů. Zachovává si ale charakteristické vlastnosti motorů Harley-Davidson

Ale na poli samotného pohonu motorek se toho posledních patnáct let moc nezměnilo. Vlastně se nezměnilo vůbec nic zásadního. Až nyní. Harley-Davidson představil úplně nový osmiventilový motor Milwaukee-Eight. Opět má rozevření dvou válců 45°, rozvod OHV (nyní jen s jednou vačkou), je chlazený vzduchem, ale v kapalinou chlazené hlavě válce jsou nyní čtyři ventily.

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor má také dvojité vstřikování, každý válec má dvě zapalovací svíčky a Harley slibuje i díky vyšší kompresi zvýšení výkonů, lepší reakci na plyn, lepší průběh točivého momentu a zároveň nižší spotřebu a emise. To vše při zachování charakteristického zvuku a těch „správných“ vibrací.

Nový motor Milwaukee-Eight se prozatím bude dodávat ve verzích 107 a 114, což značí zdvihový objem v kubických palcích. Na „naše“ jednotky je to úctyhodný objem 1750, respektive 1870 cm3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků