Hamann BMW 5: první paket pro novou „pětku”

Muselo to přijít. Německá ladičská splečnost Hamann představuje vůbec první sadu úprav pro nové BMW řady 5 s označením F10.

Tato sada nově vyvinutých dílů je určena pro sedan BMW 5 nové generace, který se již nějaký ten pátek prodává i u nás. Je to přitom vůbec první příklad ladičského programu pro tento vůz pocházejícího z dílen nezávislého úpravce, i když se zatím týká pouze povrchu karoserie a podvozku.

Na první pohled si všimneme především působivého bodykitu s nástavcem předního nárazníku instalovaným na ten originální, agresivně tvarovanými prahovými obklady, vložkou ve spodní části zadního nárazníku, střešním spoilerem nad zadním oknem a přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vás tato sada samotná neosloví, u Hamannu pro vás připravili rovněž tužší podvozek snižující světlou výšku o 35 mm, dvacetipalcové ráfky, světla pro denní svícení složená z LED nebo z nerezové oceli vyrobenou výfukovou soustavu se dvěma páry kulatých koncovek (ovšem pouze pro model 550i). Bez zájmu nezůstal ani interiér vozu, který lze „okrášlit“ sadou prvků z uhlíkových kompozitů (jsou na palubní desce, středové konzoli a volantu), hlníkovými pedály nebo specifickými koberečky. O cenách a době dostupnosti zatím u Hamannu mlčí, paket však má přijít „brzy“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste se chtěli odlišit více, připomeňme, že na tomto místě jsme vám představili model Alpina B5, jenž je komplexní přestavbou modelu F10 připravenou v těsném sepjetí s automobilkou BMW a vyznačuje se též modifikovanou pohonnou jednotkou. Pod jeho kapotou se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 F10
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků