Hamann BMW 7: pryč s všedností

Německý ladič Hamann konečně představil základní údaje o svém pojetí nového BMW řady 7. Konzervativnost je ta tam.

Hamann se obvykle specializuje na exotické a supersportovní vozy, ale občas udělá výjimku a svoji pozornost věnuje i běžnějším modelům. Před časem jsme vás informovali o tom, že pracuje na dvou nových projektech současně, jež navzájem pojí třeba stejné, jedinečné ráfky kol. Psali jsme o nich na tomto místě. První vychází z Astonu Martin, druhý pak spočívá na základě nové generace BMW řady 7, a pravě ten vám již nyní můžeme představit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedmičková řada bavorského výrobce sice již nějaký ten pátek není zrovna vzorem konzervativně pojatého sedanu vyšší třídy, přesto lze v poslední generaci sledovat po bangleovském výstřelku z počátku milénia jistý ústup zpět k obecně akceptovanějším liniím. Pokud byste i v duchu tohoto trendu čekali od Hamanna nějaké mírné a nenápadné úpravy, spočívající více v technice než vzhledu, budete zklamáni - nové BMW 7 od Hamanna je vším možným, jen ne umírněným vozem.

Podrobnosti o něm jsou sice stále zahaleny tajemstvím, ale uvolněné informace a nové fotografie leccos napoví. Zvenčí pozorujeme obvyklou sadu doplňků včetně prahových spoilerů, přítlačné plochy nad zadním oknem a na víku zavazadlového prostoru či modifikované koncovky výfuků. Úprav doznal také interiér s novou sadou hliníkových sportovních pedálů, koberečky a speciální kožená sedadla. Všechny tyto doplňky jsou samozřejmě opatřeny hrdými nápisy Hamann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O technice toho zatím příliš nevíme, ale jisté již je, že Hamannova nová práce bude vycházet ze v současnosti nejrychlejší verze BMW 750i. Ta je poháněna vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, jenž je opatřen dvojitým přeplňováním.

Vůz dle tradice Hamannů rozhodně nebude žádné ořezávátko, protože otázka výkonu je pro tuto firmu vždy důležitá a zde upravené vozy nabízejí skutečně výjimečné jízdní výkony. Stačí se jen ohlédnout za posledním strojem, který Hamann vyšlechtil z BMW série 7 z poslední generace. Jeho motor Hamann převrtal na výsledný zdvihový objem 7,1 l a vydoloval z něj 510 koní, přičemž maximální rychlost dosahovala bezmála 320 km/h.

U nové 750i je očekáváno hned několik stupňů úprav motoru, které se rovněž podívají za výkonovou hranici pěti set koňských sil. Samozřejmostí bude nižší a tužší podvozek doplněný o již zmiňovaná jedenadvacetipalcová kola, krotit bující temperament této mohutné limuzíny pak budou nové brzdy.

Než budou zveřejněny všechny podrobnosti, můžeme pouze hádat, co si Hamann pro nové BMW 7 modelového roku 2009 připravil. A pokud by vám to nebylo málo, prozradíme též, že Hamann má spadeno také na zatím připravovanou vlajkovou loď 760i s vidlicovým dvanáctiválcem pod dlouhou kapotou. Ale kdy se tak stane, to zatím zůstává tajemstvím...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 7
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků