Hamann BMW X5: decentní síla

Nová „ikspětka“ se ještě nestihla na trhu ani příliš ohřát a Hamann již má pro ní připraven kompletní tuningový paket.
Hamann BMW X5: decentní síla

Hamann si bere do parády modely BMW jeden po druhém. Posledním z nich je nová generace X5 s kódovým označením E70. Tuner se pohrál s výkonem třech motorů a drobným úpravám se nevyhnul ani podvozek. Již tradičním prvkem je také optický paket karoserie.

Tak začněme pod kapotou. Hned na začátek je třeba říci, že žádné významné úpravy se na motorech neodehrály, Hamann se zaměřil výhradně na řídící jednotky agregátů. U hořčíkového třílitru s výkonem 195 kW (265 k) se podařilo vyždímat dalších 10 kW (14 k) navíc, celkově koní pod kapotou napočítáte 279. Točivý moment vzrostl z 315 na 330 Nm.

U přeplňovaného dieselového třílitru je podle očekávání rozdíl ve výkonech nejmarkantnější. Sériový výkon 173 kW (235 k) povyrostl o 30 koní na výsledních 195 kW (265 k) a točivý moment vrcholí u tohoto motoru na hodnotě 600 Nm.

Pro nejnáročnější je připraven zážehový osmiválec 4,8 l s výkonem 261 kW (355 k). Novým softwarem řídící jednotky budete v jeho případě mít 18 koní navíc, co v součtu představuje maximum výkonu 274 kW (373 k).

Jak již bylo zmiňováno, úpravám se nevyhnul ani podvozek. Nové a zároveň tvrdší jsou pružiny, tlumiče a na obou nápravách došlo k snížení světlé výšky o 40, resp. 30 mm. Významný rozdíl je patrný na první pohled.

Již tradiční součástí úprav tunera jsou optické doplňky v podobě nových nárazníků s integrovanými spoilery a vybrat si můžete z velkých kol o průměru 20 až 23 palců.

V interiéru již nechává Hamann volbu prvků na zákazníkovi. Nechybí možnost použití hliníkových pedálů, dekorů z tohoto materiálu a sedačky i povrch přístrojové desky je možné mít z velmi jemné kůže. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje rovněž DVD přehrávač nebo PlayStation.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW X5 E70

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků