Hamann BMW M5: silniční střela

Tuner Hamann vyladil supersedan, BMW M5. Adresné zásahy do motoru zvedly výkon o 70 kW na celkových 443 kW a kroutící moment povyskočil na 574 Nm. Vůz má decentní optický kit, 21" kola a doplňky v interiéru z karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Z už tak silného BMW M5 se stala pravá silniční střela.
Hamann BMW M5: silniční střela

Tunerská firma Hamann je ve světě známá tím, že mimo vozů BMW a Porsche ladí i další sportovní auta a dělá z nich opravdové unikáty. Příkladem může být tuning Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo.

Jedna z nejnovějších úprav firmy Hamann byla provedena u vozu BMW M5. Zákazník si může za 1 690 eur nechat odstranit elektronický omezovač maximální rychlosti a BMW pak s chutí spolkne hranici 320 km/h.

Kdo by chtěl klasický tuning spojený s úpravou výkonu a nějakým tím optickým doplňkem, bude muset z peněženky vytáhnout 9 980 eur. Za tuto cenu jeho em-pětka dostane nový výfukový systém, sportovní katalyzátory, přeprogramovanou řídící jednotku a spolu s pár detaily se výkon vyšplhá až na 443 kW (603 k) oproti sériovým 373 kW. Maximální kroutící moment povyskočí o 54 Nm na celkových 574 Nm.

Optický kit obsahuje decentní přední spoiler, lišty na bočních prazích a na víku zavazadlového prostoru. Světlá výška vozu klesla na přední nápravě o 30 milimetrů a o 25 milimetrů vzadu. Do blatníků můžete schovat 19 až 21palcová kola s ráfky s designem od Hamanna. V interiéru jsou doplňky u karbonových kompozitů a leštěného hliníku. Na seznamu příplatkové výbavy je i multimediální systém s DVD, TV signálem a možností zapojení konzoly Playstation.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků