Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Dvojice expertů na výpočetní techniku předvedla, že se již zřejmě blíží doba, v níž bude možno na pirátský způsob vstoupit do řízení automobilu.

Moderní automobil bývá opatřen celou řadu elektronických soustav, jež ovlivňují nejen komfortní systémy či palubní desku, ale také brzdy či řízení. A jelikož je to celé vždy řízeno soustavou počítačů, je možné jejich programy a funkci ovládnout. To se nyní v USA pokusili názorně předvést dva specialisté na zabezpečení informačních technologií. Jejich pětiminutové video jistě stojí za pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím to zřejmě s bezdrátovým přístupem nejde...

Proto pozvali redaktora magazínu Forbes Andyho Greenberga na projížďku „napíchnutými“ vozy Toyota a Ford. Pánové se usadili na zadní sedadla a ukázali, že jsou například schopni během jízdy vstupovat do řízení i brzdění. A že na digitální přístrojové desce ukážou ve stojícím voze rychlost 199 mph či plnou nádrž (i když je ve skutečnosti prázdná), to už jsou jen takové vtipné detaily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samovolné škubnutí volantem může docela překvapit; rychlost 199 mph na tachometru vozu Toyota Prius příliš obvyklá není

Jistě, celé to zatím vypadá dosti neohrabaně. Přístrojové desky obou vozů musely být pro „napíchnutí“ klíčových počítačů částečně odstrojeny a pánové k nim byli připojeni přes kabely. To ovšem neznamená, že by byl dálkový, bezdrátový přístup něčím nemožným! Z něčeho podobného prozatím nemusíme mít zřejmě strach, ovšem výrobci automobilů by si měli uvědomit, že otázce zabezpečení svých vozů budou muset časem věnovat větší pozornost.

Vždyť třeba krádeže aut včetně dálkového odemčení či nastartování motoru skrze elektronická zařízení jsou dnes již poměrně běžným jevem…

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků