Hamann BMW X5: decentní síla

Nová „ikspětka“ se ještě nestihla na trhu ani příliš ohřát a Hamann již má pro ní připraven kompletní tuningový paket.
Hamann BMW X5: decentní síla

Hamann si bere do parády modely BMW jeden po druhém. Posledním z nich je nová generace X5 s kódovým označením E70. Tuner se pohrál s výkonem třech motorů a drobným úpravám se nevyhnul ani podvozek. Již tradičním prvkem je také optický paket karoserie.

Tak začněme pod kapotou. Hned na začátek je třeba říci, že žádné významné úpravy se na motorech neodehrály, Hamann se zaměřil výhradně na řídící jednotky agregátů. U hořčíkového třílitru s výkonem 195 kW (265 k) se podařilo vyždímat dalších 10 kW (14 k) navíc, celkově koní pod kapotou napočítáte 279. Točivý moment vzrostl z 315 na 330 Nm.

U přeplňovaného dieselového třílitru je podle očekávání rozdíl ve výkonech nejmarkantnější. Sériový výkon 173 kW (235 k) povyrostl o 30 koní na výsledních 195 kW (265 k) a točivý moment vrcholí u tohoto motoru na hodnotě 600 Nm.

Pro nejnáročnější je připraven zážehový osmiválec 4,8 l s výkonem 261 kW (355 k). Novým softwarem řídící jednotky budete v jeho případě mít 18 koní navíc, co v součtu představuje maximum výkonu 274 kW (373 k).

Jak již bylo zmiňováno, úpravám se nevyhnul ani podvozek. Nové a zároveň tvrdší jsou pružiny, tlumiče a na obou nápravách došlo k snížení světlé výšky o 40, resp. 30 mm. Významný rozdíl je patrný na první pohled.

Již tradiční součástí úprav tunera jsou optické doplňky v podobě nových nárazníků s integrovanými spoilery a vybrat si můžete z velkých kol o průměru 20 až 23 palců.

V interiéru již nechává Hamann volbu prvků na zákazníkovi. Nechybí možnost použití hliníkových pedálů, dekorů z tohoto materiálu a sedačky i povrch přístrojové desky je možné mít z velmi jemné kůže. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje rovněž DVD přehrávač nebo PlayStation.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW X5 E70

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků