Hamann 599 GTB: čierny kôň z Nemecka

Hamann už dávnejšie zistil, že u Ferrari je čo zlepšovať. Teraz si zobral do parády model 599 GTB. (doplnené 11.2.)

Pokiaľ ste Ferrari 599 GTB zatiaľ v rukách žiadneho tunera nevideli, máte pravdu. Hamann sa totiž tohoto v súčasnosti najsilnejšieho vyrábaného auta s koňom v znaku chopil ako prvý. A pustiť sa do takého diela, to chce určite kopu odvahy.

Asi pred dvomi mesiacme sme vás informovali, že Hamann pohonnú jednotku zatiaľ len testuje. Teraz však nastal čas, kedy je všetko hotové. A čakať sa oplatilo. Sériový výkon šesťlitrového dvanásťvalca 456 kW (620 k) vzrástol použitím novej riadiacej jednotky a prepracovaného výkuku so športovými katalyzátormi o celých 53 koní na celkových 495 kW (673 k). A to je viac ako má (dnes už nevyrábané) Enzo. Výkonová hmotnosť sa tak posunula na úctyhodných 2,3 kg/k (pôvodne 2,5 kg/k).

Už na prvý pohľad je patrný zásah do karosérie. Nárazníky dostali iný tvar spojlerov a vzadu si našiel miesto mohutný difúzor, ktorému k lepšiemu prítlaku pomáha spojler. Po bokoch difúzoru si našla miesto ešte dvojica hmloviek.

Niektoré karosárske diely však boli vymenené za ľahšie karbonové, o nízku hmotnosť sa starajú aj nové 21-palcové kolesá vyrobené z horčíkovej a hliníkovej zliatiny.

Otázne však zostáva, či si Hamann 599 GTB svojich zákazníkov nájde. Tí verní značke z Maranella siahnu po origináli, odporcovia zase budú hľadať úplne inde. Nepredbiehajme, úspech či neúspech Hamanna ukáže iba čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann 599 GTB

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků