Hansen GT-R: holandský supersport

Holandsko se asi stane zemí zaslíbenou pro malosériové výrobce supersportů. Po Spykeru chce silnice dobýt i Hansen.

Neznámý výrobce vznikl teprve před nedávnem a to díky spojení společností Solutions BV, B&S Racing Performance a Hansen Automotive Engineering. Účelem spojení bylo přinést na trh výkonný supersport, který bude rentabilní.

Jak je v tomto byznysu zvykem, na počátku je třeba oznámit velké plány, aniž je cokoli hotovo. Stejně je tomu i u Hansenu, který v podstatě nic konkrétního nemá, ale zhruba ví, jaké to vše jednou bude.

Hansen chce nabídnout hned dvě verze sportovního vozu. Základní GT a ostrou GT-R. Na podvozek vozu bude integrován rám, který bude pokryt karosérii z uhlíkových vláken. Motor bude uložen uprostřed za posádkou a výkon bude přenášen jen na zadní kola.

Hansen GT-R má být 4 240 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1170 mm vysoký. Díky použití lehkých materiálu bude hmotnost okolo skvělých 1 100 kg. Pak je logické, že pro pohon bude pohodlně stačit pětilitrový desetiválec s výkonem okolo 500 koní.

O tom, že má jít o jakousi kapotovanou obdobu Ultimy hovoří i fakt, že výrobce nepočítá s žádnými pomocníky v řízení. Mimo použití posilovače řízení a brzd, zde nenajdete žádné blbůstky typu ABS, ESP, EBD, ASR atd. Prostě auto pro pořádné řidiče.

To vše má ovšem stát pořádný ranec. Hovoří se o částce okolo 230 000 euro, tedy něco přes šest milionu korun. To je ovšem částka, kde lze zakoupit daleko známější vozy a tak je otázkou, zda si zákazníci k tomuto vozu najdou cestu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hansen GT-R
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků