Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Kultovní americká značka představila dvě novinky pro modelový rok 2016. Ačkoliv patří do rozdílných konstrukčních řad i cenových hladin, obě sdílejí identický styl.
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout
  2. Kompletní fotogalerie

Celočerné provedení s minimem světlých detailů, otevřený filtr sání a „bikini“ minikapotáž nad reflektorem – to jsou společné znaky dvou čerstvých novinek značky Harley-Davidson pro modelový rok 2016. 

Harley-Davidson Low Rider S

Zasvěcení už podle názvu poznají, že se jedná o novou verzi modelu Low Rider, který patří do konstrukční řady Dyna. A ti ještě zasvěcenější okamžitě poznají ve stylingu nového stroje reminiscenci na sběratelský XLCR Café Racer z konce 70. let. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Low Rider S se pyšní motorem TwinCam 110 – číslo udává zdvihový objem v krychlových palcích (1801 cm3); ostatní modely řady Dyna mají 103 cu in neboli 1,7 l

Z technického pohledu je hlavní novinkou zástavba motoru Twin Cam 110 (1801 cm3). Výrobce tradičně neuvádí výkon (na ten si budeme muset počkat do zveřejnění kompletní evropské specifikace, kde uváděn bývá), ale točivý moment dosahuje hodnoty 156 Nm. Relativně úzkou zadní pneumatiku 160/70 B17 nečeká lehký úděl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě černé barvy a zlatých kol jsou hlavními stylotvornými znaky Low Rideru S výfuky Shotgun, otevřený vzduchový filtr a vysoko posazená dragsterová řídítka

Při pohotovostní hmotnosti 305 kg bude Low Rider bezpochyby jedním z nejrychlejších továrních Harleyů. Rozjezdy od semaforů budou jeho královskou disciplínou, ale končit by to jimi nemuselo. Motocykl má sice nízký postoj, typický pro většinu současných harleyů, v Milwaukee ho nicméně osadili kartušovou přední vidlicí a dusíkem plněnými zadními jednotkami. Volnost náklonu činí přibližně 30 stupňů na obě strany. Přední kolo je osazeno dvojicí brzdových kotoučů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva přední kotouče, konstrukce pružících jednotek i umístění stupaček naznačují dobré jízdní vlastnosti, ale na modely jako FXR Sport s nastavitelným pérováním a volností náklonu blížící se 40 stupňům mohou dynamicky založení harleyáři už jen vzpomínat

Low Rider S bude nabízen výhradně v černé barvě s litými koly ve zlatém odstínu Magnum Gold. Vzhled stroje dotvářejí rovná dragsterová řídítka na 140 mm vysokých nástavcích a výfuky uspořádané do podoby připomínající dvouhlavňovou brokovnici (Harley opravdu používá označení „Shotgun“). 

Cena pro český trh činí 16 000 eur, což při aktuálním kurzu odpovídá částce 432 tisíc korun – ovšem bez DPH. S daní vychází cena asi na 523 000 Kč.

Zobrazit tiskovou zprávu

Harley-Davidson CVO Pro Street Breakout

Vše důležité je řečeno už v názvu. CVO prozrazuje příslušnost do exkluzivní řady Custom Vehicle Operations, charakterizované špičkovými komponenty, exkluzivním zpracováním a odpovídající cenovou úrovní. Pro Street odkazuje na inspiraci světem závodních dragsterů a Breakout prozrazuje, že základem se stal stejnojmenný model z řady Softail. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také CVO Pro Street Breakout sází na dragsterovou estetiku; pod miniaturní kapotáží se schovává LED světlomet

Také v tomto případě roztáčí zadní kolo přes ozubený řemen motor Screamin Eagle 110, zde ovšem doplněný o písmeno B – to znamená přítomnost vyvažovací hřídele, neboť na rozdíl od řad Dyna a Touring je u Softailů motor namontován v rámu napevno. Proto se mírně liší i hodnota točivého momentu, zde 151 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro modely CVO je charakteristické krásné zpracování detailů a hojné používání dílů z katalogu Genuine Motor Accessories

Na rozdíl od Low Rideru S má CVO Pro Street Breakout velmi široké pneumatiky – možná až extrémně. Přední plášť 130/60 B19 a zadní obruč 240/40 R18 nepochybně vzbuzují respekt, ale k ovladatelnosti motocyklu příliš nepřispějí. Ale co, tento motocykl bude stejně jezdit nejraději rovně, jak naznačují už hodnoty volnosti náklonu: 25,5° vlevo a pouhých 24,8° vpravo.

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Test Harley-Davidson Road Glide Special: Nostalgicky moderní

Takřka povinnou výbavou modelů CVO bývá speciální lak. Pro Street Breakout se pyšní zlatými pruhy s ručně nanášenými linkami a „opalovaným chromem“ na kolech Agressor. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vidlicový dvouválec TwinCam 110B je sestaven z komponent Screamin Eagle, což je značka sportovních kitů a dílů H-D

Exkluzivnímu postavení modelu odpovídá ovšem nejen specifikace a barevné provedení, ale i cena. CVO Pro Street Breakout stojí 22 650 eur (612 000 Kč) bez DPH, celkem tedy necelých 741 tisíc korun.

Zobrazit tiskovou zprávu

Základ modelové řady pro rok 2016 představil Harley-Davidson již dříve:

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout
  2. Kompletní fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků