Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight

Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson zase není tak konzervativní firma, jak by se mohlo zdát. Jistě, má specifickou skupinu zákazníků, kteří nemusejí mít radikální modifikaci osvědčeného každé tři měsíce jako třeba zákazníci společnosti Apple. Harley ale i přes to představuje pravidelně nové produkty a reaguje na aktuální trendy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor Milwaukee-Eight o objemu 1750 nebo 1870 cm3 míří do vrcholných modelů. Zachovává si ale charakteristické vlastnosti motorů Harley-Davidson

Ale na poli samotného pohonu motorek se toho posledních patnáct let moc nezměnilo. Vlastně se nezměnilo vůbec nic zásadního. Až nyní. Harley-Davidson představil úplně nový osmiventilový motor Milwaukee-Eight. Opět má rozevření dvou válců 45°, rozvod OHV (nyní jen s jednou vačkou), je chlazený vzduchem, ale v kapalinou chlazené hlavě válce jsou nyní čtyři ventily.

Fascinace | Motocykly

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor má také dvojité vstřikování, každý válec má dvě zapalovací svíčky a Harley slibuje i díky vyšší kompresi zvýšení výkonů, lepší reakci na plyn, lepší průběh točivého momentu a zároveň nižší spotřebu a emise. To vše při zachování charakteristického zvuku a těch „správných“ vibrací.

Nový motor Milwaukee-Eight se prozatím bude dodávat ve verzích 107 a 114, což značí zdvihový objem v kubických palcích. Na „naše“ jednotky je to úctyhodný objem 1750, respektive 1870 cm3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků