Hamann Z4 M Coupe: Komu nestačí sériovka

Hamann sa v poslednej dobe činí a najnovším prírastkom jeho rodiny je upravené Zetko od divízie M v prevedení kupé.

Pred pár dňami sme vám predstavili upravené BMW M6 v podaní Hamanna. Že tento úpravca neustále pracuje na nových autách, dokazuje aj teraz prostredníctvom vyladeného kupátka Z4 M.

Ako to býva zvykom, aspoň drobných úprav sa musel dočkať aj radový šesťvalec 3,2 litru. Navýšenie výkonu nebýva u atmosférického motoru ničím extrémnym, u Z4 Hamann dostal k pôvodným 343 navrch 15 koní a o 20 Nm viac točivého momentu (365 Nm v sérii). Tu však išlo o iné – ešte zlepšiť odozvu na plyn a získať z motoru viac dravosti a agresivity. Podobne ako u M6 mu už v rozlete nebude zbytočne brániť nekompromisný obmedzovač a „zetštvorka“ sa zastaví až na rýchlosti 275 km/h.

Nič nemôže zostať bez restylingu karoserie a u Hamanna obzvlášť. Hneď pri pohľade spredu zaujme nový nárazník s integrovanými okrúhlymi hmlovkami a mohutné, rozšírené blatníky. Zboku padnú do oka nástavce prahov a zadné partie pôsobia dostatočne svalnato – malý spojler na veku kufra pomáha zadnému difúzoru zlepšovať prítlak pri vysokých rýchlostiach. Zvuk atmosférického šesťvalca podtrhuje štvorica výfukových koncoviek (každá s priemerom 76 mm) a nový metalický katalyzátor.

Pokiaľ sa vám zdá, že Z4 je posadená bližšie k vozovke, máte úplnú pravdu. Za zníženie 25 mm majú zodpovednosť tuhšie a kratšie pružiny, ktorým sekundujú nové tlmiče aj stabilizátory. Na výber sú 19 a 20-palcové kolesá v dvoch dizajnoch, pričom tie väčšie majú rozmer 235/35 vpredu a 285/25 vzadu.

Zmeny v interiéri už nie sú tak dôležité, tie si zhrnieme v skratke. Hliník si to zamieril napríklad na ručnú brzdu, pedály a hlavicu krátkej riadiacej páky, karbon zase zdobí prístrojovú dosku a časti výplní dverí. Voľba farby koženého interiéru zostáva ako zvyčajne na zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupe

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků