Hamann BMW 5.2: legendární M5 na dostřel

Dalším z mnoha kousků, které se představí na Motor Show v Essenu, bude i přepracované BMW 545i od specializovaného tunera, firmy Hamann. První krok se odehrává v motoru, tam Hamann převrtal válce a ze sériového agregátu s objemem 4.4 V8 a výkonem 245 kW (333 k) se stal monstrózní osmiválec 5.2 l se sílou 303 kW (412 k). I maximální točivý moment vzrostl o 100 Nm na nynějších 550 Nm.

Z klidu na 100 km/h akceleruje Hamann 5.2 za vynikajících 5,2 s a nejvyšší rychlost se po odstranění elektronického omezovače vyšplhá až na 286 km/h. Standardní tlumiče byly nahrazeny sportovními speciály, také od firmy Hamann, s možností nastavení tuhosti pružení. Podvozek byl na přední nápravě spuštěn o 40 milimetrů níže a na zadní nápravě klesla světlá výška o 20 milimetrů. Kola dostala vnitřně chlazené a příčně vrtané brzdové kotouče o rozměru 365 x 34 milimetrů.

Optický paket obsahuje předělanou přední masku, širší boční prahy, oplechování zádě včetně difuzoru, malý střešní spoiler a decentní přítlačné křídlo na víko zavazadlového prostoru. Upraveno bylo i výfukové potrubí, které je zakončeno sportovním tlumičem a čtyřmi koncovkami. Interiér dostal hliníkové doplňky, jako je například madlo řadící páky, rukojeť ruční brzdy nebo pedály.

Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků