Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Dvojice expertů na výpočetní techniku předvedla, že se již zřejmě blíží doba, v níž bude možno na pirátský způsob vstoupit do řízení automobilu.

Moderní automobil bývá opatřen celou řadu elektronických soustav, jež ovlivňují nejen komfortní systémy či palubní desku, ale také brzdy či řízení. A jelikož je to celé vždy řízeno soustavou počítačů, je možné jejich programy a funkci ovládnout. To se nyní v USA pokusili názorně předvést dva specialisté na zabezpečení informačních technologií. Jejich pětiminutové video jistě stojí za pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím to zřejmě s bezdrátovým přístupem nejde...

Proto pozvali redaktora magazínu Forbes Andyho Greenberga na projížďku „napíchnutými“ vozy Toyota a Ford. Pánové se usadili na zadní sedadla a ukázali, že jsou například schopni během jízdy vstupovat do řízení i brzdění. A že na digitální přístrojové desce ukážou ve stojícím voze rychlost 199 mph či plnou nádrž (i když je ve skutečnosti prázdná), to už jsou jen takové vtipné detaily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samovolné škubnutí volantem může docela překvapit; rychlost 199 mph na tachometru vozu Toyota Prius příliš obvyklá není

Jistě, celé to zatím vypadá dosti neohrabaně. Přístrojové desky obou vozů musely být pro „napíchnutí“ klíčových počítačů částečně odstrojeny a pánové k nim byli připojeni přes kabely. To ovšem neznamená, že by byl dálkový, bezdrátový přístup něčím nemožným! Z něčeho podobného prozatím nemusíme mít zřejmě strach, ovšem výrobci automobilů by si měli uvědomit, že otázce zabezpečení svých vozů budou muset časem věnovat větší pozornost.

Vždyť třeba krádeže aut včetně dálkového odemčení či nastartování motoru skrze elektronická zařízení jsou dnes již poměrně běžným jevem…

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků