Hamann Z4 M Renn Taxi: stvořen pro okruhy

Hamann opět upravil BMW Z4 M Coupé. Tentokrát ale byly zásahy radikálnější a míří k jedinému: maximálnímu vy(u)žití na okruhu.

Tady platí jednoduché tvrzení: komu nestačí sériová Z4 M, může si zajet k Hamannovi. Ne, pod kapotou se žádné velké změny neodehrají, k sériovému výkonu 3,2-litrového řadového šestiválce 252 kW (343 k) přidá dalších zhruba 15 koní speciální výfuk. Tu jde ale o jiné věci.

Vzhledem k tomu, že vůz je určen k použití na okruzích, dočkal se úprav už tak dost radikální podvozek. Ano, došlo na výměnu tlumičů a pružin, vůz je nyní položen blíže k silnici. Přesná čísla ovšem Hamann prozatím nezveřejnil. Na voze mohou být použita kola až do rozměru 20 palců.

Zásadní změny se odehrály na karoserii Z4. Jiný přední nárazník s masivním spoilerem obsahuje i otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Ty sériové byly na přední nápravě vyměněny za větší a výkonnější – je ale třeba dodat, že i původní (pocházející z M3 CSL) jsou skvělé. Pro větší přítlak na zadní nápravě Hamann použil dvojici zadních spoilerů spolu s radikálně tvarovaným zadním nárazníkem. Tady je třeba říci, že sériové coupé působí bez zásahů podstatně vyváženějším dojmem. Co ale výrazným dílem kazí vzhled vozu, jsou „mračítka“ na předních světlech.

Uvnitř vozu si nelze nevšimnout konstrukci za předními sedadly, která zvyšuje tuhost karoserie. Ty vedle dveří kromě této funkce mají za úlohu lépe ochránit posádku při případném bočním nárazu. Pro maximální zážitek na závodních okruzích sáhl Hamann po skořepinových sedadlech Recaro se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. A není pochyb, že v nich se s bočním přetížením prát nebudete…

Na okruhové časy tohoto ďáblíka si budeme muset ještě počkat, ale Hammanovy zásahy nějaké ty desetinky z už tak skvělých časů vozu jistě jistě ukrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupé Renn Taxi

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků