Hamann Tycoon Evo M byl konečně posílen

Tato vkusná a líbivá rýmovačka naznačuje, že ladičská společnost Hamann konečně splatila jeden výkonový dluh...

Loňský Tycoon odvozený od modelu BMW X6 se vyznačoval opravdu agresivním vzezřením své svalnaté karoserie, ale poháněn byl standardním zážehovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem střízlivých 360 koní (264 kW). Tento „nedostatek” se nyní u Hamannu pokoušejí napravit, když letos v Ženevě představili provedení s označením Tycoon Evo M. Pod jeho kapotou tepe osmiválcové vidlicové srdce ze sériového modelu X6 M, jež disponuje objemem 4,4 l a přeplňováním dvojicí dmychadel, a díky novému výfukovému traktu s kovovými katalyzátory a přeprogramované řídicí jednotce dosahuje výkonu 670 koní (490 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 780 Nm v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečných 115 koní (84 kW) a 100 Nm přispívá k tomu, že Tycoon Evo M zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a díky posunutí limitu omezovače dosáhne rychlosti 300 km/h. K zachování stabilních jízdních vlastností má přispět sportovní podvozek s novými vinutými pružinami na přední nápravě snižující světlou výšku o 40 mm.

Spolu s posíleným motorem a upraveným podovzkem se nový Tycoon Evo M vyznačuje též radikálně přepracovanou sadou spoilerů a doplňků karoserie modifikovaných ze sériového typu X6 M. Blatníky rozšířily karoserii o 60 mm a tenká světla pro denní svícení v podobě dvou párů jednotek LED dostala prominentní místa v krajích rozložitého předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní nárazník je zcela nový, ve své spodní části hostí difuzor, z jehož středu vystupuje dvojice kulatých koncovek výfuků. K důstojnému vzezření napomáhají též lehké kované ráfky s průměrem 23 palců a pneumatikami o rozměru 315/25 R23, posádka ocení škálu interiérových doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu je vyrobena rovněž přední kapota opatřená dodatečnými ventilačními otvory, jež umožňují lepší chlazení motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Tycoon Evo M

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků