Toyota a většina výrobců co mají rozum počítá ve svých vozech s nasazením upraveného Linuxu, který by měl nahradit jejich současný systém v PP. K Linuxu je téměř nemožné na dálku přistoupit a převzít nad ním kontrolu. Jediný proveditelný způsob je opravdu sundat kus přístrojovky a připojit si počítač přímo kabelem. Tím je prakticky zcela znemožněno aby se někdo hrabal v palubním počítači. ŘJ je navíc zcela samostatný celek, nijak nepropojený s PP, takže její ovlivnění je možné opravdu pouze přímo, napojením přímo na ní.Co se týče vnější komunikace s autem (klíčenka, karta), zde je problém s šifrováním, ale i dnes už většina rozumnějších výrobců používá 64bit AES, takže je téměř nemožné to rozluštit a nějak překonat, auto svou kartu prostě spolehlivě pozná. Nezodpovědní výrobci (Ford) se potom chrání naprosto neúčinnou metodou párování klíče s autem, což je víc než ochrana před odcizením spíše podvod na majitele a způsob jak z něj vytáhnout další peníze.To čeho se v budoucnu asi dočkáme, budou na dálku hacknuté PP počítače v autech u výrobců kteří se rozhodli věřit firmě Microsoft a jejímu Windows (při testech ten systém nedopadl dobře, stejně jako některé současné proprietární systémy-co konsorcium, to jiný systém). PP je dnes totiž už víceméně spíš takové multimediální centrum v autě, ale dálkově ovlivňovat provoz auta, to je hloupost. Tedy pokud někoho nenapadne v rámci úspory nákladů spojit počítač ŘJ a PP do jednoho.
no jestliže přes PP můžete nastavovat např. jízdní režimy (eco, sport apod.), nastavovat různé asistenty, což spousta aut umožňuje, tak PP logicky MUSÍ být propojený s řídící jednotkou. Tudíž není důvod proč by hacknutím PP nemohlo dojít k převzetí kontroly nad ŘJ. V okamžiku kdy se dnes spojíte s PP pomocí mobilu přes BT, tak ani s tím sundaváním palubky to nebude nijak horké. Vždyť výrobci vám dělají aplikace na iOS/android které s PP komunikují, takže hacknutí auta, třeba z venku, klidně za jízdy z jiného vozu, je jen otázka prolomení šifrování, používá-li se nějaké.
Skratka a dobre nie je nad poriadne kvalitne mechanicke zabezpecenie a nad poctivu a jednoduchu karu. Ci menej elektroniky v aute, tym lepsie. Ked si predstavim ze moje auto by malo 'fungovat' ako onen nemenovany produkt onej nemenovanej softverovej firmy, obchadza ma des...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.