Hamann BMW M5: silniční střela

Tuner Hamann vyladil supersedan, BMW M5. Adresné zásahy do motoru zvedly výkon o 70 kW na celkových 443 kW a kroutící moment povyskočil na 574 Nm. Vůz má decentní optický kit, 21" kola a doplňky v interiéru z karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Z už tak silného BMW M5 se stala pravá silniční střela.
Hamann BMW M5: silniční střela

Tunerská firma Hamann je ve světě známá tím, že mimo vozů BMW a Porsche ladí i další sportovní auta a dělá z nich opravdové unikáty. Příkladem může být tuning Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo.

Jedna z nejnovějších úprav firmy Hamann byla provedena u vozu BMW M5. Zákazník si může za 1 690 eur nechat odstranit elektronický omezovač maximální rychlosti a BMW pak s chutí spolkne hranici 320 km/h.

Kdo by chtěl klasický tuning spojený s úpravou výkonu a nějakým tím optickým doplňkem, bude muset z peněženky vytáhnout 9 980 eur. Za tuto cenu jeho em-pětka dostane nový výfukový systém, sportovní katalyzátory, přeprogramovanou řídící jednotku a spolu s pár detaily se výkon vyšplhá až na 443 kW (603 k) oproti sériovým 373 kW. Maximální kroutící moment povyskočí o 54 Nm na celkových 574 Nm.

Optický kit obsahuje decentní přední spoiler, lišty na bočních prazích a na víku zavazadlového prostoru. Světlá výška vozu klesla na přední nápravě o 30 milimetrů a o 25 milimetrů vzadu. Do blatníků můžete schovat 19 až 21palcová kola s ráfky s designem od Hamanna. V interiéru jsou doplňky u karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Na seznamu příplatkové výbavy je i multimediální systém s DVD, TV signálem a možností zapojení konzoly Playstation.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků