Hamann 599 GTB: čierny kôň z Nemecka

Hamann už dávnejšie zistil, že u Ferrari je čo zlepšovať. Teraz si zobral do parády model 599 GTB. (doplnené 11.2.)

Pokiaľ ste Ferrari 599 GTB zatiaľ v rukách žiadneho tunera nevideli, máte pravdu. Hamann sa totiž tohoto v súčasnosti najsilnejšieho vyrábaného auta s koňom v znaku chopil ako prvý. A pustiť sa do takého diela, to chce určite kopu odvahy.

Asi pred dvomi mesiacme sme vás informovali, že Hamann pohonnú jednotku zatiaľ len testuje. Teraz však nastal čas, kedy je všetko hotové. A čakať sa oplatilo. Sériový výkon šesťlitrového dvanásťvalca 456 kW (620 k) vzrástol použitím novej riadiacej jednotky a prepracovaného výkuku so športovými katalyzátormi o celých 53 koní na celkových 495 kW (673 k). A to je viac ako má (dnes už nevyrábané) Enzo. Výkonová hmotnosť sa tak posunula na úctyhodných 2,3 kg/k (pôvodne 2,5 kg/k).

Už na prvý pohľad je patrný zásah do karosérie. Nárazníky dostali iný tvar spojlerov a vzadu si našiel miesto mohutný difúzor, ktorému k lepšiemu prítlaku pomáha spojler. Po bokoch difúzoru si našla miesto ešte dvojica hmloviek.

Niektoré karosárske diely však boli vymenené za ľahšie karbonové, o nízku hmotnosť sa starajú aj nové 21-palcové kolesá vyrobené z horčíkovej a hliníkovej zliatiny.

Otázne však zostáva, či si Hamann 599 GTB svojich zákazníkov nájde. Tí verní značke z Maranella siahnu po origináli, odporcovia zase budú hľadať úplne inde. Nepredbiehajme, úspech či neúspech Hamanna ukáže iba čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann 599 GTB

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků