Hamann BMW M5: silniční střela

Tuner Hamann vyladil supersedan, BMW M5. Adresné zásahy do motoru zvedly výkon o 70 kW na celkových 443 kW a kroutící moment povyskočil na 574 Nm. Vůz má decentní optický kit, 21" kola a doplňky v interiéru z karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Z už tak silného BMW M5 se stala pravá silniční střela.
Hamann BMW M5: silniční střela

Tunerská firma Hamann je ve světě známá tím, že mimo vozů BMW a Porsche ladí i další sportovní auta a dělá z nich opravdové unikáty. Příkladem může být tuning Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo.

Jedna z nejnovějších úprav firmy Hamann byla provedena u vozu BMW M5. Zákazník si může za 1 690 eur nechat odstranit elektronický omezovač maximální rychlosti a BMW pak s chutí spolkne hranici 320 km/h.

Kdo by chtěl klasický tuning spojený s úpravou výkonu a nějakým tím optickým doplňkem, bude muset z peněženky vytáhnout 9 980 eur. Za tuto cenu jeho em-pětka dostane nový výfukový systém, sportovní katalyzátory, přeprogramovanou řídící jednotku a spolu s pár detaily se výkon vyšplhá až na 443 kW (603 k) oproti sériovým 373 kW. Maximální kroutící moment povyskočí o 54 Nm na celkových 574 Nm.

Optický kit obsahuje decentní přední spoiler, lišty na bočních prazích a na víku zavazadlového prostoru. Světlá výška vozu klesla na přední nápravě o 30 milimetrů a o 25 milimetrů vzadu. Do blatníků můžete schovat 19 až 21palcová kola s ráfky s designem od Hamanna. V interiéru jsou doplňky u karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Na seznamu příplatkové výbavy je i multimediální systém s DVD, TV signálem a možností zapojení konzoly Playstation.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků