Hamann BMW X5: decentní síla

Nová „ikspětka“ se ještě nestihla na trhu ani příliš ohřát a Hamann již má pro ní připraven kompletní tuningový paket.
Hamann BMW X5: decentní síla

Hamann si bere do parády modely BMW jeden po druhém. Posledním z nich je nová generace X5 s kódovým označením E70. Tuner se pohrál s výkonem třech motorů a drobným úpravám se nevyhnul ani podvozek. Již tradičním prvkem je také optický paket karoserie.

Tak začněme pod kapotou. Hned na začátek je třeba říci, že žádné významné úpravy se na motorech neodehrály, Hamann se zaměřil výhradně na řídící jednotky agregátů. U hořčíkového třílitru s výkonem 195 kW (265 k) se podařilo vyždímat dalších 10 kW (14 k) navíc, celkově koní pod kapotou napočítáte 279. Točivý moment vzrostl z 315 na 330 Nm.

U přeplňovaného dieselového třílitru je podle očekávání rozdíl ve výkonech nejmarkantnější. Sériový výkon 173 kW (235 k) povyrostl o 30 koní na výsledních 195 kW (265 k) a točivý moment vrcholí u tohoto motoru na hodnotě 600 Nm.

Pro nejnáročnější je připraven zážehový osmiválec 4,8 l s výkonem 261 kW (355 k). Novým softwarem řídící jednotky budete v jeho případě mít 18 koní navíc, co v součtu představuje maximum výkonu 274 kW (373 k).

Jak již bylo zmiňováno, úpravám se nevyhnul ani podvozek. Nové a zároveň tvrdší jsou pružiny, tlumiče a na obou nápravách došlo k snížení světlé výšky o 40, resp. 30 mm. Významný rozdíl je patrný na první pohled.

Již tradiční součástí úprav tunera jsou optické doplňky v podobě nových nárazníků s integrovanými spoilery a vybrat si můžete z velkých kol o průměru 20 až 23 palců.

V interiéru již nechává Hamann volbu prvků na zákazníkovi. Nechybí možnost použití hliníkových pedálů, dekorů z tohoto materiálu a sedačky i povrch přístrojové desky je možné mít z velmi jemné kůže. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje rovněž DVD přehrávač nebo PlayStation.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW X5 E70

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků