Hamann Z4 M Coupe: Komu nestačí sériovka

Hamann sa v poslednej dobe činí a najnovším prírastkom jeho rodiny je upravené Zetko od divízie M v prevedení kupé.

Pred pár dňami sme vám predstavili upravené BMW M6 v podaní Hamanna. Že tento úpravca neustále pracuje na nových autách, dokazuje aj teraz prostredníctvom vyladeného kupátka Z4 M.

Ako to býva zvykom, aspoň drobných úprav sa musel dočkať aj radový šesťvalec 3,2 litru. Navýšenie výkonu nebýva u atmosférického motoru ničím extrémnym, u Z4 Hamann dostal k pôvodným 343 navrch 15 koní a o 20 Nm viac točivého momentu (365 Nm v sérii). Tu však išlo o iné – ešte zlepšiť odozvu na plyn a získať z motoru viac dravosti a agresivity. Podobne ako u M6 mu už v rozlete nebude zbytočne brániť nekompromisný obmedzovač a „zetštvorka“ sa zastaví až na rýchlosti 275 km/h.

Nič nemôže zostať bez restylingu karoserie a u Hamanna obzvlášť. Hneď pri pohľade spredu zaujme nový nárazník s integrovanými okrúhlymi hmlovkami a mohutné, rozšírené blatníky. Zboku padnú do oka nástavce prahov a zadné partie pôsobia dostatočne svalnato – malý spojler na veku kufra pomáha zadnému difúzoru zlepšovať prítlak pri vysokých rýchlostiach. Zvuk atmosférického šesťvalca podtrhuje štvorica výfukových koncoviek (každá s priemerom 76 mm) a nový metalický katalyzátor.

Pokiaľ sa vám zdá, že Z4 je posadená bližšie k vozovke, máte úplnú pravdu. Za zníženie 25 mm majú zodpovednosť tuhšie a kratšie pružiny, ktorým sekundujú nové tlmiče aj stabilizátory. Na výber sú 19 a 20-palcové kolesá v dvoch dizajnoch, pričom tie väčšie majú rozmer 235/35 vpredu a 285/25 vzadu.

Zmeny v interiéri už nie sú tak dôležité, tie si zhrnieme v skratke. Hliník si to zamieril napríklad na ručnú brzdu, pedály a hlavicu krátkej riadiacej páky, karbon zase zdobí prístrojovú dosku a časti výplní dverí. Voľba farby koženého interiéru zostáva ako zvyčajne na zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupe

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků