Hamann Z4 M Coupe: Komu nestačí sériovka

Hamann sa v poslednej dobe činí a najnovším prírastkom jeho rodiny je upravené Zetko od divízie M v prevedení kupé.

Pred pár dňami sme vám predstavili upravené BMW M6 v podaní Hamanna. Že tento úpravca neustále pracuje na nových autách, dokazuje aj teraz prostredníctvom vyladeného kupátka Z4 M.

Ako to býva zvykom, aspoň drobných úprav sa musel dočkať aj radový šesťvalec 3,2 litru. Navýšenie výkonu nebýva u atmosférického motoru ničím extrémnym, u Z4 Hamann dostal k pôvodným 343 navrch 15 koní a o 20 Nm viac točivého momentu (365 Nm v sérii). Tu však išlo o iné – ešte zlepšiť odozvu na plyn a získať z motoru viac dravosti a agresivity. Podobne ako u M6 mu už v rozlete nebude zbytočne brániť nekompromisný obmedzovač a „zetštvorka“ sa zastaví až na rýchlosti 275 km/h.

Nič nemôže zostať bez restylingu karoserie a u Hamanna obzvlášť. Hneď pri pohľade spredu zaujme nový nárazník s integrovanými okrúhlymi hmlovkami a mohutné, rozšírené blatníky. Zboku padnú do oka nástavce prahov a zadné partie pôsobia dostatočne svalnato – malý spojler na veku kufra pomáha zadnému difúzoru zlepšovať prítlak pri vysokých rýchlostiach. Zvuk atmosférického šesťvalca podtrhuje štvorica výfukových koncoviek (každá s priemerom 76 mm) a nový metalický katalyzátor.

Pokiaľ sa vám zdá, že Z4 je posadená bližšie k vozovke, máte úplnú pravdu. Za zníženie 25 mm majú zodpovednosť tuhšie a kratšie pružiny, ktorým sekundujú nové tlmiče aj stabilizátory. Na výber sú 19 a 20-palcové kolesá v dvoch dizajnoch, pričom tie väčšie majú rozmer 235/35 vpredu a 285/25 vzadu.

Zmeny v interiéri už nie sú tak dôležité, tie si zhrnieme v skratke. Hliník si to zamieril napríklad na ručnú brzdu, pedály a hlavicu krátkej riadiacej páky, karbon zase zdobí prístrojovú dosku a časti výplní dverí. Voľba farby koženého interiéru zostáva ako zvyčajne na zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupe

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků