Hamann Murciélago LP690: hra na nervy

Hamman se občas rozhodne vylepšit něco, co se může na první pohled zdát dokonalým. Tentokrát to schytalo nejnovější Murciélago.

Není zrovna obvyklé, že se stylingové zásahy (byť funkční) u supersportů setkávají s pochopením. Ale Hamann se toho dlouhodobě nebojí a rád sahá i na posvátná Ferrari. V tomto případě se pustil do nového Murciélaga LP640, kterému dodal nové karbonové doplňky. Spodní lízátko předního nárazníků, nové kryty sání po bocích, nové přítlačné komponenty a nové křídlo.

To vše přibližuje vzhled Murciélaga slavnému předchůdci jménem Diablo. Zda to byla cílem, nebo jenom vedlejším produktem, k tomu se Hamann nepřiznal.

Každopádně ani technika nemohla zůstat bez povšimnutí. Tentokrát se tuner omezil na celkem decentní zásahy, které ovšem přidaly celkem dost výkonu navíc. Nová karbonové sání se speciálním sportovním filtrem, kompletně přepracovaný výfukový systém od svodů až po nové koncovky a samozřejmě vlastní řídící jednotka.

To vše znamená, že výkon dvanáctiválce vzrostl ze sériových LP 640 koní na vytuněných LP 690 koní. Nové stádo se postará o lepší dynamiku a maximálku. Na stovku to zvládá za 3,2 s (série za 3,4 s) a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 350 km/h (série přes 338 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Murciélago
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků