Hamann Thunder BMW 3 Coupé V10: lepší M3?

M3 nemusí být v podání série E92 vrcholem. Desetiválec s výkonem zvýšeným na 560 koní slibuje excelentní dynamiku.

Hamann přivezl do Frankfurtu zajímavý vůz. Ani ne tak vzhledem, ale použitou technikou. Pod kapotou tohoto vozu se totiž ukrývá skvostný desetiválec z modelu M5/M6. Jenomže to není vše. Možnost úpravy řídící jednotky, výměny vzduchových filtrů a nový výfukový systém dovolují z motoru vydolovat dalších 52 koní navíc. Celkový výkon tak dosahuje pozoruhodné hodnoty 411 kW /559 k při 7750 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 574 Nm při 6100 ot./min.

Motor je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Po odstranění omezovače dosáhne Thunder V10 maximální rychlost 335 km/h, sprint na stovku mu trvá jen 4,3 sekundy. Oslnivým výkonům musí pochopitelně korespondovat také brzdy. Hamann dopředu umístil obrovské kotouče o průměru 405 mm se šestipístkovými třmeny, na zadní nápravě se používají pístky čtyři. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který byl přitvrzen a snížen – vepředu o 30 mm, vzadu pak o 25 mm.

Jak jste si již jistě všimli, jiný je rovněž vnější bodykit. U Hamannu vyměnili přední nárazník za nový, který dostal větší nasávací otvory. Nové jsou také boční prahy, zadní nárazník s integrovaným difuzorem a přítlačné spoilery vyrobené z karbonu. Thunder V10 používá 19 nebo 20“ odlehčená kola, ty větší obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Thunder V10

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků