Hamann BMW M5: silniční střela

Tuner Hamann vyladil supersedan, BMW M5. Adresné zásahy do motoru zvedly výkon o 70 kW na celkových 443 kW a kroutící moment povyskočil na 574 Nm. Vůz má decentní optický kit, 21" kola a doplňky v interiéru z karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Z už tak silného BMW M5 se stala pravá silniční střela.
Hamann BMW M5: silniční střela

Tunerská firma Hamann je ve světě známá tím, že mimo vozů BMW a Porsche ladí i další sportovní auta a dělá z nich opravdové unikáty. Příkladem může být tuning Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo.

Jedna z nejnovějších úprav firmy Hamann byla provedena u vozu BMW M5. Zákazník si může za 1 690 eur nechat odstranit elektronický omezovač maximální rychlosti a BMW pak s chutí spolkne hranici 320 km/h.

Kdo by chtěl klasický tuning spojený s úpravou výkonu a nějakým tím optickým doplňkem, bude muset z peněženky vytáhnout 9 980 eur. Za tuto cenu jeho em-pětka dostane nový výfukový systém, sportovní katalyzátory, přeprogramovanou řídící jednotku a spolu s pár detaily se výkon vyšplhá až na 443 kW (603 k) oproti sériovým 373 kW. Maximální kroutící moment povyskočí o 54 Nm na celkových 574 Nm.

Optický kit obsahuje decentní přední spoiler, lišty na bočních prazích a na víku zavazadlového prostoru. Světlá výška vozu klesla na přední nápravě o 30 milimetrů a o 25 milimetrů vzadu. Do blatníků můžete schovat 19 až 21palcová kola s ráfky s designem od Hamanna. V interiéru jsou doplňky u karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Na seznamu příplatkové výbavy je i multimediální systém s DVD, TV signálem a možností zapojení konzoly Playstation.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků