Hamann 599 GTB: čierny kôň z Nemecka

Hamann už dávnejšie zistil, že u Ferrari je čo zlepšovať. Teraz si zobral do parády model 599 GTB. (doplnené 11.2.)

Pokiaľ ste Ferrari 599 GTB zatiaľ v rukách žiadneho tunera nevideli, máte pravdu. Hamann sa totiž tohoto v súčasnosti najsilnejšieho vyrábaného auta s koňom v znaku chopil ako prvý. A pustiť sa do takého diela, to chce určite kopu odvahy.

Asi pred dvomi mesiacme sme vás informovali, že Hamann pohonnú jednotku zatiaľ len testuje. Teraz však nastal čas, kedy je všetko hotové. A čakať sa oplatilo. Sériový výkon šesťlitrového dvanásťvalca 456 kW (620 k) vzrástol použitím novej riadiacej jednotky a prepracovaného výkuku so športovými katalyzátormi o celých 53 koní na celkových 495 kW (673 k). A to je viac ako má (dnes už nevyrábané) Enzo. Výkonová hmotnosť sa tak posunula na úctyhodných 2,3 kg/k (pôvodne 2,5 kg/k).

Už na prvý pohľad je patrný zásah do karosérie. Nárazníky dostali iný tvar spojlerov a vzadu si našiel miesto mohutný difúzor, ktorému k lepšiemu prítlaku pomáha spojler. Po bokoch difúzoru si našla miesto ešte dvojica hmloviek.

Niektoré karosárske diely však boli vymenené za ľahšie karbonové, o nízku hmotnosť sa starajú aj nové 21-palcové kolesá vyrobené z horčíkovej a hliníkovej zliatiny.

Otázne však zostáva, či si Hamann 599 GTB svojich zákazníkov nájde. Tí verní značke z Maranella siahnu po origináli, odporcovia zase budú hľadať úplne inde. Nepredbiehajme, úspech či neúspech Hamanna ukáže iba čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann 599 GTB

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků