Hansen GT-R: holandský supersport

Holandsko se asi stane zemí zaslíbenou pro malosériové výrobce supersportů. Po Spykeru chce silnice dobýt i Hansen.

Neznámý výrobce vznikl teprve před nedávnem a to díky spojení společností Solutions BV, B&S Racing Performance a Hansen Automotive Engineering. Účelem spojení bylo přinést na trh výkonný supersport, který bude rentabilní.

Jak je v tomto byznysu zvykem, na počátku je třeba oznámit velké plány, aniž je cokoli hotovo. Stejně je tomu i u Hansenu, který v podstatě nic konkrétního nemá, ale zhruba ví, jaké to vše jednou bude.

Hansen chce nabídnout hned dvě verze sportovního vozu. Základní GT a ostrou GT-R. Na podvozek vozu bude integrován rám, který bude pokryt karosérii z uhlíkových vláken. Motor bude uložen uprostřed za posádkou a výkon bude přenášen jen na zadní kola.

Hansen GT-R má být 4 240 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1170 mm vysoký. Díky použití lehkých materiálu bude hmotnost okolo skvělých 1 100 kg. Pak je logické, že pro pohon bude pohodlně stačit pětilitrový desetiválec s výkonem okolo 500 koní.

O tom, že má jít o jakousi kapotovanou obdobu Ultimy hovoří i fakt, že výrobce nepočítá s žádnými pomocníky v řízení. Mimo použití posilovače řízení a brzd, zde nenajdete žádné blbůstky typu ABS, ESP, EBD, ASR atd. Prostě auto pro pořádné řidiče.

To vše má ovšem stát pořádný ranec. Hovoří se o částce okolo 230 000 euro, tedy něco přes šest milionu korun. To je ovšem částka, kde lze zakoupit daleko známější vozy a tak je otázkou, zda si zákazníci k tomuto vozu najdou cestu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hansen GT-R
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků