Hamann 599 GTB: čierny kôň z Nemecka

Hamann už dávnejšie zistil, že u Ferrari je čo zlepšovať. Teraz si zobral do parády model 599 GTB. (doplnené 11.2.)

Pokiaľ ste Ferrari 599 GTB zatiaľ v rukách žiadneho tunera nevideli, máte pravdu. Hamann sa totiž tohoto v súčasnosti najsilnejšieho vyrábaného auta s koňom v znaku chopil ako prvý. A pustiť sa do takého diela, to chce určite kopu odvahy.

Asi pred dvomi mesiacme sme vás informovali, že Hamann pohonnú jednotku zatiaľ len testuje. Teraz však nastal čas, kedy je všetko hotové. A čakať sa oplatilo. Sériový výkon šesťlitrového dvanásťvalca 456 kW (620 k) vzrástol použitím novej riadiacej jednotky a prepracovaného výkuku so športovými katalyzátormi o celých 53 koní na celkových 495 kW (673 k). A to je viac ako má (dnes už nevyrábané) Enzo. Výkonová hmotnosť sa tak posunula na úctyhodných 2,3 kg/k (pôvodne 2,5 kg/k).

Už na prvý pohľad je patrný zásah do karosérie. Nárazníky dostali iný tvar spojlerov a vzadu si našiel miesto mohutný difúzor, ktorému k lepšiemu prítlaku pomáha spojler. Po bokoch difúzoru si našla miesto ešte dvojica hmloviek.

Niektoré karosárske diely však boli vymenené za ľahšie karbonové, o nízku hmotnosť sa starajú aj nové 21-palcové kolesá vyrobené z horčíkovej a hliníkovej zliatiny.

Otázne však zostáva, či si Hamann 599 GTB svojich zákazníkov nájde. Tí verní značke z Maranella siahnu po origináli, odporcovia zase budú hľadať úplne inde. Nepredbiehajme, úspech či neúspech Hamanna ukáže iba čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann 599 GTB

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků