Hansen GT-R: holandský supersport

Holandsko se asi stane zemí zaslíbenou pro malosériové výrobce supersportů. Po Spykeru chce silnice dobýt i Hansen.

Neznámý výrobce vznikl teprve před nedávnem a to díky spojení společností Solutions BV, B&S Racing Performance a Hansen Automotive Engineering. Účelem spojení bylo přinést na trh výkonný supersport, který bude rentabilní.

Jak je v tomto byznysu zvykem, na počátku je třeba oznámit velké plány, aniž je cokoli hotovo. Stejně je tomu i u Hansenu, který v podstatě nic konkrétního nemá, ale zhruba ví, jaké to vše jednou bude.

Hansen chce nabídnout hned dvě verze sportovního vozu. Základní GT a ostrou GT-R. Na podvozek vozu bude integrován rám, který bude pokryt karosérii z uhlíkových vláken. Motor bude uložen uprostřed za posádkou a výkon bude přenášen jen na zadní kola.

Hansen GT-R má být 4 240 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1170 mm vysoký. Díky použití lehkých materiálu bude hmotnost okolo skvělých 1 100 kg. Pak je logické, že pro pohon bude pohodlně stačit pětilitrový desetiválec s výkonem okolo 500 koní.

O tom, že má jít o jakousi kapotovanou obdobu Ultimy hovoří i fakt, že výrobce nepočítá s žádnými pomocníky v řízení. Mimo použití posilovače řízení a brzd, zde nenajdete žádné blbůstky typu ABS, ESP, EBD, ASR atd. Prostě auto pro pořádné řidiče.

To vše má ovšem stát pořádný ranec. Hovoří se o částce okolo 230 000 euro, tedy něco přes šest milionu korun. To je ovšem částka, kde lze zakoupit daleko známější vozy a tak je otázkou, zda si zákazníci k tomuto vozu najdou cestu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hansen GT-R
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků