Hamann Thunder BMW 3 Coupé V10: lepší M3?

M3 nemusí být v podání série E92 vrcholem. Desetiválec s výkonem zvýšeným na 560 koní slibuje excelentní dynamiku.

Hamann přivezl do Frankfurtu zajímavý vůz. Ani ne tak vzhledem, ale použitou technikou. Pod kapotou tohoto vozu se totiž ukrývá skvostný desetiválec z modelu M5/M6. Jenomže to není vše. Možnost úpravy řídící jednotky, výměny vzduchových filtrů a nový výfukový systém dovolují z motoru vydolovat dalších 52 koní navíc. Celkový výkon tak dosahuje pozoruhodné hodnoty 411 kW /559 k při 7750 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 574 Nm při 6100 ot./min.

Motor je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Po odstranění omezovače dosáhne Thunder V10 maximální rychlost 335 km/h, sprint na stovku mu trvá jen 4,3 sekundy. Oslnivým výkonům musí pochopitelně korespondovat také brzdy. Hamann dopředu umístil obrovské kotouče o průměru 405 mm se šestipístkovými třmeny, na zadní nápravě se používají pístky čtyři. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který byl přitvrzen a snížen – vepředu o 30 mm, vzadu pak o 25 mm.

Jak jste si již jistě všimli, jiný je rovněž vnější bodykit. U Hamannu vyměnili přední nárazník za nový, který dostal větší nasávací otvory. Nové jsou také boční prahy, zadní nárazník s integrovaným difuzorem a přítlačné spoilery vyrobené z karbonu. Thunder V10 používá 19 nebo 20“ odlehčená kola, ty větší obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Thunder V10

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků