Happy Emissary: auto z Číny za 120 tisíc

13 komentářů

mino
6. dubna • 15:57

Pri poslednej diskusii o buducnosti automobilovej vyroby na Slovensku a v Europe prisla na "paskal" aj jedna mudra myslienka - v rokoch 2010 - 2015 sa ocakava invazia povodnych cinskych automobilov aj do Europy. Pozerajuc sa na moznost nizkych cien, aj tomu dajak verim...

p3k
5. dubna • 13:33

Evropa uvalí dovozní přirážky.
Ten benzín: souhlasím. Myslím si že růst benzínu urychlí vývoj pohonů na alternativní paliva.

Wupertal
5. dubna • 11:57

Na jednom italskym webu meli spy fotos kdyz tomu v zime delali homologaci pro EU.
A chlapek z vyhradniho zastoupeni rika ze je skepticky ohledne ohlasene ceny 4.000euro
minimalne to bude o 30% vic. Ten original Daihatsu Move se prodava v nemecku od 7-10.000euro.
Tenhle nizsi segment bych uz vubec v evrope nevyrabel a nechal sem proudit levnej cinskej/indickej/tureckej/iranskej dovoz. Jinak mate pravdu ze rust automobilismu v Cine a Indii bude tlacit na cenu benzinu takovym zpusobem, ze se
budem vsichni jeste pekne divit.. Alternativ moc neni plyn kopiruje cenu benzinu nebo to vzdy udelaji vychcane tak aby jeden kryl vypadek ceny toho druheho cili pokud nemate v8 tak se to nevyplati, fuel cells tak mozna za 100let sou moc drahe, takze zbyvaji uz jen hybridy vseho druhu a pak samozrejme elektromobil ktery ma nejvyssi efektivitu 92% oproti 15% u spalovace co se tyce premeny energie na pohyb..

franta
5. dubna • 10:56

myslím, že cena může být reálná. Když uvážíme, že ceny energií i mzdy jsou v Číně několikanásobně menší než  v Evropě, můžou při aktuálním kurzu vyrábět cokoliv velmi levně. Ostatně, v Číně mají dnes kvůli zisku i nejluxusnější značky ze všech možných oborů, hlavně kvůli zisku. Čína je soběstačná, tak nemusí dovážet japonské nebo evropské výrobky a může mít ceny někde úplně jinde a to nikoliv na úkor kvality. Ostatně včera v motožurnálu na ČRo 1 hovořili o dalším vozu čínské výroby vystaveném v Lipsku, který sjíždí z pásů na kterých se dělají BMW 3 a 5 řady pro čínský trh. Velikostně srovnatelný se Superbem a v neluxusnější výbavě (mj.kůže, navigace...) pod 20 tis.euro , tzn. pod 600 tis.Kč ! BMW s tím nic nenadělá, chce-li v Číně prodávat.  

franta
5. dubna • 11:04

Tak to auto už je na auto.idnes...

Enzo
5. dubna • 10:49

Těch 4000 Euro je cena pouze v Chině. Rěkl bych, že v pobřežních oblastech bude auto i reálně dostupné. Tedy 1/3 Číňanů ( 500 000 000 ) si bude moci brzy dovolit takový levný vozík. Nevíte někdo kolik si vydělávají lidé v Šanghaji? Kolikrát je zde vyšší příjem než průměrný čínský příjem.

Jak jsem již napsal jinde, pro nás bude mít motorizace Chiny neblahé důsledky, a to že cena benzínu dosáhne 50 Kč/litr.

Pro nás samozřejmě nemá auto význam, ale pro (3) miliardy Asijců ano. Zde bych ještě jednou chtěl zdůraznit slovo miliardy. Nutno také podotknout, že Číňáné jsou menší, takže ani nepotřebují rozměrné Fabie.

ja
5. dubna • 15:40

Nevim kolik je cinsky prijem, v stredni Cine nic moc, ale ve velkych aglomeracich jsou treba v bankach a financnich institucich platy kvalifikovanych sil odpovidajici 1000 EUR, tj. tak dvakrat nizsi nez u nas.

Skyline
5. dubna • 14:34

Kdyz jedu rano do prace, tak uz od minuleho tydne, kdy se udelalo hezky, uvazuju nad tim, ze presne takova cena by mozna vyhnala vsechny ty stodvacitky a rezavejici favority na vrakac. Narust dopravy behem jednoho tydne neuveritelny, holt slezl snih, tak kazdy svatecni jezdec vytahl svou plecku a jal se brazdit ulice mesta. Byt cena benzinu 50 kc/l, mozna by - stejne jako v zime - jezdili radsi MHD a na ulicich by bylo dychatelneji... 100 kc/litr by uz do "socky" vyhnalo nejspis i me

Michal3
5. dubna • 10:11

Z cenového pohledu to vypadá zajímavě, jako druhé auto na nákupy pro nenáročné ženy :)

higor04
5. dubna • 10:02

Vyzerá to na "opajcnuté" Daihatsu Move. Niečo podobné, ako bolo voľakedy Daewoo Racer. Za tú cenu je to ale super, určite by si to našlo svojich zákazníkov aj u nás.
Ešte doplním, že v Ázii je FAW dosť známa najmä svojimi úžitkovými vozmi, ktoré vyrába už hodne dlho...

Pete
5. dubna • 10:15

Je normální, že Čína kopíruje cokoliv, třeba mobily, počítače, ale i auta. Známá věc. A nikdo na ně nemůže, jejích komunistický systém je chrání

puck
30. května • 10:39

no a u nas sa zase kopiruje software

PedroKV
14. dubna • 0:00

jen doplním, že i ruční palné zbraně, česky pistole..

Doporučujeme

Články odjinud