Hamann Thunder BMW 3 Coupé V10: lepší M3?

M3 nemusí být v podání série E92 vrcholem. Desetiválec s výkonem zvýšeným na 560 koní slibuje excelentní dynamiku.

Hamann přivezl do Frankfurtu zajímavý vůz. Ani ne tak vzhledem, ale použitou technikou. Pod kapotou tohoto vozu se totiž ukrývá skvostný desetiválec z modelu M5/M6. Jenomže to není vše. Možnost úpravy řídící jednotky, výměny vzduchových filtrů a nový výfukový systém dovolují z motoru vydolovat dalších 52 koní navíc. Celkový výkon tak dosahuje pozoruhodné hodnoty 411 kW /559 k při 7750 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 574 Nm při 6100 ot./min.

Motor je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Po odstranění omezovače dosáhne Thunder V10 maximální rychlost 335 km/h, sprint na stovku mu trvá jen 4,3 sekundy. Oslnivým výkonům musí pochopitelně korespondovat také brzdy. Hamann dopředu umístil obrovské kotouče o průměru 405 mm se šestipístkovými třmeny, na zadní nápravě se používají pístky čtyři. Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který byl přitvrzen a snížen – vepředu o 30 mm, vzadu pak o 25 mm.

Jak jste si již jistě všimli, jiný je rovněž vnější bodykit. U Hamannu vyměnili přední nárazník za nový, který dostal větší nasávací otvory. Nové jsou také boční prahy, zadní nárazník s integrovaným difuzorem a přítlačné spoilery vyrobené z karbonu. Thunder V10 používá 19 nebo 20“ odlehčená kola, ty větší obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann Thunder V10

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků