Hamann Tycoon Evo M byl konečně posílen

Tato vkusná a líbivá rýmovačka naznačuje, že ladičská společnost Hamann konečně splatila jeden výkonový dluh...

Loňský Tycoon odvozený od modelu BMW X6 se vyznačoval opravdu agresivním vzezřením své svalnaté karoserie, ale poháněn byl standardním zážehovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem střízlivých 360 koní (264 kW). Tento „nedostatek” se nyní u Hamannu pokoušejí napravit, když letos v Ženevě představili provedení s označením Tycoon Evo M. Pod jeho kapotou tepe osmiválcové vidlicové srdce ze sériového modelu X6 M, jež disponuje objemem 4,4 l a přeplňováním dvojicí dmychadel, a díky novému výfukovému traktu s kovovými katalyzátory a přeprogramované řídicí jednotce dosahuje výkonu 670 koní (490 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 780 Nm v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečných 115 koní (84 kW) a 100 Nm přispívá k tomu, že Tycoon Evo M zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a díky posunutí limitu omezovače dosáhne rychlosti 300 km/h. K zachování stabilních jízdních vlastností má přispět sportovní podvozek s novými vinutými pružinami na přední nápravě snižující světlou výšku o 40 mm.

Spolu s posíleným motorem a upraveným podovzkem se nový Tycoon Evo M vyznačuje též radikálně přepracovanou sadou spoilerů a doplňků karoserie modifikovaných ze sériového typu X6 M. Blatníky rozšířily karoserii o 60 mm a tenká světla pro denní svícení v podobě dvou párů jednotek LED dostala prominentní místa v krajích rozložitého předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní nárazník je zcela nový, ve své spodní části hostí difuzor, z jehož středu vystupuje dvojice kulatých koncovek výfuků. K důstojnému vzezření napomáhají též lehké kované ráfky s průměrem 23 palců a pneumatikami o rozměru 315/25 R23, posádka ocení škálu interiérových doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu je vyrobena rovněž přední kapota opatřená dodatečnými ventilačními otvory, jež umožňují lepší chlazení motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Tycoon Evo M
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků