Hamann M6 Edition Race: Vybrúsená emšestka

Hamann je firma, ktorá si dáva na svojich produktoch záležať. M6 Edition Race je toho príkladom a spája len to najlepšie.

Upravovať to najlepšieho z najlepšieho si dovolí málokto. Hamann však patrí medzu tú trochu úpravcov a na mušku si zobral samotné BMW M6.

Vidlicový desaťvalec pod kapotou dostal upravenú riadiacu jednotku, ktorá pridala zhruba 30 koní výkonu (pôvodne 507 k) a 15 Nm točivého momentu (520 Nm v sérii). To však nemôže byť všetko, k nej sa pridávajú športové katalyzátory, prepracovaný výfuk, vzduchový filter s väčšou priepustnosťou a obmedzovač rýchlosti odišiel do večných lovíšť. Finálny výkon 417 kW (567 k) a točivý moment 574 Nm stačia na to, aby M6 Edition Race dosiahla bez problémov rýchlosť 320 km/h.

Najväčším poznávacím znakom je bezpochyby upravený bodykit, v tomto prípade dotiahnutý do extrému. Niektoré prvky sú totiž vyrobené z uhlíkových vlákien a prispievajú tak k dôležitému zníženiu hmotnosti. Bezo zmien nezostal ani predný a zadný nárazník, vzadu si našla miesto štvorica obrovských koncoviek výfuku, každá s priemerom 90 mm.

Podvozok Hamann znížil vpredu o 30 mm, vzadu o 25 mm a tuhšie tlmiče by mali prispieť k jazde na okruhu. Prekvapením ohľadne bŕzd je použitie osempiestikových strmeňov vpredu, ktoré sa zakusujú do ohromných vŕtaných kotúčov s priemerom 380 mm. Len pre zaujímavosť, sériová emšestka má brzdiče jednopiestikové, aj napriek tomu však poskytujú výbornú brzdnú silu, okruhové jazdenie a dlhotrvajúca záťaž im však dobre nerobí. Adekvátnu priľnavosť zabezpečujú pneumatiky s rozmerom 255 mm vpredu a 285-325 mm vzadu obuté na diskoch 19, 20 alebo 21 palcov podľa prianí zákazníka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann M6 Edition Race

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků