Hansen GT-R: holandský supersport

Holandsko se asi stane zemí zaslíbenou pro malosériové výrobce supersportů. Po Spykeru chce silnice dobýt i Hansen.

Neznámý výrobce vznikl teprve před nedávnem a to díky spojení společností Solutions BV, B&S Racing Performance a Hansen Automotive Engineering. Účelem spojení bylo přinést na trh výkonný supersport, který bude rentabilní.

Jak je v tomto byznysu zvykem, na počátku je třeba oznámit velké plány, aniž je cokoli hotovo. Stejně je tomu i u Hansenu, který v podstatě nic konkrétního nemá, ale zhruba ví, jaké to vše jednou bude.

Hansen chce nabídnout hned dvě verze sportovního vozu. Základní GT a ostrou GT-R. Na podvozek vozu bude integrován rám, který bude pokryt karosérii z uhlíkových vláken. Motor bude uložen uprostřed za posádkou a výkon bude přenášen jen na zadní kola.

Hansen GT-R má být 4 240 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1170 mm vysoký. Díky použití lehkých materiálu bude hmotnost okolo skvělých 1 100 kg. Pak je logické, že pro pohon bude pohodlně stačit pětilitrový desetiválec s výkonem okolo 500 koní.

O tom, že má jít o jakousi kapotovanou obdobu Ultimy hovoří i fakt, že výrobce nepočítá s žádnými pomocníky v řízení. Mimo použití posilovače řízení a brzd, zde nenajdete žádné blbůstky typu ABS, ESP, EBD, ASR atd. Prostě auto pro pořádné řidiče.

To vše má ovšem stát pořádný ranec. Hovoří se o částce okolo 230 000 euro, tedy něco přes šest milionu korun. To je ovšem částka, kde lze zakoupit daleko známější vozy a tak je otázkou, zda si zákazníci k tomuto vozu najdou cestu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hansen GT-R
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků