Hamann Tycoon Evo M byl konečně posílen

Tato vkusná a líbivá rýmovačka naznačuje, že ladičská společnost Hamann konečně splatila jeden výkonový dluh...

Loňský Tycoon odvozený od modelu BMW X6 se vyznačoval opravdu agresivním vzezřením své svalnaté karoserie, ale poháněn byl standardním zážehovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem střízlivých 360 koní (264 kW). Tento „nedostatek” se nyní u Hamannu pokoušejí napravit, když letos v Ženevě představili provedení s označením Tycoon Evo M. Pod jeho kapotou tepe osmiválcové vidlicové srdce ze sériového modelu X6 M, jež disponuje objemem 4,4 l a přeplňováním dvojicí dmychadel, a díky novému výfukovému traktu s kovovými katalyzátory a přeprogramované řídicí jednotce dosahuje výkonu 670 koní (490 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 780 Nm v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečných 115 koní (84 kW) a 100 Nm přispívá k tomu, že Tycoon Evo M zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a díky posunutí limitu omezovače dosáhne rychlosti 300 km/h. K zachování stabilních jízdních vlastností má přispět sportovní podvozek s novými vinutými pružinami na přední nápravě snižující světlou výšku o 40 mm.

Spolu s posíleným motorem a upraveným podovzkem se nový Tycoon Evo M vyznačuje též radikálně přepracovanou sadou spoilerů a doplňků karoserie modifikovaných ze sériového typu X6 M. Blatníky rozšířily karoserii o 60 mm a tenká světla pro denní svícení v podobě dvou párů jednotek LED dostala prominentní místa v krajích rozložitého předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní nárazník je zcela nový, ve své spodní části hostí difuzor, z jehož středu vystupuje dvojice kulatých koncovek výfuků. K důstojnému vzezření napomáhají též lehké kované ráfky s průměrem 23 palců a pneumatikami o rozměru 315/25 R23, posádka ocení škálu interiérových doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu je vyrobena rovněž přední kapota opatřená dodatečnými ventilačními otvory, jež umožňují lepší chlazení motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Tycoon Evo M
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků