Hamann Z4: konkurence pro Z4M

Ladičská společnost Hamann připravila tuningový kit pro všechny motorové verze BMW Z4. Chcete přeplňování nebo větší objem motoru?

Základní šestiválcový motor o objemu 2,5 l byl nahrazen třílitrovým agregátem, který je naladěn na výkon 177 kW (240 k) v 5 600 ot/min a kroutící moment je 304 Nm při 4 000 ot. Maximální rychlost se vyšplhala na 256 km/h. Další možností je nechat si místo původního 2,5 či 3 l motoru namontovat převrtaný  třílitr. Motor se objemem zvětšeným na 3,3 l má výkon 210 kW (286 k) v 6 200 ot/min a maximální točivý moment 355 Nm nastupuje při 4 000 ot/min. Nejvyšší rychlost je 269 km/h.

Pokud nechcete zasahovat do motorového bloku, můžete si motor 3,0 R6 nechat osadit kompresorem, který pohonné jednotce vdechne dalších 35 koní. Celkový výkon přeplňovaného motoru je 221 kW (rovných 300 k) v 6 900 ot. a maximální točivý moment poskočí o 80 Nm na 395 Nm v 4 650 ot/min. V této tuningové verzi zrychlí Z4 z 0 km/h na 100 km/h pod 5 s a nejvyšší rychlost atakuje hranici 280 km/h.

Změny se samozřejmě dotkly i karosérie. Nová je maska, boční prahy a na víku zavazadlového prostoru se objevila malá přítlačná lišta. Vůz dostal nové lakování, "mračítka" předních světlometů, chromované koncovky výfuku a 18- nebo 19-palcová kola z lehkých slitin. K silnějšímu motoru by měly patřit i silnější brzdy a ani zde Hamann nezaváhal. Zákazníkům nabízí na přední nápravu kotouče o průměru 322 mm se čtyřpístkovými třmeny. Změnám neušel ani podvozek a převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 roadster
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků