Hamann Z4: konkurence pro Z4M

Ladičská společnost Hamann připravila tuningový kit pro všechny motorové verze BMW Z4. Chcete přeplňování nebo větší objem motoru?

Základní šestiválcový motor o objemu 2,5 l byl nahrazen třílitrovým agregátem, který je naladěn na výkon 177 kW (240 k) v 5 600 ot/min a kroutící moment je 304 Nm při 4 000 ot. Maximální rychlost se vyšplhala na 256 km/h. Další možností je nechat si místo původního 2,5 či 3 l motoru namontovat převrtaný  třílitr. Motor se objemem zvětšeným na 3,3 l má výkon 210 kW (286 k) v 6 200 ot/min a maximální točivý moment 355 Nm nastupuje při 4 000 ot/min. Nejvyšší rychlost je 269 km/h.

Pokud nechcete zasahovat do motorového bloku, můžete si motor 3,0 R6 nechat osadit kompresorem, který pohonné jednotce vdechne dalších 35 koní. Celkový výkon přeplňovaného motoru je 221 kW (rovných 300 k) v 6 900 ot. a maximální točivý moment poskočí o 80 Nm na 395 Nm v 4 650 ot/min. V této tuningové verzi zrychlí Z4 z 0 km/h na 100 km/h pod 5 s a nejvyšší rychlost atakuje hranici 280 km/h.

Změny se samozřejmě dotkly i karosérie. Nová je maska, boční prahy a na víku zavazadlového prostoru se objevila malá přítlačná lišta. Vůz dostal nové lakování, "mračítka" předních světlometů, chromované koncovky výfuku a 18- nebo 19-palcová kola z lehkých slitin. K silnějšímu motoru by měly patřit i silnější brzdy a ani zde Hamann nezaváhal. Zákazníkům nabízí na přední nápravu kotouče o průměru 322 mm se čtyřpístkovými třmeny. Změnám neušel ani podvozek a převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hamann Z4 roadster
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků