Hamann Z4 M Renn Taxi: stvořen pro okruhy

Hamann opět upravil BMW Z4 M Coupé. Tentokrát ale byly zásahy radikálnější a míří k jedinému: maximálnímu vy(u)žití na okruhu.

Tady platí jednoduché tvrzení: komu nestačí sériová Z4 M, může si zajet k Hamannovi. Ne, pod kapotou se žádné velké změny neodehrají, k sériovému výkonu 3,2-litrového řadového šestiválce 252 kW (343 k) přidá dalších zhruba 15 koní speciální výfuk. Tu jde ale o jiné věci.

Vzhledem k tomu, že vůz je určen k použití na okruzích, dočkal se úprav už tak dost radikální podvozek. Ano, došlo na výměnu tlumičů a pružin, vůz je nyní položen blíže k silnici. Přesná čísla ovšem Hamann prozatím nezveřejnil. Na voze mohou být použita kola až do rozměru 20 palců.

Zásadní změny se odehrály na karoserii Z4. Jiný přední nárazník s masivním spoilerem obsahuje i otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Ty sériové byly na přední nápravě vyměněny za větší a výkonnější – je ale třeba dodat, že i původní (pocházející z M3 CSL) jsou skvělé. Pro větší přítlak na zadní nápravě Hamann použil dvojici zadních spoilerů spolu s radikálně tvarovaným zadním nárazníkem. Tady je třeba říci, že sériové coupé působí bez zásahů podstatně vyváženějším dojmem. Co ale výrazným dílem kazí vzhled vozu, jsou „mračítka“ na předních světlech.

Uvnitř vozu si nelze nevšimnout konstrukci za předními sedadly, která zvyšuje tuhost karoserie. Ty vedle dveří kromě této funkce mají za úlohu lépe ochránit posádku při případném bočním nárazu. Pro maximální zážitek na závodních okruzích sáhl Hamann po skořepinových sedadlech Recaro se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. A není pochyb, že v nich se s bočním přetížením prát nebudete…

Na okruhové časy tohoto ďáblíka si budeme muset ještě počkat, ale Hammanovy zásahy nějaké ty desetinky z už tak skvělých časů vozu jistě jistě ukrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupé Renn Taxi

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků