Hamann BMW Z4 E89: kompletní sada úprav

Společnost Hamann Motorsport konečně představila úplnou sadu sadu svých úprav pro nové BMW Z4. Je libo jiný vzhled či výkon?

Německý ladič ji ukázal na voze BMW Z4 sDrive35i, ale informace naznačují, že ani majitel jiného vozu z řady Z4 (E89) při zájmu o individualizaci svého stroje nepřijde zkrátka. Úpravy se týkají nejen ztvárnění karoserie a jejího interiéru, ale též odladění podvozku a posíleného motoru. Na první pohled si všimneme například decentních pásů denních světel z LED v přepracovaném předním nárazníku, modifikovaných prahových obkladů, vylepšeného zadního nárazníku nebo přítlačného křídla na víku zadní kapoty, na který u Hamannu ve snaze o zvýšení přítlaku spoléhají v tomto případě spíše než na difuzor v nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přepracovaná výfuková soustava má za úkol produkovat poněkud „chlapáčtější“ zvuk, jenž se line ze spodní části sníženého nárazníku skrze dva páry kulatých koncovek. Hamann instaloval dvacetipalcové lité ráfky o šíři 8,5" vpředu a 10,0“ vzadu, jež  nazouvají pneumatiky o rozměru 235/30ZR20, resp. 295/25ZR20, tato kola vás samostatně vyjdou na 7 650 eur. Podvozek byl osazen tužším pérováním snižujícím zároveň světlou výšku o 30 mm. Úpravy pohonné jednotky jsou jen velmi decentní a kromě modifikovaného výfuku se omezují prakticky pouze na přeprogramovanou řídicí jednotku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledem k tomu výkon zážehového řadového šestiválce s objemem rovných tří litrů poskočil o 54 koní (40 kW) a 140 Nm. Výsledné hodnoty tedy činí 360 koní (265 kW) při 5 230 ot./min., resp. 540 Nm od 1 300 do 5 000 ot./min., takže novinka díky posilovací kúře u Hamannu jede po odstranění omezovače rychlosti až 285 km/h. Interiér vozu lze okrášlit speciálními vyšívanými koberečky nebo hliníkovou hlavicí řadicí páky, specifické požadavky zákazníků uspokojí čalounění kůží dle jeho vlastního výběru. 

Pro ceny úprav se obraťte na Hamanna, tedy pokud vás jeho dílo oslovilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW Z4 E89
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků