Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Kultovní výrobce motocyklů z amerického Milwaukee představil výrobní program pro modelový rok 2016. Vesměs se jedná o drobná vylepšení a variace na stávající modely.
Harley-Davidson Street je nejdostupnějším modelem značky. Do roku 2016 vjíždí s posílenými brzdami
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson 2016
  2. Harley-Davidson 2016: Fotogalerie

V noci na pondělí našeho času představil Harley-Davidson svoji řadu modelového roku 2016. Žádnou technickou revoluci nebo radikální přepracování některého z dosavadních modelů nečekejte, drobnějších stylistických i funkčních změn je však víc než dost. 

Street 500/750

Když jsme testovali nejmenší a nejdostupnější Harley, kritizovali jsme výkon brzdové soustavy. A nebyli jsme sami. Řada Street proto dostala nové brzdy, vyvinuté ve spolupráci se společností Brembo. 

Klepněte pro větší obrázek
„Začátečnické“ Harleye řady Street dostaly lepší brzdy

Sportster

Všechny Sportstery dostaly pro rok 2016 lepší sedlo s kvalitnějším potahem a zejména nové odpružení vpředu i vzadu.

Ve snaze vyjít vstříc začínajícím jezdcům, pro které je možnost dosáhnout oběma nohama pohodlně na zem důležitější než všechno ostatní, Harley postupně zkrátil dráhy pérování hlavně vzadu až na samou hranici použitelnosti (s čestnou výjimkou modelu 883 Roadster, který se ovšem na domácím trhu už nějakou dobu neprodává). Nové pružicí a tlumicí jednotky by měly přinést nápravu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modely Forty-Eight i Iron 883 patří do produktové řady Dark Custom (vpravo)

Zadní jednotky jsou plněné dusíkem a mají nastavitelné předpětí (klíčem schovaným pod sedlem), přední vidlice je cartridge s progresivními pružinami. Harley slibuje lepší kontakt kola s vozovkou a méně odskakování na nerovnostech nebo při brzdění. 

Modely Iron 883 a Forty-Eight se navíc dočkaly několika stylingových změn.

Dyna

V řadě Dyna je relativně ticho po pěšině – možná až podezřelé. Všechny modely této řady s výjimkou Street Boba dostaly pro modelový rok 2016 motor High Output Twin Cam 103, což je nedávno vylepšená verze „stotrojky“. Ovšem pozor, neplést s kapalinovým chlazením Touring modelů Ultra! Jejich motor má stejné označení, ale navíc s předponou Twin-Cooled. 

Klepněte pro větší obrázek
Dyna Low Rider modelového roku 2016

Připomeňme, že číslo udává zdvihový objem v krychlových palcích, „po našem“ je to 1690 cm3

Softail

Nové modely Fat Boy S a Softail Slim S se pyšní motorem Screamin Eagle Twin Cam 110. Je to poprvé, kdy se převrtaná jednotka s vyšším výkonem i točivým momentem dostává i do běžné produkce H-D. Dosud byla vyhrazena špičkovým modelům CVO. Přesné parametry motoru, který má v Softailech dva vyvažovací hřídele a je napevno přišroubovaný do rámu, značka zatím nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Softail Slim S v barvách inspirovaných vojenskými Harleyi z období 2. světové války (vlevo) i Fatboy S (uprostřed) mají motor o objemu 1,8 l

Oba zmíněné modely dostaly navíc elektronické ovládání plynu s tempomatem. Totéž platí pro nostalgicky stylizovaný Heritage Softail Classic, který vjiždí do modelového roku 2016 s motorem High Output Twin-Cam 103 a pevnější konstrukcí bočních brašen.

Touring

Do řady cestovních korábů se po dvou letech vrací Road Glide Ultra, charakterizovaný pevnou kapotáží s párem hlavních světlometů. Na rozdíl od verze Road Glide Special má Ultra komfortní sedlo i pro spolujezdce a horní kufr s opěrkou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tour Glide Ultra ve standardním provedení (vlevo) a jako vyšperkovaná verze CVO

Důležitou výbavou je také spodní kapotáž na padacím rámu. Stejně jako u Electry Glide Ultra se v ní totiž schovává chladič motoru Twin-Cooled High Output Twin Cam 103. Kapalinovou verzi Harley zatím montuje jen do těch modelů, kde může chladič schovat tak, aby nebyl na očích. Tradice holt zavazuje. 

Všechny zmíněné novinky se týkají amerického trhu. Evropská nabídka H-D se od té domácí tradičně liší co do skladby modelů i jejich sériové výbavy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Harley-Davidson 2016
  2. Harley-Davidson 2016: Fotogalerie
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků