Hamann M6 Edition Race: Vybrúsená emšestka

Hamann je firma, ktorá si dáva na svojich produktoch záležať. M6 Edition Race je toho príkladom a spája len to najlepšie.

Upravovať to najlepšieho z najlepšieho si dovolí málokto. Hamann však patrí medzu tú trochu úpravcov a na mušku si zobral samotné BMW M6.

Vidlicový desaťvalec pod kapotou dostal upravenú riadiacu jednotku, ktorá pridala zhruba 30 koní výkonu (pôvodne 507 k) a 15 Nm točivého momentu (520 Nm v sérii). To však nemôže byť všetko, k nej sa pridávajú športové katalyzátory, prepracovaný výfuk, vzduchový filter s väčšou priepustnosťou a obmedzovač rýchlosti odišiel do večných lovíšť. Finálny výkon 417 kW (567 k) a točivý moment 574 Nm stačia na to, aby M6 Edition Race dosiahla bez problémov rýchlosť 320 km/h.

Najväčším poznávacím znakom je bezpochyby upravený bodykit, v tomto prípade dotiahnutý do extrému. Niektoré prvky sú totiž vyrobené z uhlíkových vlákien a prispievajú tak k dôležitému zníženiu hmotnosti. Bezo zmien nezostal ani predný a zadný nárazník, vzadu si našla miesto štvorica obrovských koncoviek výfuku, každá s priemerom 90 mm.

Podvozok Hamann znížil vpredu o 30 mm, vzadu o 25 mm a tuhšie tlmiče by mali prispieť k jazde na okruhu. Prekvapením ohľadne bŕzd je použitie osempiestikových strmeňov vpredu, ktoré sa zakusujú do ohromných vŕtaných kotúčov s priemerom 380 mm. Len pre zaujímavosť, sériová emšestka má brzdiče jednopiestikové, aj napriek tomu však poskytujú výbornú brzdnú silu, okruhové jazdenie a dlhotrvajúca záťaž im však dobre nerobí. Adekvátnu priľnavosť zabezpečujú pneumatiky s rozmerom 255 mm vpredu a 285-325 mm vzadu obuté na diskoch 19, 20 alebo 21 palcov podľa prianí zákazníka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann M6 Edition Race

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků