Hamann BMW 7: pryč s všedností

Německý ladič Hamann konečně představil základní údaje o svém pojetí nového BMW řady 7. Konzervativnost je ta tam.

Hamann se obvykle specializuje na exotické a supersportovní vozy, ale občas udělá výjimku a svoji pozornost věnuje i běžnějším modelům. Před časem jsme vás informovali o tom, že pracuje na dvou nových projektech současně, jež navzájem pojí třeba stejné, jedinečné ráfky kol. Psali jsme o nich na tomto místě. První vychází z Astonu Martin, druhý pak spočívá na základě nové generace BMW řady 7, a pravě ten vám již nyní můžeme představit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedmičková řada bavorského výrobce sice již nějaký ten pátek není zrovna vzorem konzervativně pojatého sedanu vyšší třídy, přesto lze v poslední generaci sledovat po bangleovském výstřelku z počátku milénia jistý ústup zpět k obecně akceptovanějším liniím. Pokud byste i v duchu tohoto trendu čekali od Hamanna nějaké mírné a nenápadné úpravy, spočívající více v technice než vzhledu, budete zklamáni - nové BMW 7 od Hamanna je vším možným, jen ne umírněným vozem.

Podrobnosti o něm jsou sice stále zahaleny tajemstvím, ale uvolněné informace a nové fotografie leccos napoví. Zvenčí pozorujeme obvyklou sadu doplňků včetně prahových spoilerů, přítlačné plochy nad zadním oknem a na víku zavazadlového prostoru či modifikované koncovky výfuků. Úprav doznal také interiér s novou sadou hliníkových sportovních pedálů, koberečky a speciální kožená sedadla. Všechny tyto doplňky jsou samozřejmě opatřeny hrdými nápisy Hamann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O technice toho zatím příliš nevíme, ale jisté již je, že Hamannova nová práce bude vycházet ze v současnosti nejrychlejší verze BMW 750i. Ta je poháněna vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, jenž je opatřen dvojitým přeplňováním.

Vůz dle tradice Hamannů rozhodně nebude žádné ořezávátko, protože otázka výkonu je pro tuto firmu vždy důležitá a zde upravené vozy nabízejí skutečně výjimečné jízdní výkony. Stačí se jen ohlédnout za posledním strojem, který Hamann vyšlechtil z BMW série 7 z poslední generace. Jeho motor Hamann převrtal na výsledný zdvihový objem 7,1 l a vydoloval z něj 510 koní, přičemž maximální rychlost dosahovala bezmála 320 km/h.

U nové 750i je očekáváno hned několik stupňů úprav motoru, které se rovněž podívají za výkonovou hranici pěti set koňských sil. Samozřejmostí bude nižší a tužší podvozek doplněný o již zmiňovaná jedenadvacetipalcová kola, krotit bující temperament této mohutné limuzíny pak budou nové brzdy.

Než budou zveřejněny všechny podrobnosti, můžeme pouze hádat, co si Hamann pro nové BMW 7 modelového roku 2009 připravil. A pokud by vám to nebylo málo, prozradíme též, že Hamann má spadeno také na zatím připravovanou vlajkovou loď 760i s vidlicovým dvanáctiválcem pod dlouhou kapotou. Ale kdy se tak stane, to zatím zůstává tajemstvím...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 7
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky