Hamann BMW 5.2: legendární M5 na dostřel

Dalším z mnoha kousků, které se představí na Motor Show v Essenu, bude i přepracované BMW 545i od specializovaného tunera, firmy Hamann. První krok se odehrává v motoru, tam Hamann převrtal válce a ze sériového agregátu s objemem 4.4 V8 a výkonem 245 kW (333 k) se stal monstrózní osmiválec 5.2 l se sílou 303 kW (412 k). I maximální točivý moment vzrostl o 100 Nm na nynějších 550 Nm.

Z klidu na 100 km/h akceleruje Hamann 5.2 za vynikajících 5,2 s a nejvyšší rychlost se po odstranění elektronického omezovače vyšplhá až na 286 km/h. Standardní tlumiče byly nahrazeny sportovními speciály, také od firmy Hamann, s možností nastavení tuhosti pružení. Podvozek byl na přední nápravě spuštěn o 40 milimetrů níže a na zadní nápravě klesla světlá výška o 20 milimetrů. Kola dostala vnitřně chlazené a příčně vrtané brzdové kotouče o rozměru 365 x 34 milimetrů.

Optický paket obsahuje předělanou přední masku, širší boční prahy, oplechování zádě včetně difuzoru, malý střešní spoiler a decentní přítlačné křídlo na víko zavazadlového prostoru. Upraveno bylo i výfukové potrubí, které je zakončeno sportovním tlumičem a čtyřmi koncovkami. Interiér dostal hliníkové doplňky, jako je například madlo řadící páky, rukojeť ruční brzdy nebo pedály.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků