Hamann BMW Z4 E89: kompletní sada úprav

Společnost Hamann Motorsport konečně představila úplnou sadu sadu svých úprav pro nové BMW Z4. Je libo jiný vzhled či výkon?

Německý ladič ji ukázal na voze BMW Z4 sDrive35i, ale informace naznačují, že ani majitel jiného vozu z řady Z4 (E89) při zájmu o individualizaci svého stroje nepřijde zkrátka. Úpravy se týkají nejen ztvárnění karoserie a jejího interiéru, ale též odladění podvozku a posíleného motoru. Na první pohled si všimneme například decentních pásů denních světel z LED v přepracovaném předním nárazníku, modifikovaných prahových obkladů, vylepšeného zadního nárazníku nebo přítlačného křídla na víku zadní kapoty, na který u Hamannu ve snaze o zvýšení přítlaku spoléhají v tomto případě spíše než na difuzor v nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přepracovaná výfuková soustava má za úkol produkovat poněkud „chlapáčtější“ zvuk, jenž se line ze spodní části sníženého nárazníku skrze dva páry kulatých koncovek. Hamann instaloval dvacetipalcové lité ráfky o šíři 8,5" vpředu a 10,0“ vzadu, jež  nazouvají pneumatiky o rozměru 235/30ZR20, resp. 295/25ZR20, tato kola vás samostatně vyjdou na 7 650 eur. Podvozek byl osazen tužším pérováním snižujícím zároveň světlou výšku o 30 mm. Úpravy pohonné jednotky jsou jen velmi decentní a kromě modifikovaného výfuku se omezují prakticky pouze na přeprogramovanou řídicí jednotku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledem k tomu výkon zážehového řadového šestiválce s objemem rovných tří litrů poskočil o 54 koní (40 kW) a 140 Nm. Výsledné hodnoty tedy činí 360 koní (265 kW) při 5 230 ot./min., resp. 540 Nm od 1 300 do 5 000 ot./min., takže novinka díky posilovací kúře u Hamannu jede po odstranění omezovače rychlosti až 285 km/h. Interiér vozu lze okrášlit speciálními vyšívanými koberečky nebo hliníkovou hlavicí řadicí páky, specifické požadavky zákazníků uspokojí čalounění kůží dle jeho vlastního výběru. 

Pro ceny úprav se obraťte na Hamanna, tedy pokud vás jeho dílo oslovilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW Z4 E89
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků