Hamann M6: sportovní kupé s maximálkou 320 km/h

Tuner Hamann nabízí majitelům BMW M6 hned tři možnosti, jak si vylepšit své kupé 2+2 s motorem V10 o výkonu 373 kW (507 k). První varianta je odstranění omezovače maximální rychlosti, další dvě úpravy přidávají výkon vždy po 30 koních.
Hamann M6: sportovní kupé s maximálkou 320 km/h

Ladičská firma Hamann se po tuningu sportovního sedanu BMW M5 pustila i do kupé M6. Nejrychlejší sériový model bavorské automobilky se za 1 690 eur zbaví elektronického omezovače a řidič eM-šestky to pak může rozpálit až na hranici 320 km/h. Dále si můžete nechat přeprogramovat řídící jednotku a díky tomu dostat k sériovému výkonu 373 kW dalších 22 kW (30 k). Maximální kroutící moment vzroste o 15 Nm na celkových 535 Nm.

Kdo chce své kupé vyšperkovat ještě více, může si nechat namontovat zcela nové výfukové potrubí se sportovními katalyzátory, změněnými filtry, pořádně zvučným tlumičem a čtveřicí chromovaných koncovek výfuku. Spolu s úpravou řídící jednotky to výkonu M6 přidá 44 kW (60 koní) a 54 Nm. Celkově tak může vaše M6 mít rovných 567 koní, což už je vskutku pěkné stádečko.

Optický kit obsahuje decentní přední spoiler, lišty na bočních prazích, lištu nad zadním oknem a na víku zavazadlového prostoru. V nabídce je i zcela nový přední nárazník s integrovanými přídavnými světly nebo oplechování zádě. Světlá výška vozu klesla na přední nápravě o 30 milimetrů a o 25 milimetrů vzadu. Do blatníků můžete schovat 19 až 21palcová kola s ráfky s designem od Hamanna a silnější brzdy s většími brzdovými kotouči.

V interiéru jsou standardní doplňky, jako např. koberečky s logem úpravce, hliníkové madlo ruční brzdy, hliníkové pedály, osmidílná interiérová sada obložení vyrobená z karbonu a tříramenný sportovní volant. Další doplňky jsou možné namontovat dle přání zákazníka po individuální konzultaci s Hamannem.

Tip: Mrkněte, jak M6 upravil dvorní tuner BMW, firma AC Schnitzer.


Hamann M6

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků