Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

3 komentáře

Rover623
30. července • 8:46

Toyota a většina výrobců co mají rozum počítá ve svých vozech s nasazením upraveného Linuxu, který by měl nahradit jejich současný systém v PP. K Linuxu je téměř nemožné na dálku přistoupit a převzít nad ním kontrolu. Jediný proveditelný způsob je opravdu sundat kus přístrojovky a připojit si počítač přímo kabelem. Tím je prakticky zcela znemožněno aby se někdo hrabal v palubním počítači. ŘJ je navíc zcela samostatný celek, nijak nepropojený s PP, takže její ovlivnění je možné opravdu pouze přímo, napojením přímo na ní.Co se týče vnější komunikace s autem (klíčenka, karta), zde je problém s šifrováním, ale i dnes už většina rozumnějších výrobců používá 64bit AES, takže je téměř nemožné to rozluštit a nějak překonat, auto svou kartu prostě spolehlivě pozná. Nezodpovědní výrobci (Ford) se potom chrání naprosto neúčinnou metodou párování klíče s autem, což je víc než ochrana před odcizením spíše podvod na majitele a způsob jak z něj vytáhnout další peníze.To čeho se v budoucnu asi dočkáme, budou na dálku hacknuté PP počítače v autech u výrobců kteří se rozhodli věřit firmě Microsoft a jejímu Windows (při testech ten systém nedopadl dobře, stejně jako některé současné proprietární systémy-co konsorcium, to jiný systém). PP je dnes totiž už víceméně spíš takové multimediální centrum v autě, ale dálkově ovlivňovat provoz auta, to je hloupost. Tedy pokud někoho nenapadne v rámci úspory nákladů spojit počítač ŘJ a PP do jednoho.

jzk
30. července • 16:10

no jestliže přes PP můžete nastavovat např. jízdní režimy (eco, sport apod.), nastavovat různé asistenty, což spousta aut umožňuje, tak PP logicky MUSÍ být propojený s řídící jednotkou. Tudíž není důvod proč by hacknutím PP nemohlo dojít k převzetí kontroly nad ŘJ. V okamžiku kdy se dnes spojíte s PP pomocí mobilu přes BT, tak ani s tím sundaváním palubky to nebude nijak horké. Vždyť výrobci vám dělají aplikace na iOS/android které s PP komunikují, takže hacknutí auta, třeba z venku, klidně za jízdy z jiného vozu, je jen otázka prolomení šifrování, používá-li se nějaké.

Antiautomat
30. července • 8:28

Skratka a dobre nie je nad poriadne kvalitne mechanicke zabezpecenie a nad poctivu a jednoduchu karu. Ci menej elektroniky v aute, tym lepsie. Ked si predstavim ze moje auto by malo 'fungovat' ako onen nemenovany produkt onej nemenovanej softverovej firmy, obchadza ma des...

Doporučujeme

Články odjinud