Hamann Z4 M Renn Taxi: stvořen pro okruhy

Hamann opět upravil BMW Z4 M Coupé. Tentokrát ale byly zásahy radikálnější a míří k jedinému: maximálnímu vy(u)žití na okruhu.

Tady platí jednoduché tvrzení: komu nestačí sériová Z4 M, může si zajet k Hamannovi. Ne, pod kapotou se žádné velké změny neodehrají, k sériovému výkonu 3,2-litrového řadového šestiválce 252 kW (343 k) přidá dalších zhruba 15 koní speciální výfuk. Tu jde ale o jiné věci.

Vzhledem k tomu, že vůz je určen k použití na okruzích, dočkal se úprav už tak dost radikální podvozek. Ano, došlo na výměnu tlumičů a pružin, vůz je nyní položen blíže k silnici. Přesná čísla ovšem Hamann prozatím nezveřejnil. Na voze mohou být použita kola až do rozměru 20 palců.

Zásadní změny se odehrály na karoserii Z4. Jiný přední nárazník s masivním spoilerem obsahuje i otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Ty sériové byly na přední nápravě vyměněny za větší a výkonnější – je ale třeba dodat, že i původní (pocházející z M3 CSL) jsou skvělé. Pro větší přítlak na zadní nápravě Hamann použil dvojici zadních spoilerů spolu s radikálně tvarovaným zadním nárazníkem. Tady je třeba říci, že sériové coupé působí bez zásahů podstatně vyváženějším dojmem. Co ale výrazným dílem kazí vzhled vozu, jsou „mračítka“ na předních světlech.

Uvnitř vozu si nelze nevšimnout konstrukci za předními sedadly, která zvyšuje tuhost karoserie. Ty vedle dveří kromě této funkce mají za úlohu lépe ochránit posádku při případném bočním nárazu. Pro maximální zážitek na závodních okruzích sáhl Hamann po skořepinových sedadlech Recaro se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. A není pochyb, že v nich se s bočním přetížením prát nebudete…

Na okruhové časy tohoto ďáblíka si budeme muset ještě počkat, ale Hammanovy zásahy nějaké ty desetinky z už tak skvělých časů vozu jistě jistě ukrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupé Renn Taxi

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky