Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson zase není tak konzervativní firma, jak by se mohlo zdát. Jistě, má specifickou skupinu zákazníků, kteří nemusejí mít radikální modifikaci osvědčeného každé tři měsíce jako třeba zákazníci společnosti Apple. Harley ale i přes to představuje pravidelně nové produkty a reaguje na aktuální trendy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor Milwaukee-Eight o objemu 1750 nebo 1870 cm3 míří do vrcholných modelů. Zachovává si ale charakteristické vlastnosti motorů Harley-Davidson

Ale na poli samotného pohonu motorek se toho posledních patnáct let moc nezměnilo. Vlastně se nezměnilo vůbec nic zásadního. Až nyní. Harley-Davidson představil úplně nový osmiventilový motor Milwaukee-Eight. Opět má rozevření dvou válců 45°, rozvod OHV (nyní jen s jednou vačkou), je chlazený vzduchem, ale v kapalinou chlazené hlavě válce jsou nyní čtyři ventily.

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor má také dvojité vstřikování, každý válec má dvě zapalovací svíčky a Harley slibuje i díky vyšší kompresi zvýšení výkonů, lepší reakci na plyn, lepší průběh točivého momentu a zároveň nižší spotřebu a emise. To vše při zachování charakteristického zvuku a těch „správných“ vibrací.

Nový motor Milwaukee-Eight se prozatím bude dodávat ve verzích 107 a 114, což značí zdvihový objem v kubických palcích. Na „naše“ jednotky je to úctyhodný objem 1750, respektive 1870 cm3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 64 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků