Hamann Tycoon Evo M byl konečně posílen

Tato vkusná a líbivá rýmovačka naznačuje, že ladičská společnost Hamann konečně splatila jeden výkonový dluh...

Loňský Tycoon odvozený od modelu BMW X6 se vyznačoval opravdu agresivním vzezřením své svalnaté karoserie, ale poháněn byl standardním zážehovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem střízlivých 360 koní (264 kW). Tento „nedostatek” se nyní u Hamannu pokoušejí napravit, když letos v Ženevě představili provedení s označením Tycoon Evo M. Pod jeho kapotou tepe osmiválcové vidlicové srdce ze sériového modelu X6 M, jež disponuje objemem 4,4 l a přeplňováním dvojicí dmychadel, a díky novému výfukovému traktu s kovovými katalyzátory a přeprogramované řídicí jednotce dosahuje výkonu 670 koní (490 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 780 Nm v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečných 115 koní (84 kW) a 100 Nm přispívá k tomu, že Tycoon Evo M zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a díky posunutí limitu omezovače dosáhne rychlosti 300 km/h. K zachování stabilních jízdních vlastností má přispět sportovní podvozek s novými vinutými pružinami na přední nápravě snižující světlou výšku o 40 mm.

Spolu s posíleným motorem a upraveným podovzkem se nový Tycoon Evo M vyznačuje též radikálně přepracovanou sadou spoilerů a doplňků karoserie modifikovaných ze sériového typu X6 M. Blatníky rozšířily karoserii o 60 mm a tenká světla pro denní svícení v podobě dvou párů jednotek LED dostala prominentní místa v krajích rozložitého předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní nárazník je zcela nový, ve své spodní části hostí difuzor, z jehož středu vystupuje dvojice kulatých koncovek výfuků. K důstojnému vzezření napomáhají též lehké kované ráfky s průměrem 23 palců a pneumatikami o rozměru 315/25 R23, posádka ocení škálu interiérových doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu je vyrobena rovněž přední kapota opatřená dodatečnými ventilačními otvory, jež umožňují lepší chlazení motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Tycoon Evo M
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků