Hamann Murciélago LP690: hra na nervy

Hamman se občas rozhodne vylepšit něco, co se může na první pohled zdát dokonalým. Tentokrát to schytalo nejnovější Murciélago.

Není zrovna obvyklé, že se stylingové zásahy (byť funkční) u supersportů setkávají s pochopením. Ale Hamann se toho dlouhodobě nebojí a rád sahá i na posvátná Ferrari. V tomto případě se pustil do nového Murciélaga LP640, kterému dodal nové karbonové doplňky. Spodní lízátko předního nárazníků, nové kryty sání po bocích, nové přítlačné komponenty a nové křídlo.

To vše přibližuje vzhled Murciélaga slavnému předchůdci jménem Diablo. Zda to byla cílem, nebo jenom vedlejším produktem, k tomu se Hamann nepřiznal.

Každopádně ani technika nemohla zůstat bez povšimnutí. Tentokrát se tuner omezil na celkem decentní zásahy, které ovšem přidaly celkem dost výkonu navíc. Nová karbonové sání se speciálním sportovním filtrem, kompletně přepracovaný výfukový systém od svodů až po nové koncovky a samozřejmě vlastní řídící jednotka.

To vše znamená, že výkon dvanáctiválce vzrostl ze sériových LP 640 koní na vytuněných LP 690 koní. Nové stádo se postará o lepší dynamiku a maximálku. Na stovku to zvládá za 3,2 s (série za 3,4 s) a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 350 km/h (série přes 338 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Murciélago
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků