Hamann Z4 M Coupe: Komu nestačí sériovka

Hamann sa v poslednej dobe činí a najnovším prírastkom jeho rodiny je upravené Zetko od divízie M v prevedení kupé.

Pred pár dňami sme vám predstavili upravené BMW M6 v podaní Hamanna. Že tento úpravca neustále pracuje na nových autách, dokazuje aj teraz prostredníctvom vyladeného kupátka Z4 M.

Ako to býva zvykom, aspoň drobných úprav sa musel dočkať aj radový šesťvalec 3,2 litru. Navýšenie výkonu nebýva u atmosférického motoru ničím extrémnym, u Z4 Hamann dostal k pôvodným 343 navrch 15 koní a o 20 Nm viac točivého momentu (365 Nm v sérii). Tu však išlo o iné – ešte zlepšiť odozvu na plyn a získať z motoru viac dravosti a agresivity. Podobne ako u M6 mu už v rozlete nebude zbytočne brániť nekompromisný obmedzovač a „zetštvorka“ sa zastaví až na rýchlosti 275 km/h.

Nič nemôže zostať bez restylingu karoserie a u Hamanna obzvlášť. Hneď pri pohľade spredu zaujme nový nárazník s integrovanými okrúhlymi hmlovkami a mohutné, rozšírené blatníky. Zboku padnú do oka nástavce prahov a zadné partie pôsobia dostatočne svalnato – malý spojler na veku kufra pomáha zadnému difúzoru zlepšovať prítlak pri vysokých rýchlostiach. Zvuk atmosférického šesťvalca podtrhuje štvorica výfukových koncoviek (každá s priemerom 76 mm) a nový metalický katalyzátor.

Pokiaľ sa vám zdá, že Z4 je posadená bližšie k vozovke, máte úplnú pravdu. Za zníženie 25 mm majú zodpovednosť tuhšie a kratšie pružiny, ktorým sekundujú nové tlmiče aj stabilizátory. Na výber sú 19 a 20-palcové kolesá v dvoch dizajnoch, pričom tie väčšie majú rozmer 235/35 vpredu a 285/25 vzadu.

Zmeny v interiéri už nie sú tak dôležité, tie si zhrnieme v skratke. Hliník si to zamieril napríklad na ručnú brzdu, pedály a hlavicu krátkej riadiacej páky, karbon zase zdobí prístrojovú dosku a časti výplní dverí. Voľba farby koženého interiéru zostáva ako zvyčajne na zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 M Coupe

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků