Hamann 599 GTB: čierny kôň z Nemecka

Hamann už dávnejšie zistil, že u Ferrari je čo zlepšovať. Teraz si zobral do parády model 599 GTB. (doplnené 11.2.)

Pokiaľ ste Ferrari 599 GTB zatiaľ v rukách žiadneho tunera nevideli, máte pravdu. Hamann sa totiž tohoto v súčasnosti najsilnejšieho vyrábaného auta s koňom v znaku chopil ako prvý. A pustiť sa do takého diela, to chce určite kopu odvahy.

Asi pred dvomi mesiacme sme vás informovali, že Hamann pohonnú jednotku zatiaľ len testuje. Teraz však nastal čas, kedy je všetko hotové. A čakať sa oplatilo. Sériový výkon šesťlitrového dvanásťvalca 456 kW (620 k) vzrástol použitím novej riadiacej jednotky a prepracovaného výkuku so športovými katalyzátormi o celých 53 koní na celkových 495 kW (673 k). A to je viac ako má (dnes už nevyrábané) Enzo. Výkonová hmotnosť sa tak posunula na úctyhodných 2,3 kg/k (pôvodne 2,5 kg/k).

Už na prvý pohľad je patrný zásah do karosérie. Nárazníky dostali iný tvar spojlerov a vzadu si našiel miesto mohutný difúzor, ktorému k lepšiemu prítlaku pomáha spojler. Po bokoch difúzoru si našla miesto ešte dvojica hmloviek.

Niektoré karosárske diely však boli vymenené za ľahšie karbonové, o nízku hmotnosť sa starajú aj nové 21-palcové kolesá vyrobené z horčíkovej a hliníkovej zliatiny.

Otázne však zostáva, či si Hamann 599 GTB svojich zákazníkov nájde. Tí verní značke z Maranella siahnu po origináli, odporcovia zase budú hľadať úplne inde. Nepredbiehajme, úspech či neúspech Hamanna ukáže iba čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann 599 GTB

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků